Jadda, koselig kveld...

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Sambo ligger og snorker på sofaen og IRRITERER vettet av meg o_O jaja, koser meg med BV og The back-up plan, filmen som går på tv2:-) Driver dere med ikveld? Emmeth sover søtt i vogga si!<3

Her har vi akkurat hatt et deilig biffmåltid :) Sent men godt! Nå er det litt tegnefilm på gang før leggetid.
The Back-up Plan har jeg på DVD :) Koselig film det.
Og så har jeg mekka meg flickr konto, så håper på å få lagt ut bilder av det lille nurket mitt og diverse her i morgen eller noe :)

Så koselig, gleder meg til og se bilder av han<3 Naaaam, hørtes digg ut med biff. Vi spiste Taco ikveld vi da, enkelt med godt:) Hvilken tegnefilm da? Jeg elsker disney sine filmer og selvsagt Shrek-filmene og istid-filmene;-) Ofte jeg sitter og ler mer enn det unga gjør :D

Skulle gjerne hatt taco! Det er digg! :) Men har ikke turt å spise grønn salat og mais siden jeg ammer. Går det bra hos dere?? Har bare prøvd broccoli og blomkål. Broccoli går bra, men blomkål blir det litt småsutring av.

I kveld så vi Taran og Sorte Gryte. Den var i overkant skummel til å være barnefilm, syns jeg.. o_O
De hadde salg på tegnefilmer hos Platekompaniet sist jeg var innom, så jeg kom hjem med den, Aladdin, Robin Hood, Løvenes Konge og Istid 4. ;) Shrek filmene har jeg også. Madagascar er også kanon! Elsker animasjonsfilmer! Ler så jeg griner til tider jeg også. Favoritten er How to Train your Dragon! :D Har en rimelig fyldig tegne-/animasjonsfilmsamling :D Greit for junior når han vokser til :)

...her reagerer snuppa på tacokrydder...på flere måter... :eek: her skjedde det særdeles lite i går kveld, snuppa slokna 20.30 etter et par timers skriking o_O ...tror hun var utslitt etter reisen, OG muuuuligens litt mageknip etter at jeg tok en pepperkake-latte på starbucks på gardermoen ;) ...meeen, da hun slokna var det på armen min, i senga, og hun begynte å sutre hver gang jeg rørte på meg, så da tok vi begge to kveld kl.20.30, var egentlig deilig i grunn! Men da var hun jo også uthvilt klokka 06.38 i morges, DET er ny rekord det! o_O

Skulle gjerne hatt taco! Det er digg! :) Men har ikke turt å spise grønn salat og mais siden jeg ammer. Går det bra hos dere?? Har bare prøvd broccoli og blomkål. Broccoli går bra, men blomkål blir det litt småsutring av.

I kveld så vi Taran og Sorte Gryte. Den var i overkant skummel til å være barnefilm, syns jeg.. o_O
De hadde salg på tegnefilmer hos Platekompaniet sist jeg var innom, så jeg kom hjem med den, Aladdin, Robin Hood, Løvenes Konge og Istid 4. ;) Shrek filmene har jeg også. Madagascar er også kanon! Elsker animasjonsfilmer! Ler så jeg griner til tider jeg også. Favoritten er How to Train your Dragon! :D Har en rimelig fyldig tegne-/animasjonsfilmsamling :D Greit for junior når han vokser til :)

Ha ha, kjenner til den med gode tilbud gitt :D Kommer alltid hjem med mye mer enn det jeg skal ut for og kjøpe :p Han reagerer ikke på Taco eller mais, ikke brokkoli heller, men har ikke turt og prøve blomkål eller noen annen kål! Han tåler ikke jeg drikker noe ren melk, men kan fint spise ting som er laget med melk i. Rart i grunn... Også tåler han ikke noen form for hvete, så holder meg helt unna ting som inneholder hvetemel.+te og kaffe, tåler ha heller ikke. Har forresten ikke sett den der Taran og den sorte gryte. Ja, hvis det er Dragetreneren du mener så digger jeg den jeg og :p

...her reagerer snuppa på tacokrydder...på flere måter... :eek: her skjedde det særdeles lite i går kveld, snuppa slokna 20.30 etter et par timers skriking o_O ...tror hun var utslitt etter reisen, OG muuuuligens litt mageknip etter at jeg tok en pepperkake-latte på starbucks på gardermoen ;) ...meeen, da hun slokna var det på armen min, i senga, og hun begynte å sutre hver gang jeg rørte på meg, så da tok vi begge to kveld kl.20.30, var egentlig deilig i grunn! Men da var hun jo også uthvilt klokka 06.38 i morges, DET er ny rekord det! o_O

Uff da, stakkars:-( Hehe, eg er likedan. Noen kvelder legger jeg med kjempetidlig jeg også, er i grunn deilig det. Emmeth og jeg står som regel opp mellom 10.00-11.30 engang. Og legger oss rundt 22.00. Har som regel 3 amminger fra da av til vi stå opp. Hvis Emmeth er overtrøtt, så blir det skriking her i gården også. Som regel bare derfor han skriker!

vi har også sovet til 10 i mange uker, men nå har hun plutselig begynt å våkne klokka 8...kjempegøy i mørketida når det ikke blir lyst før 11-12 tida, føles som å stå opp midt på natta :P Snuppa krever flere og flere amminger på natta merker jeg, så tror nok hun må få litt velling etter hvert hvis hun våkner enda oftere. Rekker jo nesten ikke å sovne før hun skal ha mat på nytt ;) Nå gir jeg mat når jeg legger meg, og så ca 2 ganger til før hun får frokostmåltiden i senga...så det blir jo endel i løpet av natta. Og har hun mageknip, eller som nå når hun er litt forkjøla, vil hun ha mat hver 2.time hele natta. Da er det ekstra deilig å legge seg tidlig så man holder ut ;)

vi har også sovet til 10 i mange uker, men nå har hun plutselig begynt å våkne klokka 8...kjempegøy i mørketida når det ikke blir lyst før 11-12 tida, føles som å stå opp midt på natta :p Snuppa krever flere og flere amminger på natta merker jeg, så tror nok hun må få litt velling etter hvert hvis hun våkner enda oftere. Rekker jo nesten ikke å sovne før hun skal ha mat på nytt ;) Nå gir jeg mat når jeg legger meg, og så ca 2 ganger til før hun får frokostmåltiden i senga...så det blir jo endel i løpet av natta. Og har hun mageknip, eller som nå når hun er litt forkjøla, vil hun ha mat hver 2.time hele natta. Da er det ekstra deilig å legge seg tidlig så man holder ut ;)

Enten kan det være økedøgn, som Emmeth har nå, da ammer jeg hver 2-3 time. Eller så er hu nok kanskje klar for litt velling:-) Haha, ja kan godt skjønne det kjennes ut som og våkne midt på natta, for virker jo sånn for kroppen. Hvor lenge varer mørketia? Vi har forresten kjøpt Sinlac spesialgrøt fra Nestlè for barn med melke- og glutenallergi. Kjøpte den på coop obs. Har ikke prøvd ennå, men begynner nok snart med grøt/velling vi og!

hun har holdt på i 3 uker å våkna så ofte ;) nå prøver jeg selv å øke produksjonen ved å pumpe begge brystene etter at hun har spist, så får jeg se om det hjelper. Hun har ennå ikke hatt øking etter at hun var født, så det er bare ca 80ml i hvert bryst, og det tar 4 timer å fylle opp hver pupp, for hun tar bare en pupp om gangen, og spiser hver 2.time hele dagen. MEEEEN hvis jeg gir flaske tar hun 120ml mm, og er mett i 3 timer! :) Så hvis jeg klarer å få litt fart på sakene så kanskje hun er mett lengre...uansett krangler hun så ved puppen om dagen at jeg nå er på jakt etter en Medela Freestyle, brukt, for å starte med fullpumping på dagen ;)

Mørketida varer fra november til januar, men desember er den mørkeste månen med bare et par timer dagslys, eller blåtime da, hver dag. Vanligvis skikkelig kjipt når man må opp syv, og det er mørkt når man drar til jobb og mørkt når man kommer hjem. Men nå kan jeg iallfall gå ut midt på dagen, og det er gull verdt å se litt lys himmel iallfall! Var i Tønsberg i forrige uke og det var skikkelig rart å se sol i desember :P

hun har holdt på i 3 uker å våkna så ofte ;) nå prøver jeg selv å øke produksjonen ved å pumpe begge brystene etter at hun har spist, så får jeg se om det hjelper. Hun har ennå ikke hatt øking etter at hun var født, så det er bare ca 80ml i hvert bryst, og det tar 4 timer å fylle opp hver pupp, for hun tar bare en pupp om gangen, og spiser hver 2.time hele dagen. MEEEEN hvis jeg gir flaske tar hun 120ml mm, og er mett i 3 timer! :) Så hvis jeg klarer å få litt fart på sakene så kanskje hun er mett lengre...uansett krangler hun så ved puppen om dagen at jeg nå er på jakt etter en Medela Freestyle, brukt, for å starte med fullpumping på dagen ;)

Mørketida varer fra november til januar, men desember er den mørkeste månen med bare et par timer dagslys, eller blåtime da, hver dag. Vanligvis skikkelig kjipt når man må opp syv, og det er mørkt når man drar til jobb og mørkt når man kommer hjem. Men nå kan jeg iallfall gå ut midt på dagen, og det er gull verdt å se litt lys himmel iallfall! Var i Tønsberg i forrige uke og det var skikkelig rart å se sol i desember :p

Ja, puppen lager så mye melk som spises på en måte, så stemmer jo det iforhold til hva hu spiser stemmer det jo. Men pump i vei, så får du opp produksjonen, jeg bruker emmeth til det, så en vanlig pumpe holder til mitt forbruk:-) Se i den tråden min om at pumpa mi røyk, for da var det ei som sa hu skulle selge den pumpa du var ute etter;-) Mener hu skulle selge den for 1500 kr.

Mørketida varer fra november til januar, men desember er den mørkeste månen med bare et par timer dagslys, eller blåtime da, hver dag. Vanligvis skikkelig kjipt når man må opp syv, og det er mørkt når man drar til jobb og mørkt når man kommer hjem. Men nå kan jeg iallfall gå ut midt på dagen, og det er gull verdt å se litt lys himmel iallfall! Var i Tønsberg i forrige uke og det var skikkelig rart å se sol i desember :P
jeg har som sagt en medela freestyle til salgs :) 1500,- kun brukt i fem uker, med ekstra pumpesett!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

jeg har som sagt en medela freestyle til salgs :) 1500,- kun brukt i fem uker, med ekstra pumpesett!

kanskje litt vanskelig å få den sendt fra der du bor til Tromsø??? Skal forsøke å få leid fra enten ammepoliklinikken eller hs. Hvis ikke det går, eller at det blir dyrt vil jeg gjerne kjøpe din! Ingen forretninger her som har den inne, må bestilles o_O

kanskje litt vanskelig å få den sendt fra der du bor til Tromsø??? Skal forsøke å få leid fra enten ammepoliklinikken eller hs. Hvis ikke det går, eller at det blir dyrt vil jeg gjerne kjøpe din! Ingen forretninger her som har den inne, må bestilles o_O
Jeg bor i Horten, så kanskje søsteren din kan hente den :) bare si ifra, jeg legger den ut på finn etter nyttår :)

...skulle lest det før jeg nettopp var ute å kjøpte ei ny freestyle pumpe idag ja :( så kunne jo søstra mi bare tatt den med hjem til jul! *sukk* da var de pengene tapt...har du handsfree klipsene med til di pumpe??? Det fulgte nemlig ikke med mi o_O

Ja, søren.. hehe! Fulgte de ikke med? Rart.. Jeg har dem, men jeg må nesten la de følge med når jeg skal selge den:) du kan kjøpe ekstrautstyr til pumpa på mamille.no :)

skal gå å klage på butikken! De har jo solgt meg en gammel modell til full pris, siden de stroppene følger med 2011 modellen. Hvis de ikke går med på å la meg få de gratis får jeg kjøpe de utenom!

Back
Topp