IVF og eksamen..

Ctrl

Gift med forumet
Januar 2017
Julikulene 2020
Hei!

Første gang jeg skriver her.. Hadde mest lyst til å dele noen tanker, da det er alt jeg tenker på for tida. Det kan være litt tungt når man ikke har noen å snakke med som har vært gjennom det samme. I dag er jeg teknisk sett 5+6, og har eksamen på tirsdag. Men lesing er ikke så lett..

Har prøvd i 2 og et halvt år nå. Hadde første konsultasjon hos St. Olavs for ca ett år siden. Siden da har vi hatt to uthentinger og to innsett. Første forsøk var i sommer, men uten positiv test. Ny uthenting i september, men på grunn av overstimulering så fikk jeg ikke sette inn igjen. Da var jeg sengeliggende i 3 uker, og måtte vente 2 sykluser for ny innsetting. I tillegg har vi flyttet til utkanten av Oslo, så det blir en del pendling opp å ned, men ville ikke bruke tid på å stå i ny venteliste.

Nå har jeg satt inn ett fryst egg, og testet positivt 3 ganger siste 3 ukene. Jeg har hatt sterke symptomer siden uke 3, da alt av smak og lukt plutselig endra seg. Men den siste uka har jeg spotta en del, som har tatt seg opp litt utover uka, og er derfor utrolig nervøs. Er ikke helt sikker på hvordan kroppen reagerer når man går på Utrogestan og Progynova, og hvordan en eventuell SA vil oppleves.. Har hørt at blødninger er normalt, men samtidig kan det bety at noe ikke er som det skal. Var hos legen og fikk hcg test i går, og skal ta en ny på mandag. Såååå spent på hvordan det går! Men tør liksom ikke håpe for mye..


:Heartred
 
Gratulerer med positiv test!:) Krysser fingre for at det skal gå bra, og som du vet så er det jo normalt å blø litt. Det er vel fler som blør enn de som IKKE gjør det, så prøv å ikke bekymre deg så mye:D Masse lykke til videre i svangerskapet:D
 
Tusen takk for oppmuntring. :)

Fikk første HCG måling nå på 2200, får svar på dagens blodprøve i morgen rett etter eksamen. Litt for mye spenning rett før jul det her. :p

Men noen ting må jo være positivt med IVF også, fått time til tidlig UL neste tirsdag :) :Heartpink
 
Eksamen på mandag, men det er fortsatt umulig å konsentrere seg!

Forrige mandag var HCG på 2700, og 3800 på fredag (6+5), men jeg har blødd en del hele uka, og hatt lite symptomer... :( Hadde egentlig mista håpet før jeg fikk det siste prøvesvaret.. Takknemlig for leger som følger opp i helg og virkelig bryr seg om folk. :)

Håper den klamrer seg fast! :Heartpink
 
Eksamen gikk bra, og har endelig tatt juleferie. Men var på sykehuset i dag og fikk bekreftet MA. :(
Heldig vis 6 egg på frys. <3
 
Så trist å lese :( Utrolig urettferdig når man ENDELIG har blitt gravid. Godt å lese at du har en minibuss med fryseegg som venter på deg. Håper du snart føler deg klar for ny runde. Ta vare på deg selv. Klem
 
Så trist å lese :( Utrolig urettferdig når man ENDELIG har blitt gravid. Godt å lese at du har en minibuss med fryseegg som venter på deg. Håper du snart føler deg klar for ny runde. Ta vare på deg selv. Klem

Ååå. Takk <3 Det føles litt urettferdig av og til ja.. Var tungt å sitte på sykehuset å se på alle som kom inn på svangerskapskontroll når man prøver å være sterk.

Blir vel en ny runde så snart som mulig håper jeg. Må ta abort i morgen. Vet ikke hvor lang tid det tar før man får sette inn på nytt, men må vel vente et par sykluser.
 
Ååå. Takk <3 Det føles litt urettferdig av og til ja.. Var tungt å sitte på sykehuset å se på alle som kom inn på svangerskapskontroll når man prøver å være sterk.

Blir vel en ny runde så snart som mulig håper jeg. Må ta abort i morgen. Vet ikke hvor lang tid det tar før man får sette inn på nytt, men må vel vente et par sykluser.

Skjønner godt at det var tungt å se de som var på kontroll ja. Man vil så gjerne være en av dem, og ekstra tungt er det jo når situasjonen din er som den er.

Huff, får vondt inni meg når jeg leser at du må i gjennom en abort i morgen. Håper og tror du møter forståelsesfulle personer på sykehuset. Håper også du og mannen din støtter hverandre gjennom dette.
 
Skjønner godt at det var tungt å se de som var på kontroll ja. Man vil så gjerne være en av dem, og ekstra tungt er det jo når situasjonen din er som den er.

Huff, får vondt inni meg når jeg leser at du må i gjennom en abort i morgen. Håper og tror du møter forståelsesfulle personer på sykehuset. Håper også du og mannen din støtter hverandre gjennom dette.

Så koselig å få støttende ord. <3 Settes uendelig masse pris på!

Sitter hjemme alene nå, og aborten kom av seg selv tidligere enn forventet. Heldig vis passa bikkja på meg.
Hadde fått tabletter med fra sykehuset, men slipper vel det nå.. Mannen hadde jo planer om hjemmekontor i morgen for å passe på meg, men da ble jeg ferdig med det. :happy: Takk for smertestillende sier jeg bare :Heartpink

Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten samboeren min. Han er virkelig verdens mest forståelsesfulle og tålmodige person, selv om han kanskje får litt "too much information" av og til. :p Godt å være to i en sånn prosess.
 
Trist å høre du mistet.... :(
Jeg mistet selv 4+4 i oktober og det var forferdelig. Vi hadde da fått vår aller første positive test etter nesten 3 års aktiv prøving.

Vi fikk faktisk lov å sette inn neste fryse-egg på neste syklus. Altså etter første mens etter SA'en.

Du er heldig som har 6 egg på frys! :) Det er mange som aldri får noen på frys. Blir jo liksom bonus-egg :)
 
Trist å høre du mistet.... :(
Jeg mistet selv 4+4 i oktober og det var forferdelig. Vi hadde da fått vår aller første positive test etter nesten 3 års aktiv prøving.

Vi fikk faktisk lov å sette inn neste fryse-egg på neste syklus. Altså etter første mens etter SA'en.

Du er heldig som har 6 egg på frys! :) Det er mange som aldri får noen på frys. Blir jo liksom bonus-egg :)

Ååå.. Det er så trist det.. :( Lykke til videre med prøving! <3 Får jeg lov å spørre hvor du går til behandling?

Er litt usikker hvordan det går framover nå da. SA på 7+3, men fosteret hadde ikke utvikla seg, så.. Men jeg har i alle fall vært gravid for første gang! :D Legene på sykehuset antydet at jeg kanskje måtte vente to sykluser, og det kan fort ta 5 uker før første mens.. Men i februar er jeg på praksis i Spania. Håper så inderlig på å få til noe før da!

Hos St.Olavs gir de forskjellig beskjed nesten hver gang jeg ringer, så har ikke turt å ringe enda... :oops:
 
Må vel bare oppdatere igjen. Jeg har vært gjennom nytt stimulert fryseforsøk den 4/5. Etter å ha avbrutt medisiner tidligere i februar grunnet mulig cyste/eggutvikling. Så da ble det enda mer medisiner denne gang. Vel, nå skal jeg være på 7+3, samme dag som jeg hadde SA på sist. Har i tillegg sett et lite bankende hjerte på UL i uke 6 :)

Men dette har vært tunge uker.. Jeg har skullet hatt eksamen og levert bachelor, men har basically vært stuck på sofaen. Mye spotting og blødning i 3 uker etter feste-blødning. Mye vondt i magen. En tur til legevakt og flere turer til legen. Heldig vis viser HCG høye verdier (opp i mot det høyeste som er innenfor normalen), og MASSE kvalme. Kvalme er jo et godt tegn i følge legen.. Har fått ny UL om en uke. No pain, no gain! :meh: Håper tida går fort :oops:
 
Verste dagen så langt.. Migrene med oppkast oppå graviditetssymptomer som gjør at man ikke får sove seg gjennom det.. Unner virkelig ingen noen gang å ha det så ille.. :hungover:

On the bright side, ny tidlig UL over helga! :cool: Det svangerskapet her har ikke gått opp for meg helt enda. Eller kanskje jeg bare ikke tør å håpe enda etter sist gang. Alt er litt surrealistisk :oops:
 
Back
Topp