IVF

Sigøki

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Hvem har blitt gravide gjennom IVF her?
Hvor mange forsøk har dere hatt, og hvor langt på vei?
Satte selv inn blasto på tirsdag, første ivf-ferskforsøk, og klarer nå ikke å gjøre noe annet enn å «kjenne etter» om jeg føler meg gravid. Det er jo til å bli sprø av!
 
Vi hadde vårt første IVF forsøk nå, satte en et 2 dagers embryo 21. september og har fått positive graviditetstest med økende styrke på streken for hver dag så krysser fingrene for at det holder hele veien nå.
Fikk første symptomet 1uke etter innsett med akutt halsbrann og småkvalm som kommer å går så tok da test før den offisielle testdatoen fra klinikken.
 
Jeg hadde andre fryseforsøk denne runden. Satte inn blasto forrige tirsdag, og fikk svaksvak strek i helga. Så nå er jeg 4+1. offisiell testdag er ikke før til uka, men streken blir sterkere for hver dag som går :joyful:
 
Så spennende! Hvor lenge etter innsett testet dere? Og hvor tidlig har dere fått symptomer (hvis dere har kjent noe)? Jeg har enda ikke testet, da det er litt tidlig 3+1 (og får egentlig ikke lov av fruen før sykehusets testedato som er aaaltfor langt frem i tid) men håper jo inderlig at det har festet seg godt nå.. Selv har jeg kjent at brystene mine (som er små i utgangspunktet) har blitt noe større, også har jeg kjent på lette menssmerter som kommer og går hele tiden.. Føler også at jeg må tisse mye oftere, men det kan jo være tegn på alt mulig annet også
Dette er vanskelig å bli klok på..
 
Så spennende! Hvor lenge etter innsett testet dere? Og hvor tidlig har dere fått symptomer (hvis dere har kjent noe)? Jeg har enda ikke testet, da det er litt tidlig 3+1 (og får egentlig ikke lov av fruen før sykehusets testedato som er aaaltfor langt frem i tid) men håper jo inderlig at det har festet seg godt nå.. Selv har jeg kjent at brystene mine (som er små i utgangspunktet) har blitt noe større, også har jeg kjent på lette menssmerter som kommer og går hele tiden.. Føler også at jeg må tisse mye oftere, men det kan jo være tegn på alt mulig annet også
Dette er vanskelig å bli klok på..

Den øverste er tatt 3+1, eller 8 dpo. Ultrasvak strek, men hakket sterkere en skyggestrek!
Nederste bildet er i dag, 4+1.
Symptomene syns jeg kom magisk etter positiv test. Haha, men kanskje 3+3 begynte jeg å kjenne igjen symptomene fra sist med ligamentstrekk etc
C537FD4F-7C9A-4CA0-B1F0-255FFCDA16AE.jpegimage.jpg
 
Så spennende! Hvor lenge etter innsett testet dere? Og hvor tidlig har dere fått symptomer (hvis dere har kjent noe)? Jeg har enda ikke testet, da det er litt tidlig 3+1 (og får egentlig ikke lov av fruen før sykehusets testedato som er aaaltfor langt frem i tid) men håper jo inderlig at det har festet seg godt nå.. Selv har jeg kjent at brystene mine (som er små i utgangspunktet) har blitt noe større, også har jeg kjent på lette menssmerter som kommer og går hele tiden.. Føler også at jeg må tisse mye oftere, men det kan jo være tegn på alt mulig annet også
Dette er vanskelig å bli klok på..
Jeg testet positivt 1uke før klinikken sin offisielle testdato. Kjente på meg at det var noe. Hadde da testet ut eggløsningssprøyta så det ikke var den som ga utslag. Bruker strimletest og clearblue digital tidligtest. Har egentlig testdato onsdag neste uke men har allerede stigning på strimletestene så er glad jeg var utålmodig og fått svar allerede.
 
Jeg satt inn fryst blastocyst 20/9 og testet positivt 10 dpo (fem dager etter innsett)! Syns jeg kjenner lite symptomer, men alt er normalt 4+1 i dag. Har en sønn fra før som klaffet på første ferskforsøk (blastocyst) og dette var første fryseforsøk tok blodprøve i går, 14dpo- og hcg var på 203. Tenkte å ta en til uka og, bestilt TUL om to uker, da er jeg 6+1. kanskje litt tidlig!
 
Jeg hadde andre fryseforsøk denne runden. Satte inn blasto forrige tirsdag, og fikk svaksvak strek i helga. Så nå er jeg 4+1. offisiell testdag er ikke før til uka, men streken blir sterkere for hver dag som går :joyful:
Termin 11/6 du og? Når ble du bedt om å teste ? Jeg fikk testdag i dag, men testet positivt på søndag. Klinikken ville jeg skulle ta blodprøve i dag, men tok i går så jeg var sikra svaret før Helgen
 
Termin 11/6 du og? Når ble du bedt om å teste ? Jeg fikk testdag i dag, men testet positivt på søndag. Klinikken ville jeg skulle ta blodprøve i dag, men tok i går så jeg var sikra svaret før Helgen
Ja, da ligger vi likt! Jeg har fått testdato førstkommende tirsdag, altså 4+5. som om jeg kunne vente til da:hilarious:
 
Satt inn fersk blasto på vårt første forsøk 21., testet svaaaakt positivt allerede 4 dager etter, 5 dager etter var det synlig strek strek som man ikke var usikker på fikk "gravid 2-3" på cb igår, 14 dager etter uttak.
Tilhører Porsgrunn så har ikke testdag før 16 dager etter innsett. Har noen fått noen god forklaring på hvorfor de setter testdag så lenge etter?
Skal dere gå på noe støttemedisiner videre? Har fått beskjed om å gå på lutinus til denne testdagen, for så å slutte. Synes det virker skummelt å slutte så brått
 
Satt inn fersk blasto på vårt første forsøk 21., testet svaaaakt positivt allerede 4 dager etter, 5 dager etter var det synlig strek strek som man ikke var usikker på fikk "gravid 2-3" på cb igår, 14 dager etter uttak.
Tilhører Porsgrunn så har ikke testdag før 16 dager etter innsett. Har noen fått noen god forklaring på hvorfor de setter testdag så lenge etter?
Skal dere gå på noe støttemedisiner videre? Har fått beskjed om å gå på lutinus til denne testdagen, for så å slutte. Synes det virker skummelt å slutte så brått
Vi er også i Porsgrunn, så ligger ca en uke bak dere :) Blir utrolig spennende fremover, jeg har jo som sagt ikke testet enda, men kjenner på at det foregår greier i livmorsregionen hele tiden, så jeg har troen:)

Har lest litt forskjellig om testdagen og hvorfor den er så sen, og det som spekuleres i, er at 1) De ønsker at du tester deg på dag 16 av statistiske årsaker (i forhold til at da har det gått like mange dager til alle som prøver før de registrerer graviditet) og 2) Sjansen for SA minker for hver dag, så hvis du tester positivt i uke 4, og mister det til uke 5, så blir du desto mer skuffet hvis du ikke er gravid i uke 5.. Det er også mange som skriver at man bør vente til eggløsningssprøyta er ute av systemet før man tar test, for hvis ikke kan den bli falsk positiv..

I forhold til lutinus, så skal vi også stoppe test-dagen (med mindre den var negativ, da skulle vi fortsette et par dager til, eller til det er tomt, for så å teste på nytt) med ferskforsøk.. Hvis det er fryseforsøk, har jeg skjønt at du må fortsette til uke 12, men hvorfor har jeg ikke funnet ut av.
Hvis jeg er gravid på testdagen, så stopper hvertfall jeg da, ser veldig frem til å slippe de pillene :)

Masse lykke til :D
 
*Sniker*
Fordelen med ivf, er jo at du kan teste ganske kort tid etter innsett, i forhold til å vente lenge etter eggløsning :p
Hadde fryseforsøk i fjor (fikk totalfrys på første runde, ble til 4 fryste blastoer), fikk tydelig positiv etter 5 dager (10 "dpo").
Blir antagelig nytt fryseforsøk her snart, om det ikke blir positiv test denne runden :)
 
Så spennende! Hvor lenge etter innsett testet dere? Og hvor tidlig har dere fått symptomer (hvis dere har kjent noe)? Jeg har enda ikke testet, da det er litt tidlig 3+1 (og får egentlig ikke lov av fruen før sykehusets testedato som er aaaltfor langt frem i tid) men håper jo inderlig at det har festet seg godt nå.. Selv har jeg kjent at brystene mine (som er små i utgangspunktet) har blitt noe større, også har jeg kjent på lette menssmerter som kommer og går hele tiden.. Føler også at jeg må tisse mye oftere, men det kan jo være tegn på alt mulig annet også
Dette er vanskelig å bli klok på..
Jeg testet 6 dager etter, og vi satt inn 5 dagers. Svak strek da. Begynte og kjenne litt murringer allerede få dager etter innsett og det holdt på ganske lenge..
 
Lutinus : jeg har fått beskjed om og gå på det frem til uke 8.
Hei, ble bare nyskjerrig, du trenger selvfølgelig ikke å svare: Er det en spesiell grunn til at du har fått beskjed om å bruke denne til uke 8? Gjennom privat eller offentlig?
Ift murringer: jeg føler murringene flere ganger om dagen, og tenker hver gang at nå kommer mensen, men det er jo litt tidlig for det også uansett. Hvor tidlig har du kjent murringer, og hvor lang ut i svangerskapet? :)
 
Hei, ble bare nyskjerrig, du trenger selvfølgelig ikke å svare: Er det en spesiell grunn til at du har fått beskjed om å bruke denne til uke 8? Gjennom privat eller offentlig?
Ift murringer: jeg føler murringene flere ganger om dagen, og tenker hver gang at nå kommer mensen, men det er jo litt tidlig for det også uansett. Hvor tidlig har du kjent murringer, og hvor lang ut i svangerskapet? :)
Jeg kjente murring etter noen få dager og et par uker ut. Jeg er 6+4 nå. Jeg fikk beskjed av Porsgrunn og ta de til uke 8,jeg vet flere klinikker og som sier du skal ta de til uke 7-8. :)
 
Back
Topp