IVF ved Porsgrunn/Skien

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Noen som har eller er under forsøk ved fertilitetsavdelingen på Skien? Er du/dere fornøyd? Hvor lang tid gikk det fra sendt søknad til samtale?

Vi har bestemt oss for Skien og venter spent på å sende inn papirene 10. mars :D

Noen som har eller er under forsøk ved fertilitetsavdelingen på Skien? Er du/dere fornøyd? Hvor lang tid gikk det fra sendt søknad til samtale?

Vi har bestemt oss for Skien og venter spent på å sende inn papirene 10. mars :D
Er under behandling :) Går på nesespray nå, begynner med sprøyter til uka og det blir nok egguttak og innsett om litt over to uker. Vi fikk sendt inn henvisning i midten av november og kom inn til samtale allerede 7.januar. Så det gikk kjempe fort :D Veldig fornøyd så langt! Hyggelige folk :)

Heisann! Holder til Porsgrunn og har holdt til der i over 1 år nå. Vi er superfornøyde! De beste legene og sykepleierne som tar kjempegodt vare på deg! Hver gang jeg har spørsmål sender jeg bare Mail til de, så ringer de opp eller svarer meg på Mail kjempefort! De har ikke ventetid på noenting når du først har kommet inn! Vi kunne ikke vært mer fornøyde, du har gjort riktig valg ;) hehe:)

Jeg har holdt til i Porsgrunn :)
Ett forsøk i 2011, ett i 2013, ett i 2014 og ett i 2015.

Har et barn som ble til etter forsøket i 2011, så fornøyd med det :)

Ca 2,5 mnd fra søknad sendt til vi var på samtale.

Vi har vært i Porsgrunn.

Søknad ble sendt i juni 2015, vi var til samtale i september 2015, og fikk forsøk i oktober/november 2015.
Veldig hyggelige mennesker der :)

Resultatet ble ikke så bra for vår del. Fikk ut 9 egg og 7 ble befruktet, men kun 2 utviklet seg. Fikk et embryo innsatt, og nummer 2 skulle fryses. Dagen etter innsett ringte de å sa embryo nummer 2 hadde sluttet å utvikle seg og ikke kunne fryses. Det føltes grusomt trist å gå gjennom alt det og ingenting på frys. Verre ble det da forsøket ble mislykket og blødning kom etter 11 dager... Nytt forsøk ble planlagt til februar 2016. Heldigvis var det ikke lenge før lykken kom tilbake til oss. I desember 2015 ble vi spontant gravide på egenhånd etter snart tre års prøving og er nå snart 14 uker på vei :)

Diagnosen vår:
Normalt antall hos mannen, men trege svømmere.
Jeg var til lap. og mye rart, men de fant ikke noe unormalt med meg under utredning.
Vi var 28 (meg) og 35 (han) da vi gikk gjennom forsøket.

Hadde gjort det igjen om det lille underet ikke hadde skjedd :) :)

Vi har samtale i Porsgrunn i begynnelsen av april ☺️ sende inn papirer i slutten av januar ☺️

Vi har vært i Porsgrunn! Kjempefornøyde med leger og sykepleiere. Har følt oss godt ivaretatt :) du kan lese mer om gjengen der og ulike temaer om ufrivillig barnløshet og behandling på prøverøret.no som er bloggen dems :)

Vi fikk vårt mirakel derifra i januar. Er fornøyd. Nå planlegger vi søsken forsøk sånn etterhvert. Da jeg fulltids ammer for øyeblikket:)

Takk for mange fine tilbakemeldinger :D

Dere som bor i Oslo/Akershus - har dere gått til kontroll i Porsgrunn eller annet sted nærmere?

Jeg og samboeren ble henvist til Telemark i desember og kom inn til samtale nå i mars. Første samtale hos de og nå skal vi allerede starte et ICSI forsøk Begynner alt nå når mens er på plass denne måneden. Sitter med et utrolig god inntrykk av de ansatte der og at man virker får den hjelpen man trenger ☺️
Første gang for oss, prøvd i ca 2 år.

Takk for mange fine tilbakemeldinger :D

Dere som bor i Oslo/Akershus - har dere gått til kontroll i Porsgrunn eller annet sted nærmere?

Jeg bodde 2 timer unna, tok kontrollene hos gyn her i byen.

Jeg og samboeren ble henvist til Telemark i desember og kom inn til samtale nå i mars. Første samtale hos de og nå skal vi allerede starte et ICSI forsøk Begynner alt nå når mens er på plass denne måneden. Sitter med et utrolig god inntrykk av de ansatte der og at man virker får den hjelpen man trenger ☺️
Første gang for oss, prøvd i ca 2 år.

Så bra! Godt å høre de virker flinke der ☺️ Vi ble henvist i slutten av januar og skal inn nå på torsdag, så virker som om de er flinke til å holde hjula i gang der! Håper jeg og får starte med en gang ☺️

Det blir spennende ☺️ Krysser fingrene for at du får starte med en gang! Her går jeg bare å venter på å få menstrasjon for å kunne begynne på nesesprayen snart... Den skal jo selvfølgelig være utsatt nå som jeg først ønsker den velkommen! Blæ:p

Så bra! Godt å høre de virker flinke der ☺️ Vi ble henvist i slutten av januar og skal inn nå på torsdag, så virker som om de er flinke til å holde hjula i gang der! Håper jeg og får starte med en gang ☺️
Det blir spennende ☺️ Krysser fingrene for at du får starte med en gang! Her går jeg bare å venter på å få menstrasjon for å kunne begynne på nesesprayen snart... Den skal jo selvfølgelig være utsatt nå som jeg først ønsker den velkommen! Blæ:p

Det er jo veldig typisk det

Henvisning er sendt til skien idag er så spent på svar. Gleder oss til det blir vår tur
Min erfaring er at de har korte ventetider og starter opp i neste syklus etter forsamtalen. Jeg fikk brevet 1,5 uke etter papirene ble sendt. Forsamtalen ca. 2 mnd etter det igjen. Så jeg vil tro dere får en forsamtale i juni og oppstart i august. Juli er sommerstengt.

Oj såppas. Dette blir spennende. Håper vi blir godkjent :) krysser alt som kan krysses
Jeg ligger ca. 2 uker foran dere i løypa, så dette er den ferskeste informasjonen =)

Her blir papirene sendt neste måned. Skal ta blodprøve slutten av april/starten av mai for å sjekke om vaksinen for røde hunder hjalp. Så da sees vi kanskje på Skien i løpet av høsten da jenter?

Back
Topp