Jeg blir sprø...

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Vi skulle/skal jo ikke vite kjønn denne gang. Vi har to gutter i fra før, og forventer jo egentlig derfor en gutt nr.3 :)
Var på ordinær UL, og da hun var ferdig så MÅTTE jo dumme meg spørre om hun hadde klart å se kjønnet. Jeg sa at hun ikke skulle si noe, men bare svare ja/nei. Da sa hun at ja, mest sannsynlig så visste hun kjønnet. Og etterpå sier hun noe som; «dere kikket vel mest etter kjønn da jeg var nede i det området og målte på lårbein?» joda, det stemte jo det... også sier hun noe i den duren: «Det gjorde ikke jeg. Jeg så/ser det best da jeg så hele babyen på skjermen» Åhhh, det irriterer meg SÅ at hun sa det, for nå VET jeg jo egentlig at det er en gutt.. Det MÅ jo være det..? Hun må jo da ha sett en liten snopp stikke ut? For hva ellers skulle det ha vert? Om det skulle vert jente, måtte hun da vel ha kikket mellom beina på babyen? Årrrrrh, irriterer meg at jeg liksom «vet» det, men ikke vet det.....

Vi skulle/skal jo ikke vite kjønn denne gang. Vi har to gutter i fra før, og forventer jo egentlig derfor en gutt nr.3 :)
Var på ordinær UL, og da hun var ferdig så MÅTTE jo dumme meg spørre om hun hadde klart å se kjønnet. Jeg sa at hun ikke skulle si noe, men bare svare ja/nei. Da sa hun at ja, mest sannsynlig så visste hun kjønnet. Og etterpå sier hun noe som; «dere kikket vel mest etter kjønn da jeg var nede i det området og målte på lårbein?» joda, det stemte jo det... også sier hun noe i den duren: «Det gjorde ikke jeg. Jeg så/ser det best da jeg så hele babyen på skjermen» Åhhh, det irriterer meg SÅ at hun sa det, for nå VET jeg jo egentlig at det er en gutt.. Det MÅ jo være det..? Hun må jo da ha sett en liten snopp stikke ut? For hva ellers skulle det ha vert? Om det skulle vert jente, måtte hun da vel ha kikket mellom beina på babyen? Årrrrrh, irriterer meg at jeg liksom «vet» det, men ikke vet det.....
Det MÅ ikke være gutt for det...
Siste graviditet så både jeg og sambo det, før jordmor sa noe.
Da hadde vi riktignok "fritt innsyn" rett mellom bena, og så tydelig at det ikke var noe der.
Da jordmor snudde litt på bildet, så vi også tydelig de tre strekene.

Så jordmor kan like gjerne ha sett ingenting! :)
Og, uansett, du vet jo fortsatt ikke hva det er, for hun kan ha sett hva som helst.
Så om planen din var å ikke vite, VET du jo fortsatt ikke noe, Du bare gjetter og spekulerer, om du ser litt sånn på det! Ti hi! :)

Jeg er veldig usikker på om jeg vil vite. Har to jenter fra før.
Har så lyst til at storesøster skal få vite det samtidig med oss, men får jo ikke lov til å være med på oul.
Det jeg lurer på, er om jeg skal be jordmor skrive ned kjønnet på en lapp, og så kan vi åpne den sammen hjemme, om vi bestemmer oss for å vite det.
Men jeg tror nok kanskje at både jeg og sambo kommer til å se det på skjermen selv igjen.
Og må jo se på lille babyen når vi først er der. Kan ikke akkurat lukke øynene heller.
Vi kommer til å bli uendelig glade uansett kjønn, og merker at jeg er mer avslappet nå, til det at jeg ikke må vite. Hadde vært morsomt å ikke vite også.

:p:pNei det måå vell strengt tatt ikke være en gutt... MEN likevell.. føler ikke det er så lett å si at hun mest sannsynlig vet kjønn av å ikke en gang titte mellom beina på babyen dersom der skulle vert jente..:p er vell litt vanskeligere å bli så sikker på kjønn når det er jente.. kjenner meg litt skuffa over hele opplevelsen! Kunne jeg ikke bare holdt kjeft og ikke spurt om hun visste det eller ei!! føler med 99% sannsynlighet at det må være gutt og at hun må ha sett en tut stikke ut for å kunne være så sikker.. hadde hun ikke sett noe, så hadde hun vell sagt at hun var usikker, da det kan jo hende navlesnora ligger i veien og skjuler tuten feks.. HVORFOR må jeg være så himla nysgjerrig på tross av at vi allerede hadde bestemt oss for å ikke vite!! er nesten så jeg har lyst til å gå ut og kjøpe inn alt i blått igjen, så sikker føler jeg meg :p
Føøøøøølte også at jeg så en hvit strek (tissemann) i området rundt skrittet da hun gikk ned for å måle lårbeinet...☺

Ikke vær så sikker på det :p
Her sveipet legen bare raskt over babyen og så sa hun at "nå vet jeg hva det er"
Oi, da må det jo være gutt tenkte jeg :p
Men det er ei jente i magen min! :)

Her visste også gynekologen hva det var nesten bare med å kaste et blikk på hele babyen. Sjekket det jo mer nøye etterpå, uten å endre mening. Og her venter vi jente ;)

Å?? SÅ gøy å lese!! :):) juhuuu, TAKK!!! Absolutt ikke fordi en gutt ikke er velkommen!! Det håper jeg virkelig ikke at noen tror...! :) MEN fordi jeg hadde gledet meg sånn til å gå å vente i spenning alle disse mnd... nå kan jeg i alle fall føle meg liiiitt mer usikker når jeg leser deres erfaringer! :D tusen hjertelig takk! Dette redda virkelig resten av sv.skapet mitt!! Nå kan jeg leve videre i uvissheten^^, seeelv om jeg ikke helt klarer å legge fra meg guttefølelsen min... men den får bare være ;)

så spennende at dere klarer å ikke vite! vi skulle ikke vite på førstemann, men angret rett etter oul, og bestilte derfor privat ul senere for jeg var så nysgjerrig. denne gangen gadd vi ikke å late som vi ikke ville vite :p kanskje det er lettere med nr 3? hehe

så spennende at dere klarer å ikke vite! vi skulle ikke vite på førstemann, men angret rett etter oul, og bestilte derfor privat ul senere for jeg var så nysgjerrig. denne gangen gadd vi ikke å late som vi ikke ville vite :p kanskje det er lettere med nr 3? hehe

Hehe, det er ABSOLUTT ikke lett... tro meg!! jeg var SÅ nysgjerrig på OUL at jeg lå helt anspent hele tiden, og etter at vi hadde fått vite at alt var fint med hjertet til lille, så hadde jeg uendelig lyst å bare si at nå måtte hun flytte proben ned til midtpartiet, så jeg kunne få se litt selv..:P hehe.. derfor jeg var så dum å spørre om hun visste kjønnet.. ;)
MEN samtidig er jeg veldig glad jeg klarte å holde meg.. for guuuuri malla så spennende! Er nesten som da jeg var liten og gikk og ventet på julaften, bare med myyyye lengre ventetid.. :p

Hehe vi viste ikke med første mann. Synes det var veldig spennende:-) men litt rart når han ble født, tror de sa det ble en gutt etter kort tid men jeg måtte til slutt spørre for jeg fikk ikke med meg hva de snakket om. Hehe

Sniker litt fra februar. Skjønner tankegangen din, men det behøver absolutt ikke bety det :p
Her sa jeg før hun begynte at vi gjerne ville vite kjønnet dersom hun så det. Hun sa at hvis hun kunne se det skulle vi selvfølgelig få vite det. Med engang hun satte maskinen på magen min sa hun "vil dere vite det nå med engang?"
Jeg spurte litt forfjamset om hun så det så fort.
"Ja, jeg så det med engang her"
Både jeg og mannen var derfor sikre på en lillebror, hun måtte jo ha sett en utovertiss for å være så sikker?
Hun flyttet litt rundt på apparatet og sa "her ser dere, det er ingenting mellom beina. Dere venter en jente"
Så absolutt ikke sikkert det er en gutt hun så[emoji6]

Sniker litt fra februar. Skjønner tankegangen din, men det behøver absolutt ikke bety det :p
Her sa jeg før hun begynte at vi gjerne ville vite kjønnet dersom hun så det. Hun sa at hvis hun kunne se det skulle vi selvfølgelig få vite det. Med engang hun satte maskinen på magen min sa hun "vil dere vite det nå med engang?"
Jeg spurte litt forfjamset om hun så det så fort.
"Ja, jeg så det med engang her"
Både jeg og mannen var derfor sikre på en lillebror, hun måtte jo ha sett en utovertiss for å være så sikker?
Hun flyttet litt rundt på apparatet og sa "her ser dere, det er ingenting mellom beina. Dere venter en jente"
Så absolutt ikke sikkert det er en gutt hun så[emoji6]

Jeg liker virkelig det jeg leser!! :D og må bare få si nok en gang; kun fordi jeg da ikke trenger å føle meg snurt for hele opplevelsen av å ikke vite kjønnet!! :) nå som jeg har fått lest noen historier på at de lett har sett kjønn med jente også, kan jeg føle litt mer på det at vi faktisk ikke vet det sikkert ^^,

Hehe vi viste ikke med første mann. Synes det var veldig spennende:) men litt rart når han ble født, tror de sa det ble en gutt etter kort tid men jeg måtte til slutt spørre for jeg fikk ikke med meg hva de snakket om. Hehe

Hehe, ja jeg lurer FÆLT på hvordan drt blir når babyen kommer!! :D med nr 2 husker jeg at jeg spurte omtrent i det sekundet han sklei ut; hvilke klokkeslett ble han født?! Men sekundet etter var det glemt...:p så det blir spennende å se om jeg får med meg hvilke kjønn det blir..:p

Her er vi nå litt uenige om vi vil vite.
Storesøster vil bestemt vite det. Hun vil planlegge navn osv! :-)
Jeg og samboer synes det er greit å ikke vite, og siden dette er barn nummer tre hadde det jo vært litt gøy også.
Men er så redd for å se det selv på oul.

Også kommer spørsmålet; skal vi tenke på oss selv, eller på det faktum at storesøster ønsker å vite?
Tenker at det er viktig å inkludere henne også, og kanskje hun trenger den tiden på å forberede seg.
Lurte på å bare la henne få vite det, men da blir jo også poenget borte, om hun ikke får dele det med oss, diskutere navn osv. Nei.... jeg skulle veldig gjerne likt å ikke vite, for spenningen og overraskelsens skyld, men tror nok hensynet til storesøster veier tyngre. :-)

Også er det jo de som har fått vite ett kjønn, og ut kom et annet.
Så det er jo likevel en viss spenning da. Og man vet jo heller ikke hvordan babyen vil se ut osv. :-)

Jeg visste ikke med første og det var såå rørende når mannen min fortalte meg hva vi fikk da gutten vår ble født. Venter nr 3 nå og vi vil ikke vite kjønnet denne gangen heller :) nå har vi også en jente og gutt så vi har nok av klær og blått og rosa liggende hjemme :)

Jeg visste ikke med første og det var såå rørende når mannen min fortalte meg hva vi fikk da gutten vår ble født. Venter nr 3 nå og vi vil ikke vite kjønnet denne gangen heller :) nå har vi også en jente og gutt så vi har nok av klær og blått og rosa liggende hjemme :)

åhh, som jeg gleder meg <3 :)

Her er vi nå litt uenige om vi vil vite.
Storesøster vil bestemt vite det. Hun vil planlegge navn osv! :)
Jeg og samboer synes det er greit å ikke vite, og siden dette er barn nummer tre hadde det jo vært litt gøy også.
Men er så redd for å se det selv på oul.

Også kommer spørsmålet; skal vi tenke på oss selv, eller på det faktum at storesøster ønsker å vite?
Tenker at det er viktig å inkludere henne også, og kanskje hun trenger den tiden på å forberede seg.
Lurte på å bare la henne få vite det, men da blir jo også poenget borte, om hun ikke får dele det med oss, diskutere navn osv. Nei.... jeg skulle veldig gjerne likt å ikke vite, for spenningen og overraskelsens skyld, men tror nok hensynet til storesøster veier tyngre. :)

Også er det jo de som har fått vite ett kjønn, og ut kom et annet.
Så det er jo likevel en viss spenning da. Og man vet jo heller ikke hvordan babyen vil se ut osv. :)

Selv om storesøster vil vite og planlegge navn osv, så er det jo veldig spennende for henne også å ikke vite? Da blir det jo en overraskelse for alle! Tenk så spennende når dere ringer fra føden og forteller da! :) Men om en får vite det kommer det neppe til å forbli en hemmelighet! kommer garantert til å forsnakke seg ;)

Back
Topp