IVF

Jeg ble fortalt ved første innsett at livmoren min ligger litt rart til. Vet ikke helt hva det betyr, men tydeligvis gjør det i hvert fall at eggene ikke helt finner frem til riktig sted å «slå seg til» på egen hånd. Bortsett fra den første gangen jeg ble gravid da tydeligvis. Men i hvertfall så virker det som at når bare egget blir satt rett inn i livmoren så graver det seg ned. Så derfor så tror og håper jeg at det skal gå bra denne gangen også. Men litt bekymret er jeg jo selvfølgelig.
Jeg har vært på St. Olavs i Trondheim
Vi satser på at dette går bra ❤️
 
5+5 i dag! Det var vårt første gjennomførte forsøk med ferskt todagers. Testet positivt 3 dager før testdag da jeg ikke klarte å vente!

Vi hadde et avbrutt forsøk 3 mnd tidligere da ingen av eggene klarte seg over natten etter egguttaket.

Jeg skal forresten på oppfølgningstime i uke 8 på IVF klinikken, og lurer på om dere vet om helsekortet blir fylt ut i denne sammenheng, eller må man til fastlegen uansett?
Jeg var på ul i uke 7 på klikikken sist, d var det jordmor som fiks kortet. De på st olavs tok kun Ul.
 
Har en fra 2020 som satt på tredje forsøk. Det siste året har vi prøvd på nytt syv ganger, hvor fem av dem ble avbrutt pga sykdom/uforutsette hendelser og sjette klarte seg ikke. Satte inn to 5-dagers embryo på lørdag så nå er det bare å vente.. :nailbiting:
 
Har en fra 2020 som satt på tredje forsøk. Det siste året har vi prøvd på nytt syv ganger, hvor fem av dem ble avbrutt pga sykdom/uforutsette hendelser og sjette klarte seg ikke. Satte inn to 5-dagers embryo på lørdag så nå er det bare å vente.. :nailbiting:
Åhh, masse lykke til! Krysser fingrene for dere
 
Traff på 2. forsøk, begge innsett av fersk 3dagers. Er nå 6+1 og går på progesteron ei vekes tid til. Blir skummelt å slutte, men dei veit vel ka dei snakker om
 
Traff på 2. forsøk, begge innsett av fersk 3dagers. Er nå 6+1 og går på progesteron ei vekes tid til. Blir skummelt å slutte, men dei veit vel ka dei snakker om
Jeg gikk på progrestoron til uke 12 sist svangerskap (2019), og nå sa klinikken til uke 8, går også på østrogen og skulle ta det like lenge!
 
Synes det er merkelig med så ulik praksis mtp østrogen og progesteron. Her skal jeg gå på begge deler til uke 12 (gradvis nedtrapping av østrogen til det, men full dose progesteron).
 
Synes det er merkelig med så ulik praksis mtp østrogen og progesteron. Her skal jeg gå på begge deler til uke 12 (gradvis nedtrapping av østrogen til det, men full dose progesteron).
Ja... men no går eg på Prolutex sprøyter så kan hende det blir for sterk dose? Kom over en artikkel som sa noe om at for store mengder progesteron økte faren for spontanabort, så det er vel en fin balanse dette her.
 
Etter et raskt søk ser det ut som embryoet får problemer med å implantere om progesteron er for høy. Men de måler vel for å justere om det trengs? Jeg tok en blodprøve dagen før innsett for å se om verdiene var greie.
Mulig de etter hvert har sett at progesteron ikke trengs noen uker senere og at klinikken min bare henger igjen i gammel praksis.
 
Back
Topp