Jakker

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Etter en liten diskusjon inne på skravletråden så ble jeg nyskjerrig . Hvor mange jakker har barnet ditt? Altså hvor mange ulike vinterjakker for eks? En som brukes til alt eller flere ? Egen jakke til pent ? :)

Min har 4 :D en av dem brukes kun i bhg, de andre kan brukes overalt :)

I vinterjakker har hun to, men særlig den ene hun bruker (hun elsker sommerfuglene som er på).
Vår/høstjakker har hun tre, men to som blir brukt om hverandre.
Alt bortsett fra den vinterjakken som er i bruk er arvet :p
Minsten bruker vi bare ulldress på, 14mnd :)

Frøkna har 1 som brukes over alt. Men hun bruker dress til og fra skolen og på skolen, så er ikke mye den brukes

Eldste har 2. En tynt vattert som tåler vann, og en dunjakke. Bruker de over alt, men de er stort sett til og fra skolen og på skolen, og til og fra venner.
Ikke noe ski eller sånt her.

Jeg har en tynn vinterjakke og en litt tykkere, sånn kåpestil som jeg bruker i det daglige.
Har en annen også, som jeg brukte på jobb eller til utelek, men den tviler jeg på at passer nå :p

Begge har tre vinterjakker. De brukes over alt.
Vesla bruker ikke jakke enda.

Vi har vært så heldige at vi har arvet en del klær, så guttene har faktisk to vinterjakke hver nå; en tykk og skikkelig varm og en tynnere som tåler mer vann (her på Vestlandet blir de brukt mest). Toåringen har også to: en tykk vinterjakke og en litt tynnere dunjakke. Hun bruker ikke jakke så ofte som de andre, då hun har dress ute og ull på i bilen.

5-6
Tykk dunjakke
Tynn dunjakke
Parkas til fint
En Hummel til aking og basing i snøen
En grønn mini a ture kortere penjakke

Eldste har en tykk og en tynn dunjakke, en softshelljakke, en skalljakke, et par vindjakker/overtrekksjakker og en vindtett fleecejakke. Bruker stort sett alle overalt, avhengig av vær. Har gitt opp å ha jakke/sko kun til finbruk, vokser fra det før det blir brukt omtrent, så helt bortkastet for oss. Prøver riktignok å unngå at f.eks dunjakkene blir rullet i gjørme da.
Yngste har nok også flere jakker en nødvendig, stort sett arvet fra storebror.

Så mange at jeg ikke har helt oversikt. Er 4 vinterjakker også en haug vind/softshell jakker. :)

Usikker.
Tror yngste har 2-3 tykke vinterjakker, men bruker egentlig bare en av de innimellom. Ellers bruker han dress når han er ute .
Tre-4 stk tynnere jakker som brukes både ute, i Bhg osv. Dette er fine jakker, men han har ingen jakke han ikke kan bruke i Bhg , alt kan brukes over alt (miniAture, wheat osv)

Hm, han er 2,5 år, vi bruker egentlig lite jakker.

Han har ingen vinterjakker, vi har ikke bruk for det (vinterjakker skal jo ikke brukes i bil hverken for barn eller voksne, det er klumpete i bæresele og vogn bruker vi ikke). Har en skalljakke og en tynnere jakke til våren (fått i gave den siste, trenger egentlig ikke noe annet enn skall), men de brukes lite. Og regnjakke har han jo. Bruker fortsatt dress til utelek, og til og fra bil/i bil/i bæresele bruker vi varierende antall lag ull istedetfor :)

Blir nok mer jakker når han er eldre :)

Én vinterjakke (Reima Silda). Bruker den til og fra barnehagen osv. I barnehagen bruker hun vinterdress (POP/Polarn o Pyret). Yttertøy som skal tåle litt og brukes i barnehagen, da er det kun POP som gjelder for vår del. Men synes Reima har veldig fine klær, og til jakker er det god nok kvalitet :)

Om det er skikkelig kaldt (kaldere ennå -15 når vi går til barnehagen, eller kaldere enn -10 om vi skal være ute litt) har hun en Nøstebarn ullfleece-jakke under den :)

2 hver

Her har de 3 vinterjakker hver. To til allslags bruk, og kåper til finere . Vårjakker vet jeg ikke helt enda, frøkna har vel 5 så trenger overhode ikke flere . Ble litt paff jeg gikk gjennom arveklær.

I bruk nå til eldste:
En dunjakke
En tykkere jakke

Jenta bruker ikke jakke enda.

De har bare én vinterjakke hver, men bruker uansett mest dress på denne tiden av året. De har for så vidt en pengane som kan brukes om vinteren også. Mange høst/vårjakker, da :)

Mine er 1,5 og 2,5. De har en vinterjakke hver som brukes til alt, også har de vinterdress. Ser ingen grunn til å ha mange jakker når de er så små. Har kun en vår jakke også.

Barn 2: 1 vinterjakke, 1 regnjakke, 1 halvtynn uteaktivitetsjakke (brukes i speideren), en finjakke (kjøpesenter/tilogfra jakke) og en arva boblejakke.
Barn 1: 1 vinterjakke, 1 regnjakke, 1 skinnjakke, 1 halvtynn uteaktivitetsjakke (brukes i speideren), og en finjakke (kjøpesenter/tilogfra jakke)

Back
Topp