Ja, men hvis du måtte velge?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Vi har jo valgt å ikke vite hva vi venter før fødselen.
Får ofte spørsmål om hva jeg håper det er.
Svarer som sant er at det ikke har noe å si. Ønsker meg ikke det ene mer enn det andre.
Da er det noen som kommer med "ja, men hvis du måtte velge? Hva hadde du valgt da?"
Jeg blir like tankefull hver gang. Vet rett og slett ikke hva jeg hadde valg. Og hva er det for et spørsmål?

Takk og lov at det ikke er et valg jeg må ta.

Synes det er et litt ufint spm. som får deg til å skulle tvinge frem en preferanse. For hva om du sier det éne, og så kommer det andre ut? Litt sårt sånn sett.
Dårlig forklart, men håper du skjønner hva jeg mener :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Synes det er et litt ufint spm. som får deg til å skulle tvinge frem en preferanse. For hva om du sier det éne, og så kommer det andre ut? Litt sårt sånn sett.
Dårlig forklart, men håper du skjønner hva jeg mener :p

Forstår hva du mener.
Synes også det er litt ufint. Føler det krever et svar. Men det kan jeg ikke gi. Vet ikke hva jeg hadde valgt.
De vil nok høre jente, siden jeg har gutt, men ?
Godt vi ikke kan velge.

Tror ikke de tenker over at det er en ufin ting å spørre om. Men det er det virkelig....

Folk spør vel kanskje bare for gøy, og innser ikke at mange ting blir rart å spørre om før de selv kanskje har stått i den andres sko og kan sette seg inn i det.
Føler det er sånn med masse ting som folk spør om nå som jeg er gravid.
Folk kan kommentere så mye fordi de er nysgjerrige eller bare ikke tenker seg helt om, bare for gøy, og jeg som føler veldig på alvoret det er å skulle sette nytt liv til verden synes jo ikke det er noe gøy :p

Vi venter ei jente og har en gutt fra før. Veldig mange kommenterer, så heldige dere er, en av hver! Det syns jeg er en unødvendig kommentar, vet jeg faktisk hadde blitt like glad for en gutt, kjenner ofte på det, mange forventer at man har ønsker, at man ikke blir like glad uansett..

Barna våre er ønsket og elsket uansett kjønn, eller?? ;)

har to gutter så nååå kommer vel jenta? glise*
nokså unødvendig.. -kan veldig godt ha gutt igjen jeg..
er nokså guttete selv, så jeg har ikke det der "jentesavnet" som de som spør tydeligvis har..

Ja, hva er dette for et spørsmål... Jeg venter min første barn, og blir sjokkert over folk som er helt opphengt hva jeg ønsker meg?! Jeg ønsker meg akkurat det barnet som ligger i magen min, fortenk :-p

Jeg forstår ikke helt folks behov for å vite hva du eventuelt ville "ønsket".
Du har jo fortalt at det ikke spiller noen rolle. Og da tenker man vel ikke mer på det.

Jeg hadde virkelig ikke noe mer ønske etter jente enn gutt når vi skulle ha førstemann. Så vi valgte også å ikke ville vite hva det var. Det var jo litt av spenningen :)
Med nr 2 ville vi vite, men det var mest for å kunne si lillebror eller lillesøster når vi snakket med den kommende storebroren om babyen i magen.

Ingen av gangene har det vært sånn at jeg har ønsket meg mer gutt enn jente. Helt ærlig.

dere er visst bedre enn meg.. må ærlig talt innrømme at jeg TROR jeg ville følt på savnet dersom jeg ikke fikk oppleve å ha en datter. Føler også at de rundt meg er oppegående nok til å forstå at det ikke dermed betyr at jeg vil elske det ene barnet mer enn et annet. Håper å få oppleve både å få en sønn og en datter.

men JA: takk og pris for at man ikke får velge. Det ER ufint å være så pressende pådet spørsmålet.

Vi venter ei jente og har en gutt fra før. Veldig mange kommenterer, så heldige dere er, en av hver! Det syns jeg er en unødvendig kommentar, vet jeg faktisk hadde blitt like glad for en gutt, kjenner ofte på det, mange forventer at man har ønsker, at man ikke blir like glad uansett..

Barna våre er ønsket og elsket uansett kjønn, eller?? ;)
Samme her! Bare smiler overbærende når folk sier vi er heldige, men i blant legger jeg til at vi skal ha flere barn etter dette, så det var ikke så viktig akkurat ;) klart, bestemor fikk fem sønner, så da skjønner jeg at hun håpet på jente etterhvert ;) sa selv spøkefullt til mannen at om det ble mange gutter på oss ville jeg ikke gi meg før etter nr fem :p

Back
Topp