Jævla facebook!!

Trudee

Glad i forumet
Åååå er så sint at jeg kan hoppe i taket! Rekner med blodtrykket har steget til normalen igjen for å si det slik! Gikk på face isted og der lyser kommentaren fra ei jeg har møtt 2(!!) ganger: "what?? Er du gravid med nr 2???" Ja, såklart uten noe hinting what so ever på face, og min egen bror vet det ikke enda engang, så var det hun jeg ville skulle annonsere dette til mine 400 nermeste venner!!!! Gud for et nek! Lite gjennomtenkt i mitt hode!! Er så absolutt ikke klar for å dele nyheten med gribbene på face.. Jungeltelegrafen jobber tydeligvis raskt her i byen... Aaaah! Måtte bare ut ;)

Skjønner godt at du koker!
Trodde det var en "gylden regel" jeg at man ikke skrev noe på veggen til andre, før den personen selv har skrevet noe? Hvis hun var såå nysgjerrig, så kunne hun vel skrevet en innboks melding.

Akkurat det samme tenkte jeg, men noen eier tydeligvis ikke sosial intellegens.. Blir faktisk nesten lei meg.. Dette er nr 2, og ikke planlagt men viber glad fordi. Men det har vært tungt for oss begge og fordøye da vi ikke vet hvordan vi skal greie oss økonomisk.. Så av den grunn liker vi at det ikke er offesielt på face, helt til vi ihvertfall har greid og sett en god løsning..

Trudee skrev:
Akkurat det samme tenkte jeg, men noen eier tydeligvis ikke sosial intellegens.. Blir faktisk nesten lei meg.. Dette er nr 2, og ikke planlagt men viber glad fordi. Men det har vært tungt for oss begge og fordøye da vi ikke vet hvordan vi skal greie oss økonomisk.. Så av den grunn liker vi at det ikke er offesielt på face, helt til vi ihvertfall har greid og sett en god løsning..

Ikke sant. Og hun visste jo tydelig at du var gravid også, men hadde et veldig behov for å skrive det eller noe.
Håper hun ikke har ødelagt nyheten for de dere vil fortelle det til selv. 

Fy f.....,så utrolig dårlig gjort!!!!!!!!Æ har sletta vedkommende på flekken å bedt hu om å ryk å reis t h.........Eie itj dein dama sosial intelligens???Kjenne æ blir mektig irritert på dine vegne!!!!!At d går an

Håper til gud at nærmeste familie får høre det fra oss først ja.. Fikk MLD på face akkurat nå av hun: "bæsja jeg på leggen nå??:(((" svarte bare "mhm!" off, er det faktisk mulig???

Slett innlegget hennes! ,!! Merr!!!

Har hun ikke det så bra med seg selv kanskje? 
Får inderlig håpe at hun ikke gjør sånt mer, og at du får slettet innlegget hennes!! 

Nå var jeg raskt inne og ordna sånn at ingen kan skrive på veggen min! Er så redd for at det der skal skje! Enkelte eier jo ikke sosial intelligens! 

Min største frykt og, derfor har jeg gjort sånn at ingen andre enn meg kan skrive på veggen min, dog kan de jo tagge meg fra sin egen vegg da. Svigerinna mi klarte å skrive på face at jeg lå å fødte, trodde jeg skulle klikke. Denne gangen får ikke svigers passe de to eldste når jeg skal føde, de hadde jo ringt halve slekta før vi kom å føden sist :-/ mamma og pappa vet jeg iallefall ikke ringer rundt å forteller det. Folk mister tydeligvis hodet noen ganger :-S

Fikk heldigvis sletta innlegget med en gang jeg så det! Godt å høre at jeg ikke overreagerer! Syns faktisk dette er vår hemmelighet og dele.. Gubben holdt på å gå i taket! Håper hun skjemmes!

Godt at du fikk sletta det fort!!
Hadde steila jeg og!! Har gikk beskjed til de som vet at det skal ikke på FB, om noen skriver noe der så sletter jeg dem!! Enkelt og greit:-)

Ja, fikk heldigvis det. Men 17 minutter etter at hun posta det da, så vet ikke hvor mange som har sett det.. Men men, har begynt og roa meg.. Skjønner etter mld i etterkant at hun var ikke slem med vilje, det var bare lite gjennomtenkt... Men sirt likevel.. Hadde ikke lyst at hun skulle vite det enda engang. MEN idag er jeg 15 uker, og det kan jeg ihvert fall glede meg over! :)

Shit, den frykter jeg også :/ 
Har såvidt begynt å fortelle de nærmeste nå, men svigermor får f.eks ikke vite noe før hun kommer på besøk i uke 17-18. Hun hadde nok blitt mindre fornøyd om hun leste det på facebook. 

Bestevenninne mi opplevde noe lignende, men ikke via Facebook. Hun kjøpte en sprinkelseng veldig tidlig i graviditeten, fordi en annen venninne hadde en til salgs, og hun ville ikke la et godt tilbud gå fra seg. Da denne venninnen spurte om hun var gravid, sa min venninne nei. Hun ville bare ha den stående til senere. Og hun ble trodd. Da en tredjeperson, som bare er venninne av selger igjen, blir fortalt i en bisetning hvem som kjøpte senga, bestemmer hun seg for å fortelle nyheten videre til flere, inkludert den kommende tanten. Min venninnes eneste søster, som hun gledet seg til å fortelle det til. Din historie høres mer ut som et uhell, dog fortsatt veldig lite gjennomtenkt, og idiotisk gjort. Hun her derimot, gjorde dette med viten og vilje. Og det kom frem at hun hadde gjort det tidligere mot en annen venninne også. Annonsert det i et venneselskap, foran alle. Enda hun hadde fått beskjed om at hun ikke måtte si noe. Blir helt målløs jeg... Det er bra kaldt å klare å ta fra noen gleden ved å si at de skal bli foreldre.

Noen har null antenner og får nesten kick av å være først ute med å slippe en nyhet. Opplevde selv at en venninne som jeg hadde vært fortrolig med la meg til en gravidegruppe da jeg var 10 uker på vei. Var så forbannet og snakket ikke med henne på lang tid etterpå, men fikk unnskyldning fra henne.

Har faktisk tidligere i dag blogget om dette med hvor mye man vil avsløre av graviditeten på Facebook: http://denvoksendemage.blogspot.no/2012/07/hvor-mye-av-graviditeten-skal-man-dele.html

Veldig interessant det der med facebook, for jeg er veldig aktiv der, men dette med barn blir noe spesielt. Der tror jeg at jeg kommer til å være svært restriktiv på postingen. Så godt som ingen bilder.Jeg er ikke av de ekstreme som poster statuser 5 ganger om dagen, men det går sjelden mer enn en dag eller to mellom hver. Og det er MANGE bilder av hunden min ;) 

Så jeg tror folk får seg en real overraskelse når de oppdager at det kommer lite babyinfo (om vi er så heldige å blir gravide), og det kan bli litt interessant å se om folk etterlyser det eller ikke, for dette med facebook er som Se&Hør. Ingen som leser det, men allikevel er det det mest solgte ukebladet i landet. Merkelig nok er det de som aldri poster noe, og som "ikke bryr seg så mye om face", som kan referere til alt jeg forteller om ;) Rart med det... :P 

Jeg kommer ikke til å nevne graviditet på facebook, og kommer ikke til å legge ut bilder.
Syns faktisk det er skremmende hvordan allting skal havne ut på nettet. Jeg har ikke noe stort behov for at gamle klassekamerater, kollegaer og bekjente skal se babyen min:p Hvis mine nærmeste venner er nysgjerrig, så får de komme på besøk!:) 

OMG for ei dum kjerring!! unnskyld meg men det der var jo rett og slett lavmål og langt under vanlig sosial intelligens.

Ja, det utrolig kjipt at det kvinnemennesket skulle ødelegge vår hemmelighet... :/ kjenner skuffelsen svir hver gang jeg tenker på det. Heldigvis har de som har sett det, hatt såppas respekt for meg at de har ikke skrevet noe eller sendt noe privat mld.. Kjenner at det ikkje er så morsomt å skulle fortelle det lenger.. Dritt dag igår på flere måter, så satser hardt på at dagen idag og morgen dagen blir bedre! :)) 15+2 idag <3 >

Back
Topp