Jakt i høst?

Mikkiemor

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Eg bruka å gå på hjortejakt, og tenker at eg vil prøve å gjere det i år også - om formen skulle tilseie det og babyen blir "lett å ha med å gjere". Tenker å prøve å skyte opp no i april/mai før magen blir for stor til å ligge på - andre jegera som tenker i samme bane? Har lyddemper, den tar vekk det meste av rekylen. Spurte på OUL om det var ok å skyte no mtp morkaka, det meinte ho var greit. Var første gang ho fekk det spr :)

Eg bruka å gå på hjortejakt, og tenker at eg vil prøve å gjere det i år også - om formen skulle tilseie det og babyen blir "lett å ha med å gjere". Tenker å prøve å skyte opp no i april/mai før magen blir for stor til å ligge på - andre jegera som tenker i samme bane? Har lyddemper, den tar vekk det meste av rekylen. Spurte på OUL om det var ok å skyte no mtp morkaka, det meinte ho var greit. Var første gang ho fekk det spr :)

Jeg har tenkt på det samme men jeg synes allerede at det er ubehagelig å ligge på magen så jeg tror jeg får skyte med kamera i år. Hvis det lar seg gjøre.

Elg- og hjortejakta er høstens høydepunkt for meg. Det er ekstremt lite dyr som blir skutt men det er en egen stemning og spenning som jeg elsker å være en del av. Pluss masse flotte naturopplevelser, så jeg må nok være med å jage bitte litt hvis det går greit i forhold til den lille. Hvis ikke kommer jeg sterkere tilbake neste år :)

Var på årets første trening på mandag, det gikk bra :) Satser på å klare å skyte opp neste veke, etter at runde 2 med 15 skudd er tatt. Håper på å få med meg et par treninger til før magen er for stor. Svigers bur "2 min" i frå jaktvaldet til sambuaren sin familie, så om vi får en "grei" baby så håper eg på å få med meg litt jakt innimellom og la bestemor passe babyen :) Må skyte opp slik at eg er klar om det går - kjipt å ikkje ha skutt opp dersom muligheten skulle by seg :)

Mister jakta i valdet "mitt" (med bror, søskenbarn og en haug kompiser), men for å komme dit må vi enten bruke sjøveien eller gå over et fjell. Der må vi overnatte, så det utgår dessverre i år.

Back
Topp