Ivrige besteforeldre

Med mini bodde vi langt unna det meste av familie, men heldigvis overnattet både mine foreldre og min søster hos min tante da de kom etter noen dager. Svigermor og svigersøs tok inn på hotell. Kjekt med besøk men godt å slippe å ha de der hele tiden.
Hva med å si at dere ønsker å bruke gjesterommet selv, så en av dere kan få sove litt om babyen skriker på natten? Lykke til med å si ifra iallefall, er viktig å sette grenser så du ikke blir utslitt, få mannen til å backe deg også, både mot dine og hans foreldre. Evt få han til å si ifra. Noen ganger syns jeg det kan bli for mye mas om fødsel, og sist var det godt å la han ta seg av henvendelser og mas.

Jeg hadde vært ærlig. Ikke vits å gå rundt grøten :) det gjør ofte ting verre for dere desverre. Men selvfølgelig si det på en høflig måte, men alikevel at de forstår hva dere mener. Det må de vare respektere. Aller viktigst er at dere blir kjent med den lille nye verdensborgeren. Ikke få masse hjelp hele tiden, pluss det ofte kan bli litt for mye av innblanding om hvordan dere skal gjøre ting.

Jeg gikk helt i kjelleren etter fødselen og ville helst ha mamma i samme rom heletiden. Han lå en del i kuvøse grunnet veldig høye gulsott verdier og ammingen gikk ikke... Men orket ikke så mye av svigermor. Men hun var ute etter å ta oss og plukket på alt vi gjorde... Nå har vi ingen kontakt med henne heller...

Men jeg ble avhengig av mamma. Godt hun bodde i samme by.

Hadde nok sagt at du ikke orker å ha besøk så lenge av gangen. Men med mulighet til å kunne be mamma om å komme om behovet skulle være der. :)

Helt enig med mange andre her. Du må være ærlig. Jeg hadde virkelig ikke takla det. Spesielt ikke med så mange hormoner innabords ;) Ikke bra for familieforholdet.

Sist gang kom svigers på besøk samme dag dom vi kom hjem og var der i flere timer. Det var mildt sagt helt jævlig! Så denne gang får ingen komme på besøk første dagen vi er hjemme. Nettopp fordi vi vil komme oss litt til hektene og bli kjent med lille på egenhånd. Tror de aller fleste har forståelse for det ;)
Akkurat samme her også, og jeg syns det var mer enn ille nok! :p jeg tror jeg hadde rømt huset om noen skulle bodd der i flere dager rett etter fødselen :o

Denne gangen skal vi ta imot besøk på sykehuset for å "bli ferdig med det" tenker jeg.. På den måten kan jeg få slappe mer av når jeg først kommer hjem.. :)

Jeg ser forøvrig du har fått veldig mange gode tips over her :)

Min mening er at du sier bare som det er og driter i om de blir sure, for spesielt svigermor og moren din bør skjønne hvor slitsomt det er å gå fra å nettopp ha født til og ha masse besøk! Også er du proppa med hormoner så du kan skylde litt på det hvis du blir litt revet med :D fort gjort hvis de ikke viser forståelse og respekterer det!

Uansett så må du tenke på ditt og babyens beste :) og selvfølgelig mannen din.

Jeg tenker at vi bør si noe denne gangen, for jeg husker at vi fikk besøk den første dagen vi var hjemme forrige gang. Da kom lillebror, og litt senere mormor og morfar. Da måtte jo også svigers komme og slik ble det i noen dager...og min mor plukket på hvordan ting ble gjort: "du må ikke gjøre sånn" osv...
Jeg hadde en traumatisk fødsel og en fødselsdepresjon som ikke ble oppdaget før etter et år, føler at jeg ikke var klar for alt styret. Nå som vi har en 3-åring fra før tenker jeg at det er ekstra viktig at vi får den roen vi kan...

Jeg tenker at vi bør si noe denne gangen, for jeg husker at vi fikk besøk den første dagen vi var hjemme forrige gang. Da kom lillebror, og litt senere mormor og morfar. Da måtte jo også svigers komme og slik ble det i noen dager...og min mor plukket på hvordan ting ble gjort: "du må ikke gjøre sånn" osv...
Jeg hadde en traumatisk fødsel og en fødselsdepresjon som ikke ble oppdaget før etter et år, føler at jeg ikke var klar for alt styret. Nå som vi har en 3-åring fra før tenker jeg at det er ekstra viktig at vi får den roen vi kan...

Ja, er nok lurt å lufte forventninger på forhånd. Jeg lurer på om jeg skal be mine og hans foreldre bo på hotell.. Men da er jeg hvertfall redd de skal bli fornærma.. Huff. Skal ikke være enkelt dette.

Back
Topp