Jeg ammer, hva feiler det deg?!

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Skulle ut å spise middag med min kjære mor på jobben min som er en resturant med en del eldre gjester.
Vi hadde gledet oss veldig og jeg gruet meg litt siden vi har ikke vært så mye ute enda..
Så begynte ungen å gråte ,ho var sulten.
Amming er en naturlig og fin ting, jeg tenker selvsagt ikke over at noen kan bli støtt av det. Men det skjedde. Jeg drev å skulle legge ungen til da en eldre dame med mannen sin sier høyt sånn at jeg skal høre det "Herregud skal ho sitte der å amme"!. Ble veldig provosert og fortvilet. Det endte med at jeg måtte dekke meg til med ett pledd(noe jeg syntes er ubehagelig.) Hvorfor skal mann dekke seg til? Det er jo naturlig! Jeg har jobbet der i 3år og det skal være lov til amme i lokale. De viste jo ikke at jeg jobbet der å ble jammen lang i maska når de så det.
Bare vent når jeg er ferdig i permisjon jeg skal ikke glemme de stygge blikkene deres !!

Ja det skal jeg! Dette er en resturant og babyen min har rett til å spise her h*n også!
Og det plager deg så foreslår jeg at du ikke ser på, eller finner et annet sted å spise!!

Makan til folk.
Fortsett med å amme og vær stolt du! :)

Vet du, jeg tror jeg hadde blitt kjempesint. Jobber selv i restaurantbransjen, og har selvfølgelig vært innom jobben. Har ammet både der og mange andre kafeer/restauranter. Selvfølgelig sotter jeg ikke midt i lokalet, men allikevel! Om noen blir brydd må da det være deres problem. Det skal en god del stirring til for å i det hele tatt skal se noe. Håper vedkommende blir kjempeflau når han er din gjest når du er tilbake i jobb.

Huff så grusomt det måtte være for deg! Tenke seg så frekke gamle damer er! :-(
Vi skal liksom være snille med de gamle men der ser du hva man får igjen for å være snill.
Nei amming er det naturligste i verden!

Åååå, jeg blir så provosert av sånne mennesker. Hadde mannen min sagt sånt, hadde jeg nekta å lage middag til han og sagt: Det er så støtende å se deg spise, da får du i alle fall spise på do så jeg slepper å se på det. Visste ikke at det fantes sånne mennesker i Norge i 2016.

Jeg har ammet på offentlig sted en gang, på et kjøpesenter utenfor en cafe. Fikk ingen komentarer, men mange gikk forbi og smilte til meg. Følte det var deres måte så i "jeg syns det er fint du ammer her, jeg støtter deg" på... :)

Veldig dumt det skal være slik. Men jeg ville bare ammet fordi om. Sier de noe til deg kan du jo heller be dem å dra om de syntes det blir for ubehagelig..

Så leit at du måtte oppleve slike holdninger. Rist det av deg. Jeg har rukket å amme i et par parker i hovedstaden siden mini kom og kommer til å fortsette å amme når jeg er ute. Hvis ikke må vi jo sitte inne hele ammeperioden og det er jo helt tullete!

"Ja, vil du ha litt kanskje?" :P

Jeg hadde sikkert totalt ignorert henne. Drittkjerringa får bare sitte der og irritere seg. ;) Jeg hadde kost ræva av meg om jeg klarte å ødelegge måltidet hennes.

Drit i slike folk! Det er DE det er noe galt med, ikke deg. Du har retten på din side. :)

Jeg ammer hvor som helst, når som helst! Og nei, flasher ikke puppen så fatter ikke hvordan folk klarer å bli støtt. De må virkelig nistirre om de skal se pupp. Jeg har aldri fått kommentarer, og når jeg ammer ser jeg ned på barnet mitt så eventuelle stygge blikk får jeg ikke med meg.

Fikk aldri noen kommentarer, men har fått en del blikk av eldre damer på kafé og restaurant. Driter i det jeg, ungen var sulten, klart han skulle få mat.

Amming offentlig bør ikke være noe negativt men mener mor bør dekke bryste/barnet med et lett sjal eller noe :)

Amming offentlig bør ikke være noe negativt men mener mor bør dekke bryste/barnet med et lett sjal eller noe :)

Synes ikke man burde trenge å dekke barnet med noe da det kan gjøre luftinntaket veldig dårlig. Å dekke et barn med et tøy kan hemme oksygentilførselen på lik linje som å dekke vognåpningen, spesielt uheldig på varme dager da det blir både varmt å klamt. Dessuten, så lenge du ikke VIRKELIG bøtelegger puppene dine skal det bra mye stirring til for å faktisk se noe mer sjenerende enn en vanlig utringning på en topp..

Hadde jeg kunnet, hadde jeg amma hvor som helst og når som helst. Er baby sulten skal baby ha mat.

Synes ikke man burde trenge å dekke barnet med noe da det kan gjøre luftinntaket veldig dårlig. Å dekke et barn med et tøy kan hemme oksygentilførselen på lik linje som å dekke vognåpningen, spesielt uheldig på varme dager da det blir både varmt å klamt. Dessuten, så lenge du ikke VIRKELIG bøtelegger puppene dine skal det bra mye stirring til for å faktisk se noe mer sjenerende enn en vanlig utringning på en topp..
De jeg har sett har brukt tynne sjal og dey er masse luft, fra sidene. men dette er mim mening :)

De jeg har sett har brukt tynne sjal og dey er masse luft, fra sidene. men dette er mim mening :)

Det er helt greit det c: Har også sett folk dekke til med tykke pledd på eget initiativ eller på grunn av oppfordring av andre. Sett barn blitt fullt tildekket og. Så det kommer jo an på person og situasjon.

Eldre damer har gjerne noen rare idéer om kvinnekroppen. De ble jo selv oppfordret til å gi sine barn flaske, og syns sikkert amming er unaturlig :rolleyes:

Back
Topp