Jeg ammer, hva feiler det deg?!

Kommer aldri til å dekke meg eller babyen til med pledd/sjal/ammetelt osv. Du skal virkelig stirre nøye for å klare å se noe pupp når man ammer. Ser jo mer pupp hos ikke-ammende med utringing.
 
Amming er vakkert og naturlig!! Og babyen må ha mat!!
Jeg tenker at det skal være unødvendig å dekke seg til. Iallfall ikke mer enn "nødvendig". Jeg har brukt mye ammetopp, og da er det så greit å dra genseren opp og klipse toppen ned. Følte meg godt tildekket uten at jeg dekket meg til med sjal ol.
 
Amming er vakkert og naturlig!! Og babyen må ha mat!!
Jeg tenker at det skal være unødvendig å dekke seg til. Iallfall ikke mer enn "nødvendig". Jeg har brukt mye ammetopp, og da er det så greit å dra genseren opp og klipse toppen ned. Følte meg godt tildekket uten at jeg dekket meg til med sjal ol.

Er helt enig, ammetopp/genser/kjole er gull verdt. :) Må innrømme jeg følte det mer ubehagelig og blottlagt da jeg måtte dra opp genseren og vise frem hele magen(har ingen problemer med magen selv etter to fødsler, men er ikke komfortabelt forde) hvis jeg kun hadde en vanlig genser på xP
 
Er bare å svare tilbake det. Og hvorfor skal hun se på deg? Konsentrere seg om sitt besøk og følge er vel mer normalt ;)
 
Er helt enig, ammetopp/genser/kjole er gull verdt. :) Må innrømme jeg følte det mer ubehagelig og blottlagt da jeg måtte dra opp genseren og vise frem hele magen(har ingen problemer med magen selv etter to fødsler, men er ikke komfortabelt forde) hvis jeg kun hadde en vanlig genser på xP

Jeg syns de er helt geniale! Husker når jeg skulle kjøpe meg en ny topp til dåpen til vesla. Jeg stod i prøverommet med bare en ammetopp på. Hun likte ikke å ligge i vogn når hun var så liten, så hun begynte å hyle. Jeg gikk ut av butikken og fant nærmeste benk for å amme. Selv om dette var midt på sommeren, og flere gikk tynt kledd føltes det ikke riktig for meg å sitte der kun i ammetopp. Det manglet noe å dekke til med. Men jeg syns ikke at andre behøver å dekke seg til likevel. det kommer helt an på personen :)
 
Vis vedlegget 169517
Haha, kom over denne :p

Men, så lenge mammaen selv er komfortabel ser jeg ikke hvorfor man skal trenge å dekke til. Det er jo stort sett uansett baby i veien for mesteparten av puppen liksom.

http://youtu.be/sOEHRsRIodI så denne for litt siden, riktignok USA, men trist :(
Jeg er helt enig i at puppen må være ute (...), men ammetopp er jo veldig greit å ha på, så hele magen ikke trenger å være ute. ;)
Jeg synes f.eks ikke noe om at folk går med bar overkropp, eller bikinitopper på butikken, og synes det er fint å kunne ta litt hensyn begge veier; jeg dekker til det jeg kan dekke til med en ammetopp, og andre kan se bort. :p
Jeg har ammet stort sett overalt, og har aldri fått noen reaksjoner.
Jeg har til og med ammet midt på en stappfull café, uten at noen så ut til å få med seg at jeg ammet. :)
 
Da jeg ammet var jeg føre-var. Klargjorde flaska før vi gikk ut. Jeg har problemer med å amme på offentlige steder. Synes selv det er lite behagelig selv om det selvfølgelig kan gjøres diskret. Jeg delammet bare da men det hendte jeg pumpet litt før vi gikk ut, og blandet også med mme om jeg hadde lite melk.
 
Jeg hår ammet så og si overalt; café, con, butikk, museum, senter, benk ute i travleste gågate, buss, you name it! Jenta mi var født i mai, så når hun var sulten og vi var ute, tok jeg henne ut av vogna og ammet henne uavhengig av hvor vi var og har heller aldri hørt et ord eller fått blikk. Jeg mener man skal kunne amme hvor som helst uten å møte kritikk(så lenge man selv er komfortabel med det ;)), men selvfølgelig skal man kunne ta litt hensyn. Men de fleste som reagerer, reagerer FORDI du ammer, ikke fordi de SER noe.
 
Jeg hår ammet så og si overalt; café, con, butikk, museum, senter, benk ute i travleste gågate, buss, you name it! Jenta mi var født i mai, så når hun var sulten og vi var ute, tok jeg henne ut av vogna og ammet henne uavhengig av hvor vi var og har heller aldri hørt et ord eller fått blikk. Jeg mener man skal kunne amme hvor som helst uten å møte kritikk(så lenge man selv er komfortabel med det ;)), men selvfølgelig skal man kunne ta litt hensyn. Men de fleste som reagerer, reagerer FORDI du ammer, ikke fordi de SER noe.

Ja, det virker sånn. Problemet er ikke at de ser noe, men at de vet du har puppen ute og mater babyen. Da har en jo noen problemer som en bør ta opp med psykologen sin...
 
Vis vedlegget 169517
Haha, kom over denne :p

Men, så lenge mammaen selv er komfortabel ser jeg ikke hvorfor man skal trenge å dekke til. Det er jo stort sett uansett baby i veien for mesteparten av puppen liksom.

http://youtu.be/sOEHRsRIodI så denne for litt siden, riktignok USA, men trist :(

Den der burde man skrevet ut (bildet), og satt det opp ved siden av seg under amming. Nesten. :p

Jeg personlig føler meg mindre komfortabel med å amme offentlig og ville gjerne hatt et tynt sjal over.. Men ANDRE bør få gjøre hva de vil! Det er HERLIG med en baby som får mat. En baby som koser seg og fores samtidig. Det er naturlig og vakkert.. De som blir furt av det, kan da vel snu seg?!
 
Skjønner ikke at folk reagerer på offentlig amming. Men i gamle dager var det visst ikke vanlig å amme offentlig. Har selv opplevd en kommentar fra en eldre mann men den var forståelsesfull :" ja de må ha mat ofte. Ca annen hver time?"
Har ikke ammet så mye offentlig, men prøver å gjøre det diskre, sånn at jeg ikke slenger ut brystet mitt foran folk som ikke har interesse av å se det :)
 
Hadde på trass bare åpnet mere opp og ikke gjømt meg bort :p
Unødvendig kommentarer av folk!
 
Har heldigvis aldri opplevd noe negativt når jeg har ammet offentlig, og håper jeg slipper det. Men i såfall er jeg ikke redd for å si hva jeg mener om noen skulle komme med noen stygge komentarer.
 
Back
Topp