Ja og nei mat

Glad90

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er veldig opp og ned i matveien. Enten får jeg ikke i meg mat pga kvalmen, eller så har jeg lyst på alt av søtsaker.
Tenker mye på at barnet får i seg for lite næring. Kan dere hjelpe meg med hvilken mat som er bra/viktig å spise og hvilken mat man absolutt ikke burde spise?:) tusen takk for hjelp :)

Husk at babyen får det den trenger :) men får du i deg f. Eks smoothie? Sunt og godt :)

Jeg lager smoothie med appelsinjuice, gulrot, brokkoli, banan og skogsbærblanding. Lager alltid dobbel posjon slik at jeg har en porsjon stående i kjøleskapet når jeg trenger den. Ellers så bruker jeg matvaretabellen for å finne matvarer med høyt næringsinnhold.

Det har jeg aldri prøvd. Jeg har en Kenwood blender jeg bruker. Men det er nok ikke umulig hvis du skjærer grønnsakene/frukten i små biter :)

Jeg har laget det med stavmikser mange ganger:) ikke så lett å få ut alle klumper, så må jobbe litt ;)

Hmmm... i dag gikk jeg på en skikkelig smågodt smell.. så nå har jeg vondt i magen. Håper jeg husker det neste gang det jeg får lyst på det :P

Har såååå lyst på bolle med smør å dansk salami, luktet så utrulig godt da eldste fikk det til kveldsmat :p

Eg er sjokolademonster når eg er gravid:(
Det som hjelper meg er eple biter med litt kanel på, isbiter(faktisk), banan om kvelden, jougert med druer, grønnsaker og dip ;)

Har såååå lyst på bolle med smør å dansk salami, luktet så utrulig godt da eldste fikk det til kveldsmat :p

Det høres veldig godt ut! Jeg kjøpte salami på tilbud, men kom heldigvis på at det ikke bør spises :p Men klarte ikke holde meg unna bolle når min kjære kjøpte en kun til meg c)

Smoothie er noe som hjelper på kvalmen min :) iiiskald

Skriver under på den! Smoothie er herlig!
I dag har jeg vært så kvalm og svimmel at jeg ikke har fått i meg noe særlig. Prøver å lage middag nå. Laks, brokkoli og persillerotmos. Gubben er gått på jobb så jeg må klare meg selv :P

Sendte mannen ut for å kjøpe smoothie nå. Alt for mye mas om det fra dere :p

Back
Topp