IVF utlandet

Dipsy

Gift med forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Er det noen av dere som har gjort IVF i utlandet nå under korona? Hvor lang tid måtte dere være der? Hvordan løste dere det med karantene i etterkant? Fikk dere sykemelding eller måtte dere løse det på annen måte?

Har så smått begynt å vurdere IVF, men er usikker på om det lar seg gjøre slik situasjonen er nå :rolleyes:

Lurer også på hvorfor velge utlandet? Er det en annen metode enn det som brukes i Norge dere ønsker?

Hei!
Ingen erfaring fra utlandet! Kun fra Norge. Hvorfor vil du til utlandet når du kan gjøre det her?
Lurer også på hvorfor velge utlandet? Er det en annen metode enn det som brukes i Norge dere ønsker?

Vil egentlig ikke til utlandet, men vi har dansk barnerett (pga donorsæd) :arghh: og ønsker oss helsøsken til barnet vi har fra før. Har sjekket opp mulighetene for å gjennomføre i Norge, men de er ikke der. Hvis vi kunne valgt, hadde vi kjørt på i Norge så klart!

Vil egentlig ikke til utlandet, men vi har dansk barnerett (pga donorsæd) :arghh: og ønsker oss helsøsken til barnet vi har fra før. Har sjekket opp mulighetene for å gjennomføre i Norge, men de er ikke der. Hvis vi kunne valgt, hadde vi kjørt på i Norge så klart!

Aha! Uff det hørtes slitsom ut, håper det går i orden! Har ikke erfaring selv med det

Aha! Uff det hørtes slitsom ut, håper det går i orden! Har ikke erfaring selv med det

Ja, det er skikkelig dritt. Virket lettvint og greit å gjennomføre i DK for noen år siden. Men, lite visste vi at vi da måtte gjennomføre neste forsøk også i dk :(

Skjønner, det er kjipt da. Har dere forhørt dere privat også? Da får man jo velge ut noen selv også velger legen, så tenker det er god begrunnelse at dere ønsker helsøsken..

har dere sjekket om det er mulig å få den donorsæden sendt til Norge? Det er jo flere som har fått overført embryoer over landegrenser, så kanskje det er andre muligheter også....

har dere sjekket om det er mulig å få den donorsæden sendt til Norge? Det er jo flere som har fått overført embryoer over landegrenser, så kanskje det er andre muligheter også....

Ja, siden vi ikke har familierett i Norge (og den er brukt opp), så går ikke det dessverre :( føles litt 'låst', og egentlig merkelig at familieretten følger behandlingsland og ikke nasjonalitet. De informerte selvfølgelig ikke om det når vi valgte å få nr 1 i Danmark :shy:

Hei :) Jeg har hatt to ivf i DK, ett i august og ett forrige helg. Første gangen kjørte vi hele veien med 1 1/2 åring i baksetet. Denne gangen tok vi fergen fra Larvik til Hirtshals. Lite folk. Vi velger DK pga assisted hatching metoden. Vi hadde et vellykket forsøk i 2018 i Norge, der jeg ble gravid på første forsøk. Så to negative i Norge på vårparten og i sommer. Vi er i karantene nå, og jeg er sykemeldt i 2 uker. Mannen har hjemmekontor :)

Hei :) Jeg har hatt to ivf i DK, ett i august og ett forrige helg. Første gangen kjørte vi hele veien med 1 1/2 åring i baksetet. Denne gangen tok vi fergen fra Larvik til Hirtshals. Lite folk. Vi velger DK pga assisted hatching metoden. Vi hadde et vellykket forsøk i 2018 i Norge, der jeg ble gravid på første forsøk. Så to negative i Norge på vårparten og i sommer. Vi er i karantene nå, og jeg er sykemeldt i 2 uker. Mannen har hjemmekontor :)
Takk for svar :happy: hvor lenge var dere i DK? Fikk du sykemelding av fastlege eller klinikken? Jeg er så usikker på om jeg burde ønske meg IVF av klinikken. De har foreslått stimulert inseminasjon, men jeg har nå hatt mitt 3. forsøk med inseminasjon. Første ble jeg gravid, men mistet i uke 10/11, og nå to negative etter det. Det gjør meg litt motløs merker jeg. Vi må bruke donor, og har bare tre strå igjen. Hva er hatching metoden forresten? Jeg er helt grønn på IVF og alt rundt det ❤️

Back
Topp