IVF samtalen overstått..

Lille Mille

Gift med forumet
Er dere spente nå?? [8D] Hihi..

Det blir ikke noe forsøk før til høsten. Satt oss opp for uttak/innsetting i uke 37, og det er jo en evighet til! [:(]
Uff.. gjett om denne ventetiden blir lang da?! What to do? [8|]

Så planen ser sånn ut;
- Begynner på spray sånn ca i uke 32 (alt etter som mensen velger å komme i månedene fremover - håper på veldig stabile sykluser nå altså)
- Ringe inn den 10 august (1 åpningsdag etter ferien) for å si hvilken syklusdag jeg er på og hvor lenge jeg har gått på spray

Er litt sånn opp og ned i følelsene rundt dette.. ville jo helst at alt skulle skjedd i går!! Men sånn er det jo ikke... Men vi er heldigvis igang! [:D]

Legen sa det var 3 alternativer:

- Prøve enda flere runder med pergo
- Prøve AIH
- Hive oss i det, og gå for IVF

Er det noe å lure på? Er kanskje litt dumt å ikke gi de andre tingene en sjanse, men vi orker ikke dette mer - å få forhåpninger til noe som mest sannsynlig ikke virker allikevel! Så da blir det IVF på oss da, om en eviiiighet!

Fikk med meg puregon penn og resept på medisinene [:)] Også måtte vi jo selvsagt ta de velkjente blodprøvene.. og nå går jeg og gruer meg til resultatene av de også nå da.. tenk om de finner noe snusk liksom?? [8|][:(]
Hepatitt, rubella (meg), HIV og kromoson prøve ble tatt. Får håpe alt er normalt altså [8|]

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå??? Hjelp!

Det er jo ikke så lenge til da snuppa! Tenk på at dere tross alt har ventet i 5 år allerede, da er ikke dette så lenge. Nå går det jo mot sol og sommer, og da går tiden ofte veldig fort. Skjønner godt at du synes det er kjipt å vente så lenge, men plutselig er dagen der for oppstart!!! Jeg personlig trang litt tid på å venne meg til tanken på IVF, men du har kanskje godtatt det for lenge siden?

Har dere mulighet til å prøve ut pergo i ventetiden til IVF da? Tror kanskje jeg hadde villet gjort det om det var en mulighet, også gått rett på IVF over sommeren. Dere får tenke over saken og prate sammen, så kommer dere nok fram til den rette avgjørelsen skal du se![:D]

Skal vi se tullis.. da er du ca 3 måneder på vei du, når jeg skal begynne på sprayen [;)] Satser på at du er det iallefall!! Heia, heia, heia!

Vi får se.. tror ikke jeg vil ta noe som helst i perioden fremover.. satser på å legge prøvingen litt sånn bak i hodet og heller nyte våren og sommeren [:D] Også får jeg heller henge rundt her og heie på alle dere andre som holder på i mellomtiden!! [:D]

ORIGINAL: Lille Mille

Er dere spente nå?? [8D] Hihi..

Det blir ikke noe forsøk før til høsten. Satt oss opp for uttak/innsetting i uke 37, og det er jo en evighet til! [:(]
Uff.. gjett om denne ventetiden blir lang da?! What to do? [8|]

Så planen ser sånn ut;
- Begynner på spray sånn ca i uke 32 (alt etter som mensen velger å komme i månedene fremover - håper på veldig stabile sykluser nå altså)
- Ringe inn den 10 august (1 åpningsdag etter ferien) for å si hvilken syklusdag jeg er på og hvor lenge jeg har gått på spray

Er litt sånn opp og ned i følelsene rundt dette.. ville jo helst at alt skulle skjedd i går!! Men sånn er det jo ikke... Men vi er heldigvis igang! [:D]

Legen sa det var 3 alternativer:

- Prøve enda flere runder med pergo
- Prøve AIH
- Hive oss i det, og gå for IVF

Er det noe å lure på? Er kanskje litt dumt å ikke gi de andre tingene en sjanse, men vi orker ikke dette mer - å få forhåpninger til noe som mest sannsynlig ikke virker allikevel! Så da blir det IVF på oss da, om en eviiiighet!

Fikk med meg puregon penn og resept på medisinene [:)] Også måtte vi jo selvsagt ta de velkjente blodprøvene.. og nå går jeg og gruer meg til resultatene av de også nå da.. tenk om de finner noe snusk liksom?? [8|][:(]
Hepatitt, rubella (meg), HIV og kromoson prøve ble tatt. Får håpe alt er normalt altså [8|]

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå??? Hjelp!

gratulerer med vel overstått samtale...det blir spennende å følge deg[:)]

Finn deg en hobby, da går tiden fort...det gjør den for meg når jeg holder på med min hobby[:)][:)]

Takk hero [;)] Ja må iallefall finne på noe å gjøre.. hjelper ikke akkurat å være sykemeldt heller gitt [:'(]
Syns vi kan få til et landstreff eller noe jeg, en gang i løpet av disse månedene, for da har jeg noe å glede meg til [;)]

Ikke dumt det der altså Serene [;)] Hmm... Da bestemmer jeg at alle kommer hit til meg [;)]

Juhu!! Er det ikke deilig å ha fått datoer og forholde seg til? [:)]
Det kan jo kanskje være like greit å starte opp i august, så slipper du eventuelle bivirkninger av hormonene midt i sommeren når du bare skal kose deg og lade opp kroppen[:)]

Tiden frem til ca uke 32 kommer til å gå fortere enn du aner. Nå er dere jo i gang!!
Jeg ville hoppet rett på IVF uten å bruke mere tid på de andre alternativene, for det føles som det gir den største sjansen. Og pergo hadde vært en okei ting å bruke i mellomtiden, men jeg skjønner veldig godt at du vil slappe av og nyte sommeren før det virkelig settes i gang. Helt sikkert ett veldig bra valg!

Jeg gleder meg så vannvittig til å følge med på deg fremover, dette SKAL gi resultater sånn ca i mai/juni neste år[:)]

Heia Lille Mille!

Håper du har rett *blomsterpia*'n min [:)] Mai/juni er jo fine måneder det [;)] Hihihi...

Satser på at sommeren går fort.. skal på hyttetur i noen uker og kjøre en tur nordover i norge i løpet av juli, så den måneden skal iallefall fly forbi [:)] Lurer på hvor langt opp i norge vi drar? [8|] Første stopp er iallefall Trondheim, for der bor noen i familien til min kjære [:)]

Er ikke ofte jeg håper at sommeren skal gå fort altså, men det blir jo sånn i denne situasjonen! Gleder meg til høsten!!

Tusen takk Ivara [;)] Du er god du Jeg satser på at dere alle sammen har reist fra meg her inne på assistert, men dere har det med å komme innom og hilse på altså [:)]

Gratulerer med overstått samtale[:)]
Det er jo ikke lenge til dere er i gang da, husk sommeren er over før du aner det[:)]

ORIGINAL: Lille Mille

Håper du har rett *blomsterpia*'n min [:)] Mai/juni er jo fine måneder det [;)] Hihihi...

Satser på at sommeren går fort.. skal på hyttetur i noen uker og kjøre en tur nordover i norge i løpet av juli, så den måneden skal iallefall fly forbi [:)] Lurer på hvor langt opp i norge vi drar? [8|] Første stopp er iallefall Trondheim, for der bor noen i familien til min kjære [:)]

Er ikke ofte jeg håper at sommeren skal gå fort altså, men det blir jo sånn i denne situasjonen! Gleder meg til høsten!!

Jeg VET jeg har rett[:D]
Anbefaler dere å kjøre enda mer nordover i landet, opp til Lofoten og området hvis dere gidder. Helt nydelig der på sommeren når det er fint vær. Det er det alle plasser her oppe forsåvidt[:)] Og da går jo dagene og ukene fort! Gleder meg til høsten jeg også[:)]

Søte jentene

Ja vi får se hvor vi ender opp.. Lofoten står høyt på lista altså. Svigers var der for et år siden og har bare go' ord om den plassen! [;)]
Kunne gjerne tenkt meg å besøke deg i Frankrike snuppis! Det er en drøm det [:)]

Gratulerer med overstått samtale.
Skjønner godt du er litt skuffa for at det ikke blir forsøk før sommer'n. [&:]
Men uke 32 er jo ikk lenge til i det hele tatt.[;)]
Og er sikker på at det kommer til å gå super fort, nå som sommer'n kommer.

Gleder meg sånn til å følge deg Lille Mille vennen.

Tusen takk *Bobbo*.. men da skal jeg iallefall bruke alle mine krefter på å heie dere andre inn i terminforumene [;)] Også håpe at jeg joiner dere etter hvert [;)]

Hipp hurra for Lille Mille[:)] Endelig en uke og dato å forholde seg til, tiden frem til det kommer til å gå super rask, synes alltid sommern går forrykende fort. Så ikke stress, den uka er rett rundt hjørnet[:D] 
Veldig moro at dere er i gang.[:D][:D]

Kanskje vi kommer til å starte opp sammen (hvis jeg er heldig), skal til samtale om 14 dager, og jeg krysser alt jeg har for at vi snart får starte opp vi også.

Så bra at du vet når dere får komme igang. Tiden fremover nå er så flott, og den går helt sikkert kjempe fort! Dessuten er jo mai/ juni perfekte mnd å ha termin i...! [;)] Jeg ville også bare slappet av med prøvinga nå, ikke orket flere hormonkurer, men bare kosa meg masse og gleda meg til forsøk like over sommeren! Masse lykke til! Dette blir bra, Lille Mille!!! Om ikke lenge har du en voksende mage! [:D]

Tusen, tusen takk snupper! [:D] Dere er verdens beste dere

ORIGINAL: snoopy81

Hipp hurra for Lille Mille[:)] Endelig en uke og dato å forholde seg til, tiden frem til det kommer til å gå super rask, synes alltid sommern går forrykende fort. Så ikke stress, den uka er rett rundt hjørnet[:D] 
Veldig moro at dere er i gang.[:D][:D]

Kanskje vi kommer til å starte opp sammen (hvis jeg er heldig), skal til samtale om 14 dager, og jeg krysser alt jeg har for at vi snart får starte opp vi også.

Du får sikkert starte opp da du også snoopy [;)] til og med kanskje tidligere.. kommer ann på når du venter mens i juli.
Når gjør du det da tror du?? Få høre!!

Hadde jo vært supert om det er noen som joiner meg med forsøk etter sommerferien [;)] Håper det er deg!!

Godt å veta kva som skjer framover i alle fall [:)] Ganske likt opplegg som eg hadde, berre at me hadde eit AIH forsøk i april/mai. Forstår godt at du velger å ta IVF neste.

Heldigvis er ventetida no i dei lyse mnd [:)] Du får bruka tida til å lada godt opp, og vips er dagen der[;)]

nei det er jo ikke så lenge til, ukene flyr og sommeren går jo alltid fort.
så nyt sommeren og kos dere så lenge dere er kun 2, for om ikke lenge er dere kanskje 3?? :))))

Back
Topp