ja, så blei det onsdag.. og julaften nærmer seg

Trillemor82

Forumet er livet
så jeg bør vel kanskje pynte litt til jul.. har liksom glemt det litt i år. har lilla fremme da... og adventstake i vinduet.. så har liksom fått med meg adventstiden. :P men julen skal nok komme hit også :)

nå er jentene levert i bhg.. og malin var superklar for å ha med bertine hjem i dag.. så det blir stas. var en superivrig bertine som møtte oss også, så vi gleder oss til det altså :) om formen stiger litt utover dagen så tar vi på oss dressene og går hjem tenker jeg.. dersom den er like elendig som nå møter jeg dem i bhg så tar vi bilen.... da kommer m også dit.. men håper vi får gått.. er så deilig ute nå.. i dag hadde det til og med snødd litt.. :) eller i natt da.. :) så det ligger et bittelite tynt lag på bakken.. håper det holder, så kanskje vi liksom kan late som det er hvit jul :) er jo bare noen få dager igjen nå.. så er lov å håpe at det holder :)

jeg har fått brettet en maskin med klær som hadde tørket ferdig i natt da.. så det er deilig.. da er det bare å få det inn i skapene våre.. men det kan ta tid. :P det er nemlig nesten noe a det kjedligste jeg vet... det topper ikke det å parre sokker.. men det konkurrerer sterkt. kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedelig!!

bør vel kanske få tatt opp ribba snart også.. så den får tint.. den er ferdig krydret da.. men bør jo få tint skikkelig også... og nå tror jeg sannelig vi har fått handlet inn det meste til jul faktisk.. mangler bare poteter... men det får vente til lillejulaften.. har ikke plass i kjøleskapet kkurat nå.. :P og litt brus, så tror jeg faktisk vi er i rute, ikke dumt. men m har fri på lillejulaften.. så vi tar nok unna litt da.. får kjøpt inn litt kasser med brus.. det kan jo bare stå ute nå.. :)

hva gjør dere i dag da jenter?
 
Vi er benket foran tv'n, klare for jul i blåfjell. Har hatt en deilig jobbedag i dag, hvor julelunsj tok mesteparten av arbeidsdagen min. Etter jobb var jeg og fikk unnagjort julegave til svigermor - nå må den bare "pusles sammen". Jeg har nemlig kjøpt et juletreornament (Karen Blixen) som skal ha bilde i seg - finner et av ungene, og så har jeg kjøpt porselensmaling og et par krus, så får Johanna male "bestemor" og "besten" - så får de hver sin.

Jeg sitter og venter på at ovnen skal bli varm - jeg skal nemlig steke ribbe. Vi kjører jo pinnekjøtt på julaften, men de siste årene har jeg virkelig savnet ribbe i  romjula - jeg synes nemlig ribbe er best til frokost, på lefse, med sennep, salt og pepper... så i år har jeg fått rotet meg til å kjøpe et stykke med tynnribbe som nå ligger klar på benken og venter på å stekes - må huske å sette lefse på handlelista mi nå da...
 
Har hatt en begravelse og julelunsj på jobb. Så nå har jeg friiiiiii. Ja, perm da. Men helt inntil 1. Mars. Har dannet meg overblikk over dagene som kommer og hva som skal spises. Listene er skrevet, og så må jeg handle litt de neste to dager. Imorgen skal jeg lage konfekt. Håper bare Felix er enig og sover pent. Men har jo farmor og onkel i huset, så det er nok hjelp å få. I ovnen står Nu bursdagskaken til Malte. Det skal bli en bie-kake. Tenker at det nok er lurt å fryse den før pynting med smørkrem, så den ikke sklir av. Har ikke prøvd sånt før, men det slo meg at det var lurt. Så får vi se. Alltid spennende å prøve noe nytt! Blir godt med jule"fri". Er jo så mye som må gjøres.
 
Her kan egentlig jula bare komme...nesten...
Den siste julegaven for min del ble ferdig i kveld, huset er pynta og
hele to kakeslag er laget... Men ellers så er ingen gaver pakket inn, jeg må sy 2 juleposer til, jeg må gjøre litt reint igjen, og treet må pyntes.
Så imårra ser dagen slik ut: sy 2 juleposer, pakke inn gaver, levere gaver, kjøpe juletre, pynte juletre, gjøre reint.... Og i tilleg til dette, så skal mannen og Linnea kjøpe gave til meg.
Lille julaften skal jeg bort å hjelpe mamma med å forberede julaften, og så skal vi i bursdag til mor på kvelden. Så da er det best å være ferdig her hjemme først.

Tror jeg hopper i seng jeg. Så kommer jeg meg opp i mårra og
 
hva er juleposer, Nøste??
 
Back
Topp