Ivf og innsett erfaring :)

Førsteprøvebaby❤️

Flørter med forumet
Hei. Jeg søker kanskje noen som kanskje har opplever det samme eller noe i samme retning. Jeg er på mitt 4 ivf forsøk. Her er litt av min historie. Jeg startet når jeg var 38 år med ivf og nå er jeg 40 år og veien har vist seg og ikke være lett. Vi trudde det siden alt så fint ut utenom at jeg har endometriose.
Forsøk 1 ivf : 16 egg ut, 15 befruktet og 1 tidlig blastocyst satt inn fersk syklus. Ingen på frys Ikke gravid.
Forsøk 2 ivf: 9 egg ut, 6 befruktet og 1 tidlig blastocyst satt inn fersk syklus ingen på frys ikke gravid
Forsøk 3 ivf: 21 egg ut, 17 befruktet, total frys, 1 god blastocyst på frys innsett 2 måneder senere ikke gravid. Alle de tre forsøk offentlig.

Forsøk nr 4 (privat klinikk) ivf: 12 egg ut, 7 befruktet, 1 som levde til dag 4 morula ble satt inn med beskjed før innsett da Embryologen mente at den hadde en del fragmentering og stress. Hun mente det evt kanskje ikke ble en baby ut av den. Så var opp til oss om vi ville sette den inn eller ikke på dag 4.

Vi hadde ingen igjen og vi bestemte oss for at blir for dumt og ikke ta sjansen, heller det enn og bare la den gå til dag 5 i labben så evt fryse den (veldig liten sjans) eller sette den inn i min livmor. Også liten sjans mente Embryologen.

Det var så sårt jeg bare gråt og gråt hele dagen før innsett men den hadde heldigvis holdt seg stabil til ut på dagen, men hun sa den var fortsatt lik som tidligere på dagen. Den hadde delt seg sånn den skulle og blitt en morula men så altså ikke fin ut. Hun sa «så du ikke blir så skuffa om du ikke blir gravid» og at jeg orket støtte medesin hele veien . . . For noe hun mente var små sjanser.

Men vi gjorde det og fulgte magefølelsen. Så får jeg bare bite i meg bivirkningene og det som hører med den ikke så snille progrostron driten. Tar sprøyter 2 ganger daglig huff grusomt mage vondt og lettere forstoppet hele tiden. Tøft når man føler ikke så optimistisk på dette.

Mitt spørsmål er det noen som har fått satt inn noe som ikke ser så bra ut men allikevel lykkes eller fått samme beskjed og kan bestemme selv sånn? Aldri opplevd. Vi går privat etter 3 runder på riksen (brukt opp alle forsøk). Bittert når 4 forsøk ender opp privat og det blir dårligere resultat helt utslitt etter denne uken nå, med dårlige nyheter, håp, valg, eggutak, innsett osv.

Vi tenker før jeg skal noe som helst mer de regner med dårlig eggkvalitet hele veien, men nå blir vi tipset litt om og se på dna i spermen til samboer min. Siden de stopper opp på dag 2 og 3. Da DNA til mannen slår inn. Hvis den er fin blir det sikkert og undersøke evt eggdonor eller så ville de evt prøve icsi. Men trudde det var kun for lav sperm og dårlig sperm? Han har visst normal fin sperm.

Vi tenker vi har nok veldig små sjanser med dette innsettet pga hva Embryologen mente, men hva gjør man ikke da for et lite håp. Hatt 3 innsett som er så der fine (riksen sier ikke så mye om de utenom siste embryo var god på 4BB. Håper alle har det så fint som mulig oppe i denne berg og dalbane turen ivf :Heartbigred

Med vennlig hilsen fra meg.

Back
Topp