Jakke....WHY?!?!

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Hvorfor skal jeg være nødt til å se ut som Flubber bare fordi jeg er gravid?!?! De kåpene jeg finner til relativt normale priser ser jo helt forferdelig ut. Boblejakke er på moten, men ikke nok med det, for gravide skal boblene være vertikale OG i glinsende stoff. Det ville ikke sett fint ut om jeg var knallflat og str 36 engang!

Og resten er så innmari GRAVID! Det er enten "telt"-formen, slik som Lille My (Joda, hun er søt hun, men jeg er ingen finsk animert figur), eller så er det en versjon av trenchcoat, bare med et ekstra JEG ER GRAVID-panel foran.

Fant MASSE nyyyydelige kåper på Pintrest, men gjett hva??? Jo, det er selvfølgelig utsolgt, alle sammen. Selvfølgelig, det er jo slik gravide vil se ut!

Jeg NEKTER å gå utendørs i vinter dersom jeg er nødt til å kjøpe XXXXL-kåpe bare for magen sin skyld!

Jakke problem allerede ja...sist fikk jeg jenta i november. Og i sept var det ikke mulig å finne jakke.. da ble armene alt for lange. Gravid jakkene var stygge og dyre til å bare skulle bruke noe mnd.. uaktuelt.. endte opp med at jeg måtte kjøpe en jakke å aldri lukke den..

Jeg var jo en elefant, og levende vedovn. .. så var likegreit å ha den åpen..

Men har du sjekket netter????

Jeg har måtte kjøpe en jakke i står Xl, håper den holder hele vinteren! Det er ikke lett å finne uteklær til gravide...! :S

Uff, kjenner jeg gruer meg allerede, men jeg har ikke noen mage ennå, så håper det går bra litt til :p

Ellers så er jeg litt mer usikker på passform på kjoler! Skal kanskje på julebord ikke sant og ellers liker jeg å se pen ut på julaften :p så noen som har erfaring med dette :)?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kjøpt en dritstygg en på H&M. Er vanligvis ikke så opptatt av å se hipp ut, men denne er virkelig av typen klær man har hengende på den øde hytta uten strøm og vann som ligger på en holme i et vann i en skog som er fredet... Bra jeg er sykemeldt, ville ikke latt seg gjøre å bruke dette på vei til jobb. MEN fordelen er at man ser ut som en flodhest i den allerede, og da reiser folk seg på buss/bane, noe som er absolutt nødvendig når blodtrykket gjør at man svimer av når man må stå stille.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

(Det var også derfor jeg kjøpte den)

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Kjøpte en veldig god og varm kåpe på nelly, helt fantastisk :D ser hverken fet eller noenting ut i den :)

☆★ Sendt fra app'en ☆★

Men har du sjekket netter????

Nettet? Ehh, ja. Har googlet alle former for kåpe til gravide, både på norsk og engelsk, og som sagt, i Norge får man ingenting pent til saklige priser, og finner ingenting varmt nok fra utlandet. Har ikke tenkt å bruke et årsbudsjett på jakke jeg skal bruke én gang.

ALT annet er jeg klar for, har såå mye klær som har plass til mage (greit nå når jeg ikke føler for å skjule den lenger...), her kan både jul, nyttår, påske og Jesus komme for den saks skyld, men jakke...Umulig!

Huff.. Høres ikke bra ut:-/ ikke turt tenke i de baner ennå. Forrige gang var jeg heldig. Perfekt mage som lot meg bruke alle mine gamle klær ( bukser med åpen knapp) til siste slutt :-D boblejakka stjal jeg fra mannen! veldig basic så håper å stjele den igjen. Gitt opp å finne kåpe for lengst! Er så lang i livet at ingenting passer eller ser bra ut :-/

Tyske nettbutikker da?? Vet ikke om noen eller hva du skal søke. Bare vet det er billig i tyskland

Fikk Fjallraven "Lukha"-poncho i gave. Den er kjempefin nå og det er masse plass til mage <3 men fornuftig pris kan vel diskuteres :p

Sist var jeg høygravid på vinteren, men alle jakkene passet. Den jakken som passet aller var ei Burberry kåpe;-) så satser på den og de andre jakkene i år også. Evt kjøper jeg en ny jakke, så skal sitte pent nå, men også sitte pent uten mage;-)

Jeg har en HM mama jakke fra sist i bobler og skimmer men med et belte over magen så synes egentlig magen kommer frem i den.

Er så ufattelig dårlig utvalg av mamma klær i norge, ikke bare jakker :(Sist kjøpte jeg ikke noe, men var ikke overvettes stor heller... men i påsken sleit jeg (mini er født i juli). Skulle på fjellet og pakket uten å tenke så mye på at jeg var gravid... endte med at jeg måtte låne en jakke av mannen til venninna mi... den eneste som var stor nok til at jeg fikk den igjen. Nå må jeg nok kjøpe en jakke siden jeg skal ha tidligere, og MÅ jobbe fra jul til permisjon da jeg starter i ny jobb :)

Jeg har forelsket meg i en mammajakke til 500 kr på hm, men har ikke prøvd den enda. Håper den er like fin som den ser ut på bilde:) mørk blå boblevariant med litt skimmer. Den svarte varianten likte jeg ikke:P

Jeg har forelsket meg i en mammajakke til 500 kr på hm, men har ikke prøvd den enda. Håper den er like fin som den ser ut på bilde:) mørk blå boblevariant med litt skimmer. Den svarte varianten likte jeg ikke:p
Den har jeg sett på også :) Men jeg likte den svarte da! Tenker jeg nok blir å kjøpe den om jeg ser ok ut i den!

Jeg kjøpte en kåpe sist jeg var gravid som er helt genial og passer til stor mage uten at en ser diger ut :D
Merket er Vila og passer til både med og uten mage :p

Back
Topp