IVF og PCO

Truddelutt'n

Gift med forumet
Hei!

Jeg sniker litt her inne... jeg har ikke begynt med ivf ennå, skal søke i mai. Men, så er jeg så ufattelig nysgjerrig!! :P

Er det noen av dere som får ivf og har pco?? jeg har nemlig det, og lurer på hvordan det går med dere som også har det! :)

Hei og hopp :)

Jeg har pcos, sist forsøk ble avbrutt fordi jeg kun fikk fram ett egg. Men det sies jo at vi med pco/pcos er veldig lett å stimulere da. Lykke til ;)

Jeg har også pcos. Vært igjennom ett negativt forsøk,driver med andre nå :-) Første hadde jeg kort regime,fikk ut 10 egg,6-7 befruktet,1 inn og ingen på frys. Denne gangen har jeg langt regime i håp om å få bedre kvalitet på eggene.

Jeg har pcos, sist forsøk ble avbrutt fordi jeg kun fikk fram ett egg. Men det sies jo at vi med pco/pcos er veldig lett å stimulere da. Lykke til ;)

ååh, men gu kor bra da!! Eg har bare vært så redd for at pco hindrer egg å modnes siden de ligger i sånne eggcyster hvis det heter det da (har det på begge eggstokkene)... og så er jeg redd for at det derfor er så få egg som i det heletatt kan modnes og befruktes.. kjenner at jeg tenker mer på dette nå når det nærmer seg en realitet i få ivf.. :P uææææ tenker så aaaaltfor mye! hehe

Jeg har også pcos. Vært igjennom ett negativt forsøk,driver med andre nå :) Første hadde jeg kort regime,fikk ut 10 egg,6-7 befruktet,1 inn og ingen på frys. Denne gangen har jeg langt regime i håp om å få bedre kvalitet på eggene.

oi det var bra mange egg ut! eller det høres mye ut for meg da uten at jeg vet hva som er normalt ? Krysser alt av fingre for deg da, at det blir bra :D

Jeg har pco og har vært igjennom 2 ferskforsøk (langregime). Første forsøk fikk jeg ut 5 egg, det andre 6 egg.
Veldig lett å stimulere.

Jeg har pco og har vært igjennom 2 ferskforsøk (langregime). Første forsøk fikk jeg ut 5 egg, det andre 6 egg.
Veldig lett å stimulere.
Det høres bra ut :D håper håper håper at det går bra med meg også når jeg starter opp! :) Hva er "normalt" å få ut av antall egg igrunn?

Det høres bra ut :D håper håper håper at det går bra med meg også når jeg starter opp! :) Hva er "normalt" å få ut av antall egg igrunn?
Hva som er normalt vet jeg ikke. Krysser fingrene for deg!

oi det var bra mange egg ut! eller det høres mye ut for meg da uten at jeg vet hva som er normalt ? Krysser alt av fingre for deg da, at det blir bra :D
Jeg aner ikke hva som er normalt jeg :-) Takk,jeg håper også at det blir bra denne gangen :-) Vi trenger jo egentlig bare ett gull egg!!! :-)

Jeg aner ikke hva som er normalt jeg :) Takk,jeg håper også at det blir bra denne gangen :) Vi trenger jo egentlig bare ett gull egg!!! :)

Så sant så sant :) åsså føler jeg stresser litt med tanken på at er det ikke kun tre ganger man får med ivf? eller har jeg misforstått heile greia?! :)

ååh, men gu kor bra da!! Eg har bare vært så redd for at pco hindrer egg å modnes siden de ligger i sånne eggcyster hvis det heter det da (har det på begge eggstokkene)... og så er jeg redd for at det derfor er så få egg som i det heletatt kan modnes og befruktes.. kjenner at jeg tenker mer på dette nå når det nærmer seg en realitet i få ivf.. :p uææææ tenker så aaaaltfor mye! hehe
Neida, ofte får vi fram mange egg, men vi blir lett overstimulert. Håper det klaffer for dere før dere må videre til ivf :)

Så sant så sant :) åsså føler jeg stresser litt med tanken på at er det ikke kun tre ganger man får med ivf? eller har jeg misforstått heile greia?! :)
Er tre fersk forsøk du får gjennom det offentlige ja,men får du egg på frys er dette bonus forsøk :-) Er fersk forsøkene som teller.

Er tre fersk forsøk du får gjennom det offentlige ja,men får du egg på frys er dette bonus forsøk :) Er fersk forsøkene som teller.

aah :) så utover det kan du betale selv altså... :)

Neida, ofte får vi fram mange egg, men vi blir lett overstimulert. Håper det klaffer for dere før dere må videre til ivf :)

Oki :) ja gu eg og håper men jeg klarer liksom ikke se den enden i tunnelen :P blæh... men, det gode er at vi får hjelp om vi må og det er hvertfall betryggende! :)

Oki :) ja gu eg og håper men jeg klarer liksom ikke se den enden i tunnelen :p blæh... men, det gode er at vi får hjelp om vi må og det er hvertfall betryggende! :)
Ja, det er jo en betryggelse i seg selv at man får hjelp :)

Eneste jeg anbefaler deg er å finne på noe å gjøre i mens du venter. Ventetiden er som regel den som jeg sliter mest med, når jeg er i forsøk går tiden svoooosh!
Gjør koselige ting med venner, mannfolket. Dra på turer, på byen, kose seg rett og slett!

aah :) så utover det kan du betale selv altså... :)
Ja da kan du gå privat hvis du vil ;-) Men er jo ikke akkurat gratis offentlig heller da,du er vel klar over det? Egenandel på medisiner og 1500.- pr uttak med innsett til klinikken ;-)

Jeg har PCOS. Ble gravid fort etter pilleslutt, men mistet desverre tidlig. Tok så hele 2 år før jeg endelig ble gravid igjen, og da med hjelp av IVF. Pga mye venting hos en gynokolog som aldri fant ut hva som var galt, kontaktet vi Klinikk Hausken. Ble faktisk gravid på første forsøk, veldig heldig. Og har fått to etterpå uten hjelp. Evig takknemlig :)

Masse lykke til :)

Back
Topp