IVF og PCO

Eneste jeg anbefaler deg er å finne på noe å gjøre i mens du venter. Ventetiden er som regel den som jeg sliter mest med, når jeg er i forsøk går tiden svoooosh!
Gjør koselige ting med venner, mannfolket. Dra på turer, på byen, kose seg rett og slett!

Høres ut som en god plan å ha en god plan ja!! :D

Ja da kan du gå privat hvis du vil ;-) Men er jo ikke akkurat gratis offentlig heller da,du er vel klar over det? Egenandel på medisiner og 1500.- pr uttak med innsett til klinikken ;-)
Jupp klar over det, har forstått det slik at det koster rundt 20.000 men har også forstått det slik at nav gir støtte opp til 10 eller 15.000 resten nå du betale selv...?

Jeg har PCOS. Ble gravid fort etter pilleslutt, men mistet desverre tidlig. Tok så hele 2 år før jeg endelig ble gravid igjen, og da med hjelp av IVF. Pga mye venting hos en gynokolog som aldri fant ut hva som var galt, kontaktet vi Klinikk Hausken. Ble faktisk gravid på første forsøk, veldig heldig. Og har fått to etterpå uten hjelp. Evig takknemlig :)

Masse lykke til :)

Åååh så glad på dine vegne, og så glad å høre sånt, det gir en håp :D Håper vi også vil bli like heldige :)

Jupp klar over det, har forstått det slik at det koster rundt 20.000 men har også forstått det slik at nav gir støtte opp til 10 eller 15.000 resten nå du betale selv...?
Du har egendal på medisiner på 15 000.- ca. Det som blir over får du igjen av Helfo. :-) Og 1500.- pr forsøk til klinikken ;-)

Du har egendal på medisiner på 15 000.- ca. Det som blir over får du igjen av Helfo. :) Og 1500.- pr forsøk til klinikken ;-)

Aah :) kjekt å vite slikt :) dæsken, de tar godt betalt!!

Åååh så glad på dine vegne, og så glad å høre sånt, det gir en håp :D Håper vi også vil bli like heldige :)

Takk, bra å høre :) Husker slike solskinnshistorier ga meg håp. Du har gode sjanser siden PCOS er lett å bli gravid med med litt hjelp. Et lite tips er å gå på metformin tbl bæde før og 3 mnd av svangerskap. Kan bedre sjansene for å bli gravid, og bedre sjansene for å ikke miste. Bare et tips :)

Takk, bra å høre :) Husker slike solskinnshistorier ga meg håp. Du har gode sjanser siden PCOS er lett å bli gravid med med litt hjelp. Et lite tips er å gå på metformin tbl bæde før og 3 mnd av svangerskap. Kan bedre sjansene for å bli gravid, og bedre sjansene for å ikke miste. Bare et tips :)

Har brukt det, men så føler jeg ikke det var noe futt i, men jeg ga det vel egentlig ikke en stor sjanse, men har resept på metformin så kanskje jeg bare skal ta det ut en mnd ca før inn til ivf samtale og hele bøttebaletten :D Takk for tipset :)

Vi fikk IVF og jeg har pco. Det var akkurat det som skulle til etter mange år med mislykket prøving. Lykke til, regner med du starter opp til høsten så bruk tiden før til avslapping og selvpleie.

Vi fikk IVF og jeg har pco. Det var akkurat det som skulle til etter mange år med mislykket prøving. Lykke til, regner med du starter opp til høsten så bruk tiden før til avslapping og selvpleie.

Tusen takk for gode råd, og takk for a du også gir meg håp :D :D

Alle jenter som produserer egg, får eggcyster. Det er inni her egget vokser og modnes. Det som er ved pcos er at dere gjerne får flere, men at de ikke modnes helt uten stimulering. Men som noen har skrevet over, er det lettere for dere å bli overstimulert, siden det lages ny cyster i en raskere fart enn vanlig.

Jeg fikk beskjed om å kutte ut metformin da jeg ble gravid. Jeg har pcos, og insulinresistens pga det. Så jeg bruker metformin hele tiden.

Jeg fikk beskjed om å kutte ut metformin da jeg ble gravid. Jeg har pcos, og insulinresistens pga det. Så jeg bruker metformin hele tiden.

hmmm, men da er det kanskje ikke noe vits muligens, for min test på insulinresistens var helt fin ingen problem med den.... Det var min gyn i bodø som ga meg det uten å blunke, mens min nye gyn her i bergen sa at hun pleier ikke å anbefale eller be sine pas om å bruke det... tydeligvis delte meninger, men hovedsaken med metformin er jo at den skal helpe de m pco/s ned i vekt :)

Jeg føler jeg har count down til søking om ivf hehehe, 6 mai time til gyn hvor vi skal søke om ivf, så nå har jeg startet opp for fullt med treningsregime, til og med fått med meg min kjære å trene så det blir så mye enklere :D målet er annen hver dag, DA skal jeg da vel klare gå ned litt i vekt til vi skal søke ivf... gyn sa jeg trengte gå ned ca 4 -5 kilo slik at ivf-avd blir "glad" ;)

hmmm, men da er det kanskje ikke noe vits muligens, for min test på insulinresistens var helt fin ingen problem med den.... Det var min gyn i bodø som ga meg det uten å blunke, mens min nye gyn her i bergen sa at hun pleier ikke å anbefale eller be sine pas om å bruke det... tydeligvis delte meninger, men hovedsaken med metformin er jo at den skal helpe de m pco/s ned i vekt :)

Jeg føler jeg har count down til søking om ivf hehehe, 6 mai time til gyn hvor vi skal søke om ivf, så nå har jeg startet opp for fullt med treningsregime, til og med fått med meg min kjære å trene så det blir så mye enklere :D målet er annen hver dag, DA skal jeg da vel klare gå ned litt i vekt til vi skal søke ivf... gyn sa jeg trengte gå ned ca 4 -5 kilo slik at ivf-avd blir "glad" ;)

Det var lege ved sykehuset i Bodø som ba meg kutte den da jeg ble gravid.
Men er nok mange delte meninger.

Back
Topp