ivf'ere?

Dreamer79

Betatt av forumet
Nysgjerrig på om vi er mange ivf'ere (icsi) her inne? :)
Vi hadde forsøkt i 2 år da den endelig satt på første ivf forsøk....eller....jeg ble overstimulert, og fikk ikke sette inn før måneden etter - Men det var liksom fortsatt første forsøk;)
I alle fall, vi satt inn 2 blastocyster - den ene veldig god kvalitet! Og tårene trillet da ett av dem hadde festet seg :):)

Er det flere av oss her? Flere gode historier?:D

Ikke ivf'er, men ufb i 10 år før jeg ble gravid første gang. Hadde da vært gjennom 3 uttak og 4 innsett, alle med negativt resultat.

Ble fosterforeldre,'og 2 mnd etter jenta flyttet inn ble vi gravide. Nå er vi gravide for andre gang, og minsten vår blir 10 mnd. :)

Masse lykke til! :)

Ikke ivf'er, men ufb i 10 år før jeg ble gravid første gang. Hadde da vært gjennom 3 uttak og 4 innsett, alle med negativt resultat.

Ble fosterforeldre,'og 2 mnd etter jenta flyttet inn ble vi gravide. Nå er vi gravide for andre gang, og minsten vår blir 10 mnd. :)

Masse lykke til! :)

Ååå...så herlig da:)
Så rart det der...hvordan det plutselig kan løsne etter så mange tunge år!! Må ha vært en fantastisk opplevelse:):Heartred

Lykke til til dere også:)

Heisann, her er nr 1 gjort på naturmetoden, nr 2 kom etter fire lange år og tilslutt icsi på st.olavs :) nr tre som vi venter nå kom som en overraskelse da jeg tenkte at det var trygt uten prevensjon :p så nå tror jeg vi sier stopp men utrolig takknemlig for spiren i magen og de to andre småtrollene :)

Heisann, her er nr 1 gjort på naturmetoden, nr 2 kom etter fire lange år og tilslutt icsi på st.olavs :) nr tre som vi venter nå kom som en overraskelse da jeg tenkte at det var trygt uten prevensjon :p så nå tror jeg vi sier stopp men utrolig takknemlig for spiren i magen og de to andre småtrollene :)

Hehehe...ja, jeg har også tenkt at jeg vel aldri trenger tenke på prevansjon igjen:p
Bør kanskje lære av deg da:D

Eldstemann kom på 1. ICSI etter 2 års prøving.

Er nå gravid igjen. Denne gangen tok det fire år og syv innsettinger før det ble klaff på tredje ICSI (ferskforsøk).
Satte inn to egg. Gravid med tvillinger denne gang.

Eldstemann kom på 1. ICSI etter 2 års prøving.

Er nå gravid igjen. Denne gangen tok det fire år og syv innsettinger før det ble klaff på tredje ICSI (ferskforsøk).
Satte inn to egg. Gravid med tvillinger denne gang.

Det føles så urettferdig at det skal være så vannskelig for noen av oss:(
Men for en fantastisk glede å endelig lykkes...også tvillinger da:D Hurra:D

Her er det også IVF forsøk, brukte 3 år og satt på 6. innsett ;)
Har ei snuppe fra før på 3 år, hun kom på naturmåten, men vi skulle egentlig igang med fryseforsøk da mensen aldri dukket opp :D
Jeg har endimetriose og har fjernet ene eggstokken og egglederen... Godt å være uten mensen noen måneder også, sliter med grusomme smerter :( Skal sette inn hormonspiral etter denne graviditeten, så det kanskje minsker smertene litt... Ble anbefalt det av spesialist.

Her er det også IVF forsøk, brukte 3 år og satt på 6. innsett ;)
Har ei snuppe fra før på 3 år, hun kom på naturmåten, men vi skulle egentlig igang med fryseforsøk da mensen aldri dukket opp :D
Jeg har endimetriose og har fjernet ene eggstokken og egglederen... Godt å være uten mensen noen måneder også, sliter med grusomme smerter :( Skal sette inn hormonspiral etter denne graviditeten, så det kanskje minsker smertene litt... Ble anbefalt det av spesialist.
Hormonspiral anbefales virkelig! Jeg har også endometriose og ble anbefalt spiral. Hadde en del småblødninger de tre første mnd, etter det bar jeg blødningsfri og ikke minst smertefri. Det var utrolig deilig, så her skal spiralen helt klart inn igjen!

Hormonspiral anbefales virkelig! Jeg har også endometriose og ble anbefalt spiral. Hadde en del småblødninger de tre første mnd, etter det bar jeg blødningsfri og ikke minst smertefri. Det var utrolig deilig, så her skal spiralen helt klart inn igjen!

Håper virkelig den hjelper til meg også, for å få ett lettere liv... Preger deg litt når en uke hver mnd er ett smertehelvete, å du bare sliter deg gjennom dagene :P

Men nå sier jeg nok stopp på 2 barn, jeg føler meg utrolig heldig som har fått og igjen skal oppleve det å bli mamma. Det er for meg det største på jord, og jeg setter jenta mi utrolig høyt. Å nå skal jeg få oppleve det igjen :D
Tørr nesten ikke klage over kvalmen, men må innrømme at det er litt tussig. Men kan gjerne ha det i 9 mnd så lenge jeg får en baby ;)

Vi har også vært igjennom IVF behandling. Det gikk på vårt tredje ICSI forsøk:)
Er helt uvirkelig at det endelig har gått bra. Vi var på UL I uke 7 (forrige torsdag) og fikk se et lite bankende hjerte.
Var helt fantastisk å få se det:) Så nå tror til og med barnefar at det har gått bra denne gangen;)
Han har ikke turd å tro på det før det:)

Gleder oss til neste sommer!

Vi har også vært igjennom IVF behandling. Det gikk på vårt tredje ICSI forsøk:)
Er helt uvirkelig at det endelig har gått bra. Vi var på UL I uke 7 (forrige torsdag) og fikk se et lite bankende hjerte.
Var helt fantastisk å få se det:) Så nå tror til og med barnefar at det har gått bra denne gangen;)
Han har ikke turd å tro på det før det:)

Gleder oss til neste sommer!

Det blir ganske uvirkelig når man har venta så lenge - Tror aldri man skal få se de to strekene, eller oppleve hvordan det er å selv ha et barn som vokser i magen!!
Tårene triller jo hver eneste gang man er innom legen, og alt fortsatt er bra:p
Gratulerer så mye til dere:D

Det er helt sant:) Vi har fokusert på å "overleve" 11/12, og nå sliter vi litt med å finne neste mål.
Samboer har tatt til tårene to gangen for han er så glad, har ikke tall på hvor mange ganger tårene har kommet hos meg. Neste mål får vel bli 12 uker:) Selv om legen sa det var 95% sjangse til at dette gikk bra når hjertet slo I uke 7.
Utrolig spennende tid vi går I møte hvertfall:)

Det er helt sant:) Vi har fokusert på å "overleve" 11/12, og nå sliter vi litt med å finne neste mål.
Samboer har tatt til tårene to gangen for han er så glad, har ikke tall på hvor mange ganger tårene har kommet hos meg. Neste mål får vel bli 12 uker:) Selv om legen sa det var 95% sjangse til at dette gikk bra når hjertet slo I uke 7.
Utrolig spennende tid vi går I møte hvertfall:)

Veldig veldig spennende:)
Jeg har litt på følelsen at det kommer til å gå ordentlig opp for oss først når vi kjenner spark inni der:D

Veldig veldig spennende:)
Jeg har litt på følelsen at det kommer til å gå ordentlig opp for oss først når vi kjenner spark inni der:D

Enig med deg:) Har bestilt time hos legen 6/1. Har innsett at jeg trenger noe mot kvalmen, så nå har jeg fått det I vesken! Just In case. Nærmer seg heldigvis juleferie så vi kan slappe av litt:)

Back
Topp