Ivf og coronaviruset

Frøken mini

Betatt av forumet
Jeg er ikke lettskremt, men alt om viruset blir shuffet opp i fjeset på en.
Jeg har mulig oppstart til ivf, egguthenting, om ca 1 uke.
Finnes lite info om rissiko for spontanabort, bør jeg vente litt eller bare kjøre på. klinikken sier det er ikke noen kjent rissiko, men....
Jeg blir sprø av å gruble

Det er rett og slett for mye hysteri ute å gå, la vær med å sette livet på vent.
Man vet aldri hvordan ting går den ene eller andre veien, akkurat nå er jo risikoen størst for utsettelse/utfordringer med IVF fordi man selv eller ansatte på klinikken havner i karantene. Corona er så vidt vi vet ikke farlig for unge friske mennesker, men det er en logistisk utfordring for samfunnet.

Jeg er ikke lettskremt, men alt om viruset blir shuffet opp i fjeset på en.
Jeg har mulig oppstart til ivf, egguthenting, om ca 1 uke.
Finnes lite info om rissiko for spontanabort, bør jeg vente litt eller bare kjøre på. klinikken sier det er ikke noen kjent rissiko, men....
Jeg blir sprø av å gruble

Jeg skal starte med sprøyter nå, og har antakelig uttak og innsett i neste uke. Har tenkt å gjennomføre:) Prøve å tenke at det går fint, så lenge man ikke vet mer om risikoen for gravide..

Det er jo en sjanse for at forsøket må avbrytes. Hvis du selv blir smittet eller må være i karantene, så vil nok ikke klinikken ha deg inn. Og hvis mange ansatte blir smittet må kanskje klinikken stenge.

Jeg startet med sprøyter for et par dager siden, så jeg tar sjansen på at det går bra. Men jeg er klar over at det er en litt spesiell situasjon akkurat nå, og at forsøket kan bli avbrutt når som helst. Vi vet jo ikke hvor lenge myndighetene vil bruke tiltak som isolasjon og karantene. Men hvis det går lang tid, så er det kjedelig å sette det på vent.

Det mest sannsynlige er vel eventuell karantene og/eller begrenset/stengt klinikk. Dersom et worst-case-scenario (som eksempelvis i Italia) inntreffer så vil det jo være mulig at "unødvendige" inngrep som IVF må utsettes pga smittefare og/eller omdisponering av personal for eksempel. Men dette blir spekulasjoner og krisemaksimering som *bankibordet* sannsynligvis ikke inntreffer, så inntil videre ville jeg bare kjørt på og tatt ting som de kommer. Mange nok usikkerheter fra før i denne prosessen, så denne global-helsekrise-plot-twisten får vi vel også bare takle :woot: :happy090 Har forøvrig selv nytt uttak i mai og håper inderlig at alt går som det skal på alle vis! Lykke til alle :Heartred

Jeg skal til danmark i april for innsett av fryse embryo. Jeg kommer til og reise så fremst jeg ikke er smittet av noen å satt i karantene. Kan ikke være hysterisk som mange rundt meg er. :) og gidder ikke sette livet på vent. Tar med meg håndsprit og unngår og ta i så mye på offentlige plasser. Spriter hender hele tiden og vasker dem nøye og ofte så går det nok bra.

Fikk telefon fra ivf-klinikken i går om at de vil ha færrest mulig opp på avdelingen. Jeg hadde innsett for 10 dager siden og jeg får ikke komme for å ta blodprøve om 4 dager.
De sa også at forsøkene vil settes på vent på ubestemt tid.

viser det seg at jeg er gravid får jeg ikke ultralyd i det offentlige helt enda.

kanskje privatklinikker har en annen oppfatning.

Fikk telefon fra ivf-klinikken i går om at de vil ha færrest mulig opp på avdelingen. Jeg hadde innsett for 10 dager siden og jeg får ikke komme for å ta blodprøve om 4 dager.
De sa også at forsøkene vil settes på vent på ubestemt tid.

viser det seg at jeg er gravid får jeg ikke ultralyd i det offentlige helt enda.

kanskje privatklinikker har en annen oppfatning.
Den private klinikken/gynekologen jeg går til tar kun imot de som trenger akutt hjelp nå.

Men om du skulle bli gravid nå er det vel fremdeles 12-13 uker til OUL, og vi får håpe at ting er mer oppe å gå da!

Back
Topp