Tips mottas med takk, jeg vil bli kvitt de små krekene..som forøvrig befinner seg i en av plantene min mor skulle være så snill å gi til meg...[:'(] Små ekle plagsomme kreg som ikke lar seg forsvinne! [>:]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Rappo
Spis de![8D]
ORIGINAL: turteldue
Har absolutt ingen problemer med disse skadedyrene, har to katter som eter de[:D]
men når de kommer så tar jeg å sprayer med sitronsyre (sitronsaft hjelper det og)
Fikk tips fra mannen sin fetter sin kone (hun som hjalp meg med brudekjolen) der hun kommer fra så sprøyter de gater og trær med sitronspray og det holder faktisk ALT av insekter unna... [;)]
ORIGINAL: Bina
Sikker på at det er bananfluer og ikke vanlig blomsterfluer?
Et tips er å bytte jord på planta for de legger egg i jorda, snart så har de laget feriekolloni i alle pottene dine
ORIGINAL: mamma til leah
På jobb bruker vi eddik vi sprayer på, for å forhindre at det legger egg osv. Det funker[:)]
ORIGINAL: *Sperminator*
Har absolutt ingen problemer med disse skadedyrene, har to katter som eter de[:D]
men når de kommer så tar jeg å sprayer med sitronsyre (sitronsaft hjelper det og)
Fikk tips fra mannen sin fetter sin kone (hun som hjalp meg med brudekjolen) der hun kommer fra så sprøyter de gater og trær med sitronspray og det holder faktisk ALT av insekter unna... [;)]
Sitronspray? Hvor får jeg kjøpt det?
Sitronspray? Hvor får jeg kjøpt det?
tror du får kjøpt det fra miniortets butikker (vet ikke hva som er rett ord på de butikkene er) men er nesten like enkelt å ta sitronsyre (pulver fåres kjøpt på daglivarebutikker) og blande det ut med vann og ta det på flaske en spray flaske...
sitron syren er desifiserende.
På jobb bruker vi eddik vi sprayer på, for å forhindre at det legger egg osv. Det funker[:)]
Eddik..! Hmmm, hvor sprayer du det, nedi jorda, eller direkte på planten?
Eddik..! Hmmm, hvor sprayer du det, nedi jorda, eller direkte på planten?
Hehe godt spørsmål[8D] vi sparyer hele benken med det hver kveld før vi stenger! Også tar vi papir og tørker over plata med, så det kommer alle plasser[:)]
Så eg vil tro det er bare å spraye på planten/jorda. Fluene liker hvertfall ikkje eddik, og da blir det ikkje lagt noe egg heller[:)]
ORIGINAL: Ela82
Hvis du tar en liten skål som du fyller halvveis med eplecidereddik og spruter litt zalo oppi vil de drukne oppi der ganske fort.
Sett den på det stedet de oppholder seg. Jeg gjør dette hver gang jeg får problemer med sånne fluer og de drukner ganske raskt. De vil trekkes til den søte eddiken og drukner pga hinna zaloen skaper på overflaten. Works like a charm! [:D]
ORIGINAL: Rappo
Spis de![8D]
ORIGINAL: Ela82
Hvis du tar en liten skål som du fyller halvveis med eplecidereddik og spruter litt zalo oppi vil de drukne oppi der ganske fort.
Sett den på det stedet de oppholder seg. Jeg gjør dette hver gang jeg får problemer med sånne fluer og de drukner ganske raskt. De vil trekkes til den søte eddiken og drukner pga hinna zaloen skaper på overflaten. Works like a charm! [:D]
ORIGINAL: Hjemmekos
jeg fikk beskjed om at disse fluene kommer når man enten overvanner eller glemmer å vanne plantene i en periode.