Ivf, oerstimulering og totalfrys

De har dyrket til dag 5 siden det var så mange.

8 stk på frys nå!:D HURRA!
Men samtidig så leser jeg så mye rart her inne, det virker som det er mange som får masse på frys og ingen tar, er ikke det utrolig merkelig når de har utviklet seg til blasto? Huffameg, blir så stresset av dette.
Og hva er greien med gullegget som alle snakker om?
Jeg trodde at befruktning og utvikling i hovedsak var problemet, men jeg har jo tydeligvis ganske ok kvalitet på eggene og mannen har alltid hatt bra sperm, så da skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke får det til.
Kan det nå være at vi får 8 fryseforøk og ingen tar?

8 på frys er utrolig bra! Det er sjeldent å få så mange altså. :D

Fryseforsøk med blastocyst av gjennomsnittlig til god kvalitet har rundt 50-65 % sjanse for graviditet. Med 8 på frys er det med andre ord overveiende sjanse for minst en vellykket graviditet.

Hva som er problemet varierer fra par til par. Hva er diagnosen deres?

Last edited:
8 på frys er utrolig bra! Det er sjeldent å få så mange altså. :D

Fryseforsøk med blastocyst av gjennomsnittlig til god kvalitet har rundt 50-65 % sjanse for graviditet. Med 8 på frys er det med andre ord overveiende sjanse for minst en vellykket graviditet.

Hva som er problemet varierer fra par til par. Hva er diagnosen deres?
Åå, tusen takk Veldig fornøyd! Trodde at det var kvaliteten på mine som var dårlig, men tror ikke det nå.
Da må vel en av de 5 beste bli til et barn, kanskje? Har 5 stk excellent og 2 til.
Jeg har pco(s), de finner ofte en 50 follikler tilsammen. Det er egentlig det eneste. Forsøkt i et år, litt lang syklus(type 35 dager), forsøkt 3 ganger med letrozerol og samleie. For deg da? Er du igang med ivf nå?

Åå, tusen takk Veldig fornøyd! Trodde at det var kvaliteten på mine som var dårlig, men tror ikke det nå.
Da må vel en av de 5 beste bli til et barn, kanskje? Har 5 stk excellent og 2 til.
Jeg har pco(s), de finner ofte en 50 follikler tilsammen. Det er egentlig det eneste. Forsøkt i et år, litt lang syklus(type 35 dager), forsøkt 3 ganger med letrozerol og samleie. For deg da? Er du igang med ivf nå?

Ja, du har virkelig gode sjanser for det altså! Så ha troen :D

Vi var uforklarlig barnløse, og de fant ikke noe galt med noen av oss. Første forsøk endte med totalfrys og 4 på frys. Første innsett satt, og har en nydelig 1-åring nå :Heartblue

Du må neste med tidligtest i såfall! Men noen får hcg-stigning senere enn andre, så betyr ikke at det ikke går selvom man ikke får strek så tidlig! :happy:
Sitter her på dpo 14 og tørr ikke å teste :hungover: Herregud, jeg er så redd for den hvite streken igjen. Når du har gått på cyclogest, har du merket noe forskjell når du var gravid med cyclogest og ikke? Masse symptomer selvfølgelig, men de kom med cyclogesten, og nå har de roer seg, det bekymrer meg veldig. Fra stikkinger og rar mage til litt dump følelse.

Ja, du har virkelig gode sjanser for det altså! Så ha troen :D

Vi var uforklarlig barnløse, og de fant ikke noe galt med noen av oss. Første forsøk endte med totalfrys og 4 på frys. Første innsett satt, og har en nydelig 1-åring nå :Heartblue
Så herlig!! Sitter her på dpo 14 og tørr ikke å teste :hungover: Herregud, jeg er så redd for den hvite streken igjen. Når du har gått på cyclogest, har du merket noe forskjell når du var gravid med cyclogest og ikke? Masse symptomer selvfølgelig, men de kom med cyclogesten, og nå har de roer seg, det bekymrer meg veldig. Fra stikkinger og rar mage til litt dump følelse.

Så herlig!! Sitter her på dpo 14 og tørr ikke å teste :hungover: Herregud, jeg er så redd for den hvite streken igjen. Når du har gått på cyclogest, har du merket noe forskjell når du var gravid med cyclogest og ikke? Masse symptomer selvfølgelig, men de kom med cyclogesten, og nå har de roer seg, det bekymrer meg veldig. Fra stikkinger og rar mage til litt dump følelse.

Hmm. Jeg hadde ømme bryster og mensmurringer fra innsett, som forsvant rundt 8 dpo. Fikk ikke graviditetssymptomer før senere. Positiv test 10 dpo.

Tar du en test nå vil i alle fall resultatet være sikkert da. Masse lykke til!!

Back
Topp