Jakten på attpåskatten- gravid!

Den hjelper nok ikke på traumer direkte, men den har noen fine tips og triks rundt tanker og pust som jeg syns var nyttig. + mange oppløftende historier. For man kommer langt med å kontrollere pust, ha en plan med partner og jobbe på lag med kroppen :Heartred
Jeg og samboer brukte noen kapitler i boka som utgangspunkt for å diskutere fødsler som hadde vært og den som kom også.

Men ja er rart hvordan man kan putte fødsel i en slags boks i hodet og slippe å forholde seg til det i det daglige, men så kommer det framover i bevistheten igjen når det nærmer seg. Som listeperson er det å lage noen planer for ulike scenarioer fint ;)
Jeg har funnet noen fine meditasjoner med pusteøvelser og lært dem til mannen, så han kan puste med meg. Jeg blir veldig rolig av han, av stemmen hans, den jorder meg. Så jeg trenger kanskje at han gjentar jordmorens beskjeder dersom det blir like heftig som sist :smiley-ashamed004 Da skal jeg se på boka, jeg skal til jordmor idag og det er like ved biblioteket :happy:
 
31+4

Ja, dette er jo veldig annerledes. Jeg tenkte å oppdatere etter vekstkontroll neste uke, men her skjer det ting. Natt til mandag ble jeg innlagt på føden med tilløp til premature rier, nedpress og påvirker livmorhals. Jeg har fått 48t med riehemmende, to lungemodningssprøyter til babyen og har første dag med fri mobilisering siden jeg kom. Riehemmende er tatt av og vi skal se om jeg får lov til å reise hjem i morgen. Jeg skal bevege meg rundt idag også blir det ny sjekk av livmorhalsen idag eller i morgen, og en sjekk til om en uke. Her tar vi en dag om dagen :smiley-ashamed004 Om nr tre er en luring? Joa, men han kan godt vente litt til.
 
Nå er jeg hjemme, etter noen døgn på sykehuset! Jeg fikk en runde med sammentrekninger og smerter igår kveld, og fikk full sjekk. Det fine med det er at vi så at denne gangen ble ikke livmoren påvirket. Den hadde tettet seg fint igjen og til tross for smertene mine er det ikke lenger fare for tidlig fødsel. Nå skal jeg få leve som normalt igjen, og ta magnesiumtilskudd, det kan hjelpe. Hvordan jeg skal kjenne forskjell på modning og kynnere når kynnerne er så vonde, det vet ikke jeg :hilarious: Men jeg skal bare ringe igjen ved bekymring, selvfølgelig. Hvor går terskelen nå, liksom :smiley-ashamed004
 
Nå er jeg hjemme, etter noen døgn på sykehuset! Jeg fikk en runde med sammentrekninger og smerter igår kveld, og fikk full sjekk. Det fine med det er at vi så at denne gangen ble ikke livmoren påvirket. Den hadde tettet seg fint igjen og til tross for smertene mine er det ikke lenger fare for tidlig fødsel. Nå skal jeg få leve som normalt igjen, og ta magnesiumtilskudd, det kan hjelpe. Hvordan jeg skal kjenne forskjell på modning og kynnere når kynnerne er så vonde, det vet ikke jeg :hilarious: Men jeg skal bare ringe igjen ved bekymring, selvfølgelig. Hvor går terskelen nå, liksom :smiley-ashamed004
Så godt å være hjemme igjen ❤️
Ikke lett å vite hvor grensa går når man har så vonde kynnere, nei :shy:

Klem til deg
 
Jeg har funnet noen fine meditasjoner med pusteøvelser og lært dem til mannen, så han kan puste med meg. Jeg blir veldig rolig av han, av stemmen hans, den jorder meg. Så jeg trenger kanskje at han gjentar jordmorens beskjeder dersom det blir like heftig som sist :smiley-ashamed004 Da skal jeg se på boka, jeg skal til jordmor idag og det er like ved biblioteket :happy:
Åh, har du lyst til å dele de?
 
Åh, har du lyst til å dele de?
Det fulgte med fødekammen jeg kjøpte! Også leser jeg for tiden "Positiv fødsel" etter tips fra @Tekopp :happy: Hun som har skrevet den har også kurs med lydfiler og pusteøvelser, det kan være noe å se på!
 
Så godt å være hjemme igjen ❤️
Ikke lett å vite hvor grensa går når man har så vonde kynnere, nei :shy:

Klem til deg
Nei, det kjentes jo ut som modning! Det var helt villt og jeg ble selvfølgelig veldig redd. Da er jeg glad jeg allerede var på føden!
 
Nå er jeg hjemme, etter noen døgn på sykehuset! Jeg fikk en runde med sammentrekninger og smerter igår kveld, og fikk full sjekk. Det fine med det er at vi så at denne gangen ble ikke livmoren påvirket. Den hadde tettet seg fint igjen og til tross for smertene mine er det ikke lenger fare for tidlig fødsel. Nå skal jeg få leve som normalt igjen, og ta magnesiumtilskudd, det kan hjelpe. Hvordan jeg skal kjenne forskjell på modning og kynnere når kynnerne er så vonde, det vet ikke jeg :hilarious: Men jeg skal bare ringe igjen ved bekymring, selvfølgelig. Hvor går terskelen nå, liksom :smiley-ashamed004
Godt å høre at du er hjemme igjen og at det ikke lenger er fare for tidlig fødsel ❤️ for en skremmende opplevelse :smiley-ashamed004 fint de fikk tatt en sjekk midt oppi når det skjedde og at det ikke påvirker livmoren, men ja, hvordan skal man vite hva som er hva når det blir så heftig... Bor du langt unna sykehuset?
 
Nå er jeg hjemme, etter noen døgn på sykehuset! Jeg fikk en runde med sammentrekninger og smerter igår kveld, og fikk full sjekk. Det fine med det er at vi så at denne gangen ble ikke livmoren påvirket. Den hadde tettet seg fint igjen og til tross for smertene mine er det ikke lenger fare for tidlig fødsel. Nå skal jeg få leve som normalt igjen, og ta magnesiumtilskudd, det kan hjelpe. Hvordan jeg skal kjenne forskjell på modning og kynnere når kynnerne er så vonde, det vet ikke jeg :hilarious: Men jeg skal bare ringe igjen ved bekymring, selvfølgelig. Hvor går terskelen nå, liksom :smiley-ashamed004
Guffent når det skjer ting såpass tidlig, men hver dag som går er en dag til hvor baby får modne i magen, så det er fint :) og bra at det ikke hadde påvirkning på modning selv om det er vondt.

Jeg tenker det er greit å ha lav terskel på å ta kontakt, hvis i tvil, ring. Så får det heller bli noen ekstra turer på sykehuset for sjekk, bedre med noen sjekk for mye enn for lite.

Jeg var feks innom føden en dag ei uke før baby ble født,var så sikker på at fødselen var i gang. Men neida, ingen fødsel, men var da hodet festa seg. Så kanskje man er litt mer "var" på kroppen som tredjegangs også...
 
Godt å høre at du er hjemme igjen og at det ikke lenger er fare for tidlig fødsel ❤️ for en skremmende opplevelse :smiley-ashamed004 fint de fikk tatt en sjekk midt oppi når det skjedde og at det ikke påvirker livmoren, men ja, hvordan skal man vite hva som er hva når det blir så heftig... Bor du langt unna sykehuset?
Det var veldig ekkelt. Det som gjorde at jeg tok kontakt var sammentrekninger med smerter i korsryggen, nederst i magen og nedover i lårene. Jeg måtte fokusere for å puste :smiley-ashamed004 Og da ble livmorhalsen noe påvirket, når jeg hostet ble den forkortet. Var derfor det ble satt igang full pakke med lungemodning og alt. Neida, vi bor 10 min unna :) Heldigvis!
 
Guffent når det skjer ting såpass tidlig, men hver dag som går er en dag til hvor baby får modne i magen, så det er fint :) og bra at det ikke hadde påvirkning på modning selv om det er vondt.

Jeg tenker det er greit å ha lav terskel på å ta kontakt, hvis i tvil, ring. Så får det heller bli noen ekstra turer på sykehuset for sjekk, bedre med noen sjekk for mye enn for lite.

Jeg var feks innom føden en dag ei uke før baby ble født,var så sikker på at fødselen var i gang. Men neida, ingen fødsel, men var da hodet festa seg. Så kanskje man er litt mer "var" på kroppen som tredjegangs også...
Det blir nok lav terskel, ja, som den ene legen sa til meg en annen gang jeg var innom (begynner å bli kjent der, vært på kontroll tre ganger med smerter), ingen kan vite hva som er hva uten en sjekk, så det er bare å komme for se.

De sa at det er veldig vanlig med kraftige kynnere med nr 3 hvertfall, og at mange g kommer og tror fødselen er igang mot slutten. Også er det bare modning :smiley-ashamed004 Jeg r veldig glad han fortsatt er inni magen, samtidig ble jeg veldig trygg på sykehuset og fikk samtale med nyfødtintensiven der mannen og jeg fikk gjennomgang av hva skjer rett etter prematur fødsel og de ulike hjelpemidlene de hadde til baby for å hjelpe den å puste og få næring. Jeg følte oss så ivaretatt hele veien, det var så godt! Så er man nok litt mer var og påskudd når man har gjort dette før og i tillegg gjerne må fikse barnevakt til de andre barna man allerede har :smiley-ashamed004
 
Det virker som om mannen fikk seg en liten støkk også, etter denne runden. Han koser mer på magen og ser mer seriøst etter ny bil. Han snakket mer om navn til bebis idag tidlig enn han har gjort hittil og er generelt veldig øm og kjærlig :Heartred Ikke at han ikke er det til vanlig, men du vet, hverdagen tar litt tak i en. Han er forøvrig overbevist om at dette barnet kommer 17. Mai :hilarious::hilarious: Jeg har termin 18. juni, så jeg hadde vel i grunn håpet han ventet til etter nasjonaldagen :hilarious: Vi ble ganske skremt alle sammen. Men jeg ruger videre :love017
 
Back
Topp