IVF tidslinje?

Løven93

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Augustmagi 2025
Hei :-)
Har fått første time for IVF 23.mai. Det er offentlig. Hvor lang tid går det fra oppstartssamtale til vi er i gang? Og når kan jeg forvente feks egguttak og innsett? Når har de for eksempel sommerferie? (Haugesund)
Noen som har en ‘’tidslinje’’ og dele?

Vi ble henvist i august 20, oppstartsamtale i januar 21, kunne begynt mars 21 men vi valgte å vente til etter sommeren. Men ventetiden er lengre nå. Dette var Porsgrunn. Sommerferie er ofte i Juli. Så kommer helt Ann på hvor fullt opp de har nå. Men fra oppstartssamtale til oppstart kan det fort gå 3 til 6 mnd :)

Vi ble henvist i august 20, oppstartsamtale i januar 21, kunne begynt mars 21 men vi valgte å vente til etter sommeren. Men ventetiden er lengre nå. Dette var Porsgrunn. Sommerferie er ofte i Juli. Så kommer helt Ann på hvor fullt opp de har nå. Men fra oppstartssamtale til oppstart kan det fort gå 3 til 6 mnd :)
Uff så lenge, får virkelig prøve å smøre meg med tålmodighet :shy: tusen takk for svar!!

Hei :)
Har fått første time for IVF 23.mai. Det er offentlig. Hvor lang tid går det fra oppstartssamtale til vi er i gang? Og når kan jeg forvente feks egguttak og innsett? Når har de for eksempel sommerferie? (Haugesund)
Det er noen år siden vi var i Haugesund, men ventetiden var typ tiden før samtale. Når man først har fått time, så startet vi opp ganske kjapt etter den.

Vi stod på ringeliste også, hadde egentlig time i mai, men de fikk en avbestilling så vi fikk komme inn sent januar, tror jeg startet på spray omtrent med en gang. Mener jeg brukte sprøyter påfølgende påske. Kan hende dette er feil, er bare vagt fra minne :P

Uff så lenge, får virkelig prøve å smøre meg med tålmodighet :shy: tusen takk for svar!!
Ja det må du nok. Det er mye venting hos de fleste nå. Er flere som er i behandling som må vente både 2 og 3 mnd på ny stimulering å de blir alltid prioritert først. Så det tar nok noen mnd. Men du kan bære heldig å få plass. Men det er det enklest å spørre de om når du skal dit :) når du kan forvente oppstart :)

Hvis dere har samtale i mai, så kan dere jo være heldige og allerede få plass i feks juni før sommerferien
Vi hadde samtale i februar men pga ingen ledige plasser og kræsjet litt med min syklus fikk vi ikke time til uttak før i mai :)

Hvis dere har samtale i mai, så kan dere jo være heldige og allerede få plass i feks juni før sommerferien
Vi hadde samtale i februar men pga ingen ledige plasser og kræsjet litt med min syklus fikk vi ikke time til uttak før i mai :)
Det er SÅ det jeg håper. Har så lite lyst å måtte vente til august. Men en venninne hadde oppstart i mai i fjor i Haugesund og hun hadde ikke uttak før september. Usikker om det var fordi de ikke ønsket.

Syklusene mine starter i starten av måneden, er vell da en starter på medisinene?

Det er SÅ det jeg håper. Har så lite lyst å måtte vente til august. Men en venninne hadde oppstart i mai i fjor i Haugesund og hun hadde ikke uttak før september. Usikker om det var fordi de ikke ønsket.

Syklusene mine starter i starten av måneden, er vell da en starter på medisinene?
Kommer Ann på lang eller kort protokoll. Lang protokoll begynner med nesespray.. jeg begynte dag 20.. gikk på det i 4 uker før oppstart av sprøyter. Så kommer Ann på :)

Jeg ble henvist okt/nov 21, forsamtale februar 22 oppstart stimulering i mai med uttak i juni 22. totalfrys, rakk ikke innsett før ferien, så første innsett i august og andre innsett(som jeg ble gravid) i september. 25 uker på vei nå.
Dette var ved St. Olavs i trondheim :)

Det kommer an på :) krysser fingrene for at du får plass fort, men nå får du hvertfall et bein innafor, og det er jo en seier bare det! Et skritt videre :Heartred

Det kommer an på :) krysser fingrene for at du får plass fort, men nå får du hvertfall et bein innafor, og det er jo en seier bare det! Et skritt videre :Heartred
Ja absolutt !! Vi skal prøve i mellomtiden, blir lett gravid men mister tidlig. Får bare smøre oss med tålmodighet. :)

St. Olavs:

Henvisning helt i slutten av august 20. Velkomstbrev i midten av september. Venting på politiattest omtrent hele oktober; oppstart starten av november.
Totalfrys! Innsett etter 1 pausemåned (januar 21). Ble oktoberbaby ❤️

Innkalling til samtale på klinikken 9 januar.
Ventet på neste mens, startet på medisiner 3 februar, uttak 3 mars og innsett 8 mars :) så fra begynnelse til slutt, nokså nøyaktig to måneder :)

Svarte deg lengre nede :)
Men du kan spare tid på å hente politiattest og nødvendige blodprøver før den første timen. Alt som er ordnet i forkant, er tid spart.

Henvist i begynnelsen av oktober 2022. Fikk time til forsamtale 27 februar. Fikk starte opp medisiner 4 mars når min neste syklus begynte. Så gikk veldig raskt med oss å komme i gang når vi først fikk time. Men vi hadde politiattest og alle blodprøver var tatt på forhånd :)

Svarte deg lengre nede :)
Men du kan spare tid på å hente politiattest og nødvendige blodprøver før den første timen. Alt som er ordnet i forkant, er tid spart.
Håper at jeg kan starte ganske raskt og slipper og vente helt til høsten før innsett. Så skal prøve å få gjort alt i god tid. Så det er klart.

12.10.2022 - oppstartssamtale (Riksen)
januar - ringe Riksen ved mens
2.2.2023 - oppstart Synarela (lang protokoll)
17.2.2023 - oppstart sprøyter
28.2.2023 - egguttak
3 dager sener - egginnsett

Så 5 måneder fra oppstart til vi er “ferdig” med ivf-runde

Alle dokumenter (blodprøver, sædprøve, politiattester, erklæring) ble sendt inn i vår/sommer 2022 som søknad.

Oppstartssamtale i april, begynte med kort protokoll i slutten av mai, uttak og innsett midt i juni. Det endte opp i SA, så ble det neste innsett i oktober etter én vanlig menstruasjon (24 uker på vei nå!).
Når man først setter i gang, går det hele ganske fort. :)

Back
Topp