Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joda norsk mat er vell litt bedre enn andre lands mat. Vet joh at salami og rått er ikke bra. Men ser også at lista er blitt lengere siden sistKommer vel ann på hva man legger som krav. Farlig mat eller usunn mat.
Farlig er rått kjøtt og uvaska grønnsaker.
Usunn liste er jo mye lenger og lik resten av verden
Hvilken veiledning er dette?Jeg forholder med til en helt anner veiledning og rådgivning er norsk ernæring og syntes den er veldig bra.
Man skal være forsiktig med oppskjært kjøttpålegg for det kan utvikle listeria.
Jeg bruker kun nourishing traditions i min veiledning.
Ja mat er veldig annerledes enn norske anbefalinger og fokuserer på næring vi trenger til fosteret.
Masse fett er veldig viktig, men sunt fett. Rent smør, avakado, fisk, kjøtt, meieri etc. Spesielt DHA er veldig viktig for utvikling.
Jeg drikker et glass rå melk eller kefir med eggeplomme og banan eller jordbær, jeg spiser kjøtt hver dag, drikker kraft(det hjelper mot kvalmen bl.a).
Kan anbefale å følge med på ernæringsmamma og marit kolby om du vil ha gode tips Gry hammer har også en fin blogg.
Jeg tør ikke å spise oppvarmet pasta og ris dagen etter, særlig ikke som gravid!Ris og pasta!
Har alltid brukt å varme ris- og pastarester og spist dagen etterpå. Selvom svigermor alltid har sagt man ikke skal gjøre det. Når man googler det står det at man fint kan spise rester hvis det varmes skikkelig opp og ikke sto lenge på kjøkkenbenken før det ble satt kaldt. Men, hvordan er dette for oss gravide? Går det greit så lenge det blir varmet ordentlig opp igjen?
Nourishing traditions .Hvilken veiledning er dette?