Jeg drømmer såå om salami, spekeskinke og brie, og fetaost av en eller annen grunn!Men det er vel bare å knipe munnen. Kanskje jeg skal kjøpe salami for å ha på ostesmørbrød, siden det sies å være trygt
![]()
Kan vi ikke spise fetaost? [emoji33]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg drømmer såå om salami, spekeskinke og brie, og fetaost av en eller annen grunn!Men det er vel bare å knipe munnen. Kanskje jeg skal kjøpe salami for å ha på ostesmørbrød, siden det sies å være trygt
![]()
Tror du kan spise arla sin![]()
Tror du kan spise arla sin![]()
Fikk du svar?! Hilsen ei som har sååååå lyst på salami!Har lurt sånn på dette jeg også, husker bare at jeg leste at man ikke skal spise fetaost! Men norsk "fetaost" er jo ikke ekte fetaost! Den er jo pateurisert, så vil egentlig tro at man kan spise den?
I forhold til salami! Jeg leste nå at Gilde har sagt at deres salami er varmebehandlet opp til 70 grader og de derfor sier at den kan spises av gravide. Kjenner en som jobber i gilde som skal sjekke ut dette i morgen, men isåfall så er det vel ikke noe farlig å spise??
Fikk du svar?! Hilsen ei som har sååååå lyst på salami!
Ånei!Jeg fikk svar at den ikke er varmebehandlet og at de derfor ikke kan anbefale den for gravide![]()
Hva er grunnen til den strenge dietten om jeg kan spørre?Jeg spiser stort sett akkurat det jeg vil. Jeg må leve på en veldig streng diett med veldig lite protein så derfor velger jeg å spise det jeg har lov til uansett hva rådene er. Mange (om ikke de fleste) av matvarene som er på nei-lista (og mange av de på ja-lista ) for gravide er uansett fyfy for meg uansett så om jeg spiser litt lakris eller drikker en cola så nekter jeg å tro at det er drepen for fosteret. Men jeg prøver veldig hardt å komme meg vekk i fra colaen på grunn av koffeinet. Kaffe drikker jeg ikke.
Jeg har PKU(phenylkenturia) eller bedre kjent som Føllings. Og da er det full lavproteindiett med minst mulig protein. Og proteinerstatning for å dekke det som ikke kan taes i naturlig form.Hva er grunnen til den strenge dietten om jeg kan spørre?
Spiser lav protein diett selv, ikke så streng da jeg vet ca hvor mye jeg kan spise før kroppen sier fra. Jeg har LPI så har litt utfordringer med kosten av den grunn.