IVF og alder

Pingumamma

Flørter med forumet
Vi har forsøkt i et drøyt år og gynekologen vil henvise oss til IVF i mai dersom vi ikke lykkes på denne månedens forsøk. Jeg fyller 39 i juni. Leser på Riksen sine sider at søknaden må gå før mor fyller 39 så skjønte plutselg at mai ikke var en tilfeldig valgt måned...

Vet noen noe om hvor raskt sannsynligheten for å lykkes med IVF reduseres i min alder? Har jeg tid til å vente i det offentlige eller burde vi bare gå for privat? Visste ikke at jeg var SÅ gammel! Forrige gang (i 2011) ble jeg gravid på første forsøk så trodde det skulle gå greit denne gangen også, men den gang ei...

Etter å ha sømmfart diverse forum og tråder bunner der vel it i eggereservene dine og kvaliteten på eggene. (Mannen dine svømmere har jo å noe å si). Dette svaret er dog bare basert på hva jeg har lest på nett så ta det med en klype salt

Etter å ha sømmfart diverse forum og tråder bunner der vel it i eggereservene dine og kvaliteten på eggene. (Mannen dine svømmere har jo å noe å si). Dette svaret er dog bare basert på hva jeg har lest på nett så ta det med en klype salt

Signerer denne. Mitt inntrykk er at de private er flinkere (eller har mer kapasitet) til å tilpasse behandlingsregimet til hver enkelt pasient. Ventetiden før oppstart og mellom forsøk vil også være kortere. Masse lykke til!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi fikk ut 6 egg i 2011, da var jeg 32. Nå er jeg 34 og fikk ut 3 egg både i desember og februar på maxdose. Ett ble befruktet begge gangene, men delte seg ikke så jeg ble så godt som gitt opp. Nå i april hadde vi et siste forsøk hvor jeg fikk fostimon og endte med 5 egg, ett som lot seg befrukte og som delte seg. Lykke! Håper det fester seg. Dette med eggreserver er veldig individuelt, jeg hadde lav AMH allerede som 32-åring, mens andre jeg kjenner får ut 10 fine egg som 40-åringer. Krysser fingrene for at du får prøve fort og at dere lykkes :-)

Alder er mer enn bare et tall, og det er store individuelle forskjeller på kvantitet og kvalitet på egg. Fertiliteten begynner normalt å droppe ganske raskt fra 35 år, men akkurat hvor raskt varierer veldig. Jeg hadde mitt siste ICSI forsøk som 41 åring! Og måneden etter ble jeg spontant gravid, og er nå 16 uker på vei!

Da jeg begynte på Riksen var jeg 37, og aldersgrensen var 38. Hvis de nå har økt den til 39 så må vel det bety at de mener de har like mye suksess likevel. Lykke til!

Masse lykke til

Du må oppdatere oss hva som skjer da :)

Back
Topp