IVF pga genetikk

Landus

Glad i forumet
Jeg vet vi er flere, men kanskje ikke så mange litt uvanlige prøvere her inne:D Tenkte derfor å lage en tråd for oss som ikke nødvendigvis har problemer med fertiliteten, men som har gener som lager trøbbel. Føler meg litt annerledes her inne, som aldri har prøvd å bli gravid på egenhånd og som fremdeles knasker p-piller.

Hva er din historie? Jeg kan begynne med min:)

Blir 28 år i år, og har en samboer på 30. Alt ligger til rette for at vi er klare for å bli foreldre, men vi ønsker ikke å gamble på å ikke videreføre min sykdom. Jeg har en sjelden genetisk arvelig sykdom, med 50% sjanse for videreføring til egne barn. Såpass sjelden at den er A-listet og gir meg billigere tannlege:joyful:
Utfallet av sykdommen er litt vanskelig å spå, en kan klare seg veldig fint, men også risikere å bli veldig syk. Jeg klarer meg fint, men det er en psykisk belastning med intravenøs enzymbehandlig på sykehus to ganger i måneden. I barne- og ungdomsårene gav sykdommen meg mye plager i form av smerter. Sykdommen går også utover indre organer, spesielt nyrer pga problemer med å skille ut fettstoffer.

Jeg har bare plassert meg selv her på assistert og håper jeg blir her, for det er dette vi vil. Vi vil unngå å videreføre sykdommen, og la den stoppe med meg:) Samtalen på genetisk nærmer seg, og etter det vet vi forhåpentligvis litt mer om veien videre:)

Vi har gått gjennom pgd med suksess.

Back
Topp