IVF prøvere

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei,
Jeg er ny her og skal nå igang med nesespray etc gjennom IVF klinikken på Ullevål.
Min mann og jeg har prøvd i 3 år uten hell. Jeg er 37 og han er 51.

Jeg fikk diagnosen pcos som 16 åring, kraftig variant sådan. Har vært igjen en prosess de siste årene med stadig vektoppgang etc. Pga av vekt og bi-sykdom ble jeg innvilget en gastric sleeve operasjon(slankeoperasjon), og har nå endelig blitt normalvektig, samt at syklus er blitt normal(28-30 dager). Men enda ingen spire på oss.

Jeg begynner som sagt på nesespray til fredagen og skal gå på dette i 4 uker.
Jeg har fått informasjon om hva som skal skje på papir, men føler meg fortsatt noe uvitende.
En ting vi ikke fikk beskjed om var hvor dyre medisinene var og hva det koster under hele prosessen. Er det noen med samme erfaring og/eller skal igjennom det samme nå?

Alle tilbakemeldinger tas imot med stor takk.

Hei!
Jeg tror grunnen til at man ikke alltid får så mye informasjon, er at alle er så forskjellige og trenger forskjellig behandling. Nå på første forsøk, tester de ut litt hvilken mengde hormon du trenger ut fra resultat av blodprøver bla. Jeg har lav amh, få egg, og måtte ha maxdose hormoner. Dette gjør mitt forsøk en del dyrere enn de som trenger liten dose. Du får dekket medisinkostnader som overstiger 15000 kr i det offentlige. (3 forsøk) i tillegg kommer egenandel på undersøkelse og selve forsøket.
Tipper dere må beregne ca 15000 første gang, men da får dere refundert kostnadene for de to neste forsøkene om dere trenger dem. Håper det var til hjelp. Lykke til, håper du blir gravid på første forsøk :-)

Hei :-)
Og takk for svar.
Jeg produserer visst en del egg, men svømmerne til mannen er visst ikke akkurat verdensmestere.
Jeg har eggløsning hver måned, pluss fått absolutt alle symptomene når EL kommer.
Jeg har kun prisene på medisiner og vet ikke hva jeg må betale på Ullevål. Vet du hva for priser de opererer med der_?

Det er samme priser på alle sykehusene. Vårt første forsøk i 2011, som endte med en datter, var på Ullevål. Da hørte jeg heller ikke noe om lite eggreserver og grunnen til at vi var der var mannens få/dårlige svømmere. Mener vi var rett under 15000kr slik at vi ikke fikk refundert noe da. Den gang hadde jeg gonal f 225IE i 10 dager, nå på søskenforsøkene har vært på 450IE i 10 dager og kommer såvidt over 15000.

Hører også til IVF klinikken og er veldig fornøyd med det valget. Flotte folk der borte. :) Sprayen som heter Suprecur koster 1260,- Sprøytene Puregon som jeg gikk på koster 1027,- for en pakke med 300IE. Hvor mye det vil komme på for deg kommer ann på hvor stor dose du trenger. Hentet eggløsning sprøyten Ovitrelle igår og den kostet 340,- Hva de medisinene etter egguthentingen koster vet jeg ikke før på fredag. Masse lykke til. :)

Hei

Vi holder på med første IVF-forsøk, og er nå på rugedag 3:)
Pga PCOS og fare for overstimulering fikk jeg kort protokoll, og slapp derfor nesesprayen i forkant av sprøytene.
Tok Gonal-F (112,5 dose) i 10 dager + Cetrotide (0,25 dose) i 6 dager, før 1 Ovitrelle eggløsningssprøyte og tar nå Crinone vaginalgel 1 gang om dagen i 15 dager.
Har lagt ut litt i underkant av 8000,- for alle medisinene + 1500,- for egguttak og innsetting.

Hei :-)
Og takk for svar.
Jeg produserer visst en del egg, men svømmerne til mannen er visst ikke akkurat verdensmestere.
Jeg har eggløsning hver måned, pluss fått absolutt alle symptomene når EL kommer.
Jeg har kun prisene på medisiner og vet ikke hva jeg må betale på Ullevål. Vet du hva for priser de opererer med der_?
Hei! Velkommen hit:) Jeg har pco og mannen har få svømmere. Hvis du lurer på medisiner så er det veldig forskjellig på hva folk får, selv med samme diagnose. Men når du får listen med medisiner så kan du sjekke på felleskatalogen.no. Der finner du alle prisene på alle mulige medisiner. Jeg har prøvd litt diverse medisiner og det er stort avvik på prisene.

Jeg sjekket ut alle prisene og kom fram til at siden jeg skal gå på nesespray SYRELA i 4 uker, kommer alt av medisiner på litt i underkant av kr 8000. Etter det er det gonal-f etc, så avslutter jeg med vaginale piller(som jeg ikke husker navnet på).
Oppbevarte dere nesespray i kjøleskapet? Det står ingenting på pakningen, foruten at den ikke skal fryses og de sa heller ingenting på apoteket.

Jeg hadde nesesprayen med meg i veska på jobb o.l.:)

Hei , jeg er også ny her, 31 år, Oslo med blocked tubes, manen min er 32år. Min norsk er ikke vekdig flink men jeg prøve og skrive riktig.
Jeg er på gonalF nå, mandag jeg skal gå til UL i ulleval, jeg også tok nesesprayen min på jobb. Masse lykke till til deg :)

Så gøy!! :-D Gratulerer så mye!! <3 :-D

Hurra!! Gratulerer!! :)

Back
Topp