Hestejenta
Forumet er livet
Var hos legen på onsdag for å måle blodtrykk og urinprøve. Da hadde blodtrykket steget og jeg hadde fått 1+ på protein i urinen. Ble derfor sent til svangerskapspoliklinikken på Ullevål for videre undersøkelse. Der målte de blodtrykket på nytt, det var fortsatt høyt, det ble da tatt UL også sa legen at jeg ble lagt inn til observasjon![&:] Jeg hadde jo ikke med meg noenting![&:] Jeg har nå vært der siden onsdag, det har blitt målt blodtrykk 4 ganger om dagen og det viser at jeg ligger stabilt høyt, det har blitt tatt CTG hver dag og babyen har det fint, det er også tatt urinprøve og jeg har eggehvite i urinen. I dag ble jeg undersøkt av lege igjen, det ble tatt UL, babyen hadde det strålende og ligger på gjenomsnittelig størrelse, hun kjente også etter om jeg var moden, noe jeg ikke var. Hun ville derfor ikke sette igang fødselen, da det ikke var sikkert at det ville fungere uansett, og siden både jeg og barnet har det bra ville hun la det gå lengere tid og håpe på en naturlig fødsel, dersom jeg ikke har født til terminen, blir jeg imidlertid satt igang pga mitt høye blodtrykk.
Jeg har nå fått blodtrykksmedisin og er hjemme på perm.[:D] Må tilbake i morgen formiddag og måle blodtrykk på nytt og forhåpentligvis blir jeg skrevet ut da.
Det er skikkelig "dritt" å ligge inne sånn når man ikke føler seg det granne syk, og man ikke får være sammen med samboer.
Hormonene mine er tydligvis på topp for jeg gråt og gråt første dagen, så da jeg våknet i går så jeg ikke ut, med opphovnende øyne osv![8|][:D] Begynte å gråte i går igjen da samboer måtte dra, og jordmor ble bekymret og lurte på om jeg var urolig, da måtte jeg flau innrømme at jeg bare sutret fordi jeg ville hjem![:D]
Er så glad for å være hjemme igjen!
Jeg har nå fått blodtrykksmedisin og er hjemme på perm.[:D] Må tilbake i morgen formiddag og måle blodtrykk på nytt og forhåpentligvis blir jeg skrevet ut da.
Det er skikkelig "dritt" å ligge inne sånn når man ikke føler seg det granne syk, og man ikke får være sammen med samboer.
Hormonene mine er tydligvis på topp for jeg gråt og gråt første dagen, så da jeg våknet i går så jeg ikke ut, med opphovnende øyne osv![8|][:D] Begynte å gråte i går igjen da samboer måtte dra, og jordmor ble bekymret og lurte på om jeg var urolig, da måtte jeg flau innrømme at jeg bare sutret fordi jeg ville hjem![:D]Er så glad for å være hjemme igjen!