Jævla iriterende!!!!!

ORIGINAL: Ebleskråtten©

ORIGINAL: *Venter på smulen*

Det var ikke rettskrivning jeg irriterte meg over.

Det er sånn her:
Åååå, stakkars dej! He du virkeli so lite å irritere dej over
Som iriterer meg.

Jeg har vel et nydelig liv da, siden jeg kan irritere meg over noe slik [:D]
Jeg syns det er unødvendig!

Jaaa, sa ej nåke om rettskriving da? [8|] 
Når d skal seiast ekje du veldi flinke i rettskriving! [:D][;)]

Leser ikke det du skriver. Hopper over det slik som andre her har rådet meg til. [:D]
Kænsje je skar snakke som en totning åt dej je da??? ættno sætn dæ!
Du skjønte vel den setningen du?? *ler*

Forsto setninga heilt fint ej! [;)] Litt fornærma kanskje? Hehe....

ehm.. Jeg hadde forventa at du skrev oversettelsen også jeg da.. Man kan alltid si at man skjønner ting.. Oversett det til meg [;)]

Ok!

Kanskje ej skal snakke som en totning til dej ej da??? Ditta siste e ej dog litt usikker på, men kanskje: Ekje nåke setning der(???)

[;)][8D]

Hehehehe!
Må jo bare le litt da. Er jo litt morsomt. Det betyr at "det er ikke til å stole på" [;)] Men godt forsøk. hihi

Åååå, hadde ej aldri gjetta! Men første setninga klarte ej! D so e poenge mitt også; ej skrive ikkje dei orda so e minst forståeli på mi dialekt heller... [;)]

Ikke sant...
Synes det er få her inne som skriver typiske uttrykk ifra sitt hjemsted. De fleste vil jo bli forstått.
Det at mange skriver dialekt, er jo bare for å utrykke seg mer naturlig, men på forståelig vis.

venter på smulen:
Synes den teksten var luren jeg....Ser ikke poenget i hvorfor hun skulle oversette den når det var helt klart ord/uttrykk som hun hadde få forutsetninger for å skjønne.[;)]
Ser ikke helt hva du skal frem til med det i forhold til dialekt skriving....

Hehe[:D] Må si jeg er en smule enig med deg[;)] Er utrolig irriterende, men jeg pleier bare og overse det jeg da[;)]

Hovedinnleggar: Jævla iriterende?? [8|] Der e to r'a i irriterende....... [:-]

Ebleskråtten:

Tror du burde grave deg ned i komposthaugen din igjen jeg. Helt greit at du vil skrive på dialekt.
Har skjønt det nå [:)] 
Du egler jo på ALLE som har en annen mening enn deg. omg.

ORIGINAL: Sienna si mamma

Hovedinnleggar: Jævla iriterende?? [8|] Der e to r'a i irriterende....... [:-]

Det har med RETTSKRIVING Å GJØRE! IKKE DIALEKT!
Om du iRRiterer deg for skrive leifer så får du lage din egen tråd om dette!
Her diskuteres kun dialekt! *ler*

ORIGINAL: snupsemamma

Å eillers går d godt???
Gjett om æ fikk hussji løst t å skriv på dein breiast trønderskdialækta æ får t fra no av da??
Førræstn så har æ litt problem me å skjønn ka dåkk osloænseran skriv, skjønne itj sånt finere språk æ... Nææææi, æ stæmme ferr at folk slutte me derre reirskjitinga.... No må dåkk byfolke klapp ihop læmstjafsa å lætt no oss bøndern gjørra som vi vil! [8D][8D]

Ebleskråtten:

Tror du burde grave deg ned i komposthaugen din igjen jeg. Helt greit at du vil skrive på dialekt.

Nå er det vel strengt tatt ikke hun som lager ett innlegg med : Jævlig irriterende[:@]
Og spør om folk ikke har lært å skrive på skolen?!

Om hun skal grave seg ned komposthaugen, bør du få deg plass i samme haugen[&:]
For snakk om nedlatende og overlegen tone til de som skriver på dialekt[&:][>:]

Å eillers går d godt???
Gjett om æ fikk hussji løst t å skriv på dein breiast trønderskdialækta æ får t fra no av da??
Førræstn så har æ litt problem me å skjønn ka dåkk osloænseran skriv, skjønne itj sånt finere språk æ... Nææææi, æ stæmme ferr at folk slutte me derre reirskjitinga.... No må dåkk byfolke klapp ihop læmstjafsa å lætt no oss bøndern gjørra som vi vil! [8D][8D]

Hehehe

Og bare til opplysning.. Jeg er egentlig nordlending [8D] Ikke oslo"ænser" [:D]

ORIGINAL: mor0608

ORIGINAL: ACtrine*

ORIGINAL: *Celina*

enig med deg HI.

Om jeg skulle skrevet på dialekt så er det sikkert ikke så mangen så hadde forstått hva jeg skreiv.

Men kan jo j d et fårsøg, e iche addle så fårstår ka di fårsjellige orå betyr då når en iche e fra plassen sjøl, men nå he iche eg den mest vanskeligaste dialekten då men.

Nei takke meg til bokmål. er nå det vi har lært på skolen er det ikke???

hahaha eg daue!!!!! E det mulig?? hehe.. og JO eg forstår veldig godt ka du skrive...[8|]

Har ikkje du lert nynorsk på skolen?

Der jeg lærte nynorsk- lærte vi at skole het skule på nynorsk

Da må du følge med i timen! Nå kan vi skrive både skule og skole... [8D]

Hvorfor kan ikke folk skrive bokmål?? Hvorfor skrive dialekt? Er så jævelig iriterende!
Og sååå mye vanskeligere å lese!
Har dere ikke lært å skrive på skolen? [8|]

HEELT enig med deg jeg[;)] Hva er vitsen med å skrive dialekt liksom..?
De blir bare misforstått eller oversett uansett.. værtfall av meg;* 

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Ebleskråtten:

Nå er det vel strengt tatt ikke hun som lager ett innlegg med : Jævlig irriterende[:@]
Og spør om folk ikke har lært å skrive på skolen?!

Om hun skal grave seg ned komposthaugen, bør du få deg plass i samme haugen[&:]
For snakk om nedlatende og overlegen til de som skriver på dialekt[&:][>:]

keeeeeeeee????
Den derre måtte eg klø meg i hodet for å forstå asså!
*HØYKONSETRASJOOOOON*

ORIGINAL: Juliette

Ironisk nok er det alltid de med egne feil (her: skrivefeil) som skal klage på andre

Vis meg hvor jeg skriver at jeg er perfekt????
Har ingen ting med kunnskaper å gjøre dette her. Det har med personers latskap å gjøre.
Jeg for min del syns det er latskap å skrive på dialekt!!
kan ikke unger bare lære å skrive akkurat som dem prater da? Da blir det enkelt å forstå alle og enhver???

jai vil ike sbise de!

folk må skrive hva de vil for meg, men er dialekten for innavla så hopper jeg over innlegget.... og det kan du og gjøre...[:)]

Ironisk nok er det alltid de med egne feil (her: skrivefeil) som skal klage på andre

Har ingen ting med kunnskaper å gjøre dette her. Det har med personers latskap å gjøre.
kan ikke unger bare lære å skrive akkurat som dem prater da? Da blir det enkelt å forstå alle og enhver???

jai vil ike sbise de!

Trur ikkje du at vi so skrive på dialekt kan å skrive nynorsk og/eller bokmål? Å trur du vi e latne?

Ej skrive dialekt fordi ej føle mej mest komfortabel me d, føle d blir upersonli viss ej skulle skreve på bokmål eller nynorsk, å d trur ej gjelde for dei fleste her inne so skrive på dialekt!

Å! Jeg glemte jo det.. Noen personer har jo et sååå sterkt behov for å skille seg ut.. Jeg for min del klarer å beholde min egen personlighet, og skrive så folk forstår det... [8|]

ORIGINAL: Tuppe Nupp

ORIGINAL: AuroraogMamman

jeg syns det er rart med folk som ikke klarer å lese dialekt... det er da ikke så vanskelig....
eh, jo, når man snakker bok mål og skriver bokmål, blir dialekt ganske vanskelig

So då forstår du berre ka folk so snakka bokmål sei?

Å eillers går d godt???

Hehehe

Og bare til opplysning.. Jeg er egentlig nordlending [8D] Ikke oslo"ænser" [:D]

Jøss ,d sku man ikke tru..kas  dialekt sikte du egentlig til da?
For du kanke ha nåkka problem med værken finnmark,troms eller nordlandsk du..så kas dialekt irritere dæ da?

ORIGINAL: Malin!

jai vil ike sbise de!

finnes det i det hele tatt noen som sier JAI på dialekt??

kan iche du fortella meg kem d e i såfall?

elle e d udlendinga du rakke ner på nå?[:-][8|]

Jeg syns det er helt utrolig hva folk klarer å dra fram av ingen ting. Herregud. Jeg har vel ikke aldri sagt noe om utlendinger??? Oi! Jeg skrev herregud... Kanskje jeg rakker ned på de som er kristne også nå da.
hehehe. Du er utrolig [;)]

jai vil ike sbise de!

Trur ikkje du at vi so skrive på dialekt kan å skrive nynorsk og/eller bokmål? Å trur du vi e latne?

Ej skrive dialekt fordi ej føle mej mest komfortabel me d, føle d blir upersonli viss ej skulle skreve på bokmål eller nynorsk, å d trur ej gjelde for dei fleste her inne so skrive på dialekt!

Å! Jeg glemte jo det.. Noen personer har jo et sååå sterkt behov for å skille seg ut.. Jeg for min del klarer å beholde min egen personlighet, og skrive så folk forstår det... [8|]

Fint for dej! Å likevel klare du å forstå mej sopass at du svara på d ej skrive! Applaus til dej! Woho! [8|]

Vis meg hvor jeg har skrevet at jeg ikke forstår dialekt i det hele tatt? Jeg skrev at det var vanskeligere!
Ikke at jeg ikke forsto det! Må du lese selv hva folk skriver her da før du kritiserer!

Back
Topp