Januar barn

Psykologpsy34

Andre møte med forumet
Hei.
Lurer på om noen vil dele most have liste til januar barn og generelt! Vi har ikke bil lappen, så greit å være godt rusta!

Varme klær vogn og sele. Vett ikke hvordan dere bor men jeg tok buss rundt med baby om vi manglet noe

Har en desemberbaby fra før og følte at så lenge jeg hadde votter, god lue, en god mengde ullklær og noen varme tepper og en saueskinnspose i vogna hadde jeg det jeg trengte.

men det er jo forskjell på om man bor i Rogaland eller i Finnmark. I sørvest er det ikke sikkert vi får snø engang, så noen lenger mot nord eller opp i fjellet har nok mer på sin liste

Hei.
Lurer på om noen vil dele most have liste til januar barn og generelt! Vi har ikke bil lappen, så greit å være godt rusta!

ULL!!!!
Ammeinnlegg
Babytøy i ull
Body
underdeler
sokker
hjelmluer
votter
tynt ullteppe...
Både tykt og tynt,

Hadde en heldress og en cardigan i strikket ull som jeg brukte ihjel!

Til Vogna:
En god vognpose
Stormtrekk/regntrekk

Jeg hadde også ett strikket "ullunderlag" i bunn av vogna for å isolere.

Hvis dere skulle ha behov for bilstol.. Så anbefaler jeg bilstolpose.

Det vi har fått ekstra bruk for til vinterbabyer er:
Bilstolpose :D
Og dersom du får en klistremerkebaby som ikke liker vogn, ville jeg kjøpt en bærejakke. Utrolig mye lettere å kle den lille og holde hen varm i en bærejakke.
I vogna har jeg brukt lammeskinn pluss varm vognpose, og i starten bare bilstolposen siden den passet litt bedre størrelsesmessig til babyen.
Ullbody er fint, men kjøp litt av begge deler i minste størrelse og fyll heller på med favorittene etter fødsel, noen få babyer får eksem av ull rett på huden også. Ull som lag nummer 2 får du helt sikkert bruk for så det ville jeg kjøpt! Ulldress, Lue, sokker og votter

Ville begynt med ullbody og strømpebukse, ulldress, saueskinn og pose til vogn og hjemmestrikka ullpledd.
Her lå hun i vogn med skinn, pose og lue og ullundertøy på de kjølige dagene, og ulldress i tillegg på de kaldere dagene (var bare 4-5 minusgrader men da var hun god og varm og noen ganger for varm). Da hendte det at jeg heller åpnet posen og lå ulltepper over istedet og det holdt i massevis.
De ligger godt beskyttet mot vær og vind, og posene er ofte veldig varme.
I bilstol brukte jeg tepper.

En nyfødt trenger ikke all verden, en ulldress eller 2, kivat ullue. Noen strikka votter og sokker. Bilstolpose og vintervognpose :) kan fint bruke bomull innerst. Man tar ikke akkurat med seg en nyfødt ut i all slags vær å vind uansett.

Kan legge til at jeg har hatt baby tidlig november, tidlig desember og sent februar. Ikke hatt behov for ullstrømpebukse og bodyer egentlig

Nå hadde ikke TS bil eller lappen, så tviler bilstolpose er det helt store.

God vogn med vognpose + skinn under er gull. Og varme votter til den som triller. Anbefaler også stellesekk i stedet for veske. Et godt regntrekk (Tinkafu!) er gull + solskjerming etterhvert og myggnetting. Reflekser på vognen er også lurt.

Ull er gull når det kommer til tøy, men se gjerne an barnet før du kjøper større størrelser mht allergi. Tynn ullsett innerst, litt tykkere utenpå. Og en god bakalava (lue med hals) + litt tykkere sokker. Ofte lurt med et ullteppe rundt beina inni posen på kalde dager.

Ellers er bæretøy gull, og gjerne en bærejakke siden jeg antar du vil bære en del ute.

Ellers kjøpe inn nok bleier, kluter og slikt på forhånd. Ta en tur på apoteket for "standard" utstyr. Anbefaler også ha en flaske og en boks ferdig NAN liggende i tilfelle.

Hjemme hadde vi bruk for stellematte, babynest (samsov første året), flanellbleier (brukte som underlag i sofa, på stellematten, i vognen osv for å skåne for søl), tepper (brukte ikke dyne) og vippestol etterhvert. I grunn ikke så mye annet vi trengte.

Back
Topp