Ivf, oerstimulering og totalfrys

Bkno9118510

Betatt av forumet
Heisann!
Stått på 187,5 menopenaur og fikk på dag 9 påvist overstimulering med 26 egg på ene EL, over 20 på andre, med væske i egglederne. De tar mange ut på fredag og det blir totalfrys. Jeg er svært oppsvulmet i magen, løs avføring, lettere vondt med murringer, og av og til renner det liksom væske ut, som svært tynn utflod. Andre som har hatt det likt? Er redd for å "sprenge" egglederne, men håper ikke det er en mulighet? noen som har fått satt inn mnd etter totalfrys og overstimulering? Så sykt skuffende å ikke få prøve denne mnd..

Det kan desverre skje. Be om å få konkret info. Viktig å få i deg væske(elektrolytter) og være i ro(!!!) Vær obs på smetter i magen.
Væsken som renner ut er nok det vi anser som "eggløsningsslim" og er egentlig bare kroppens måte å fortelle at østrogen er høyt, ikke noe å tenke på i det hele tatt.
Jeg måtte vente to mnd etter totalfrys. Hadde uttak i august og fikk innsett i okt.

Fikk også mens ca en uke etter uttak.

Jeg hadde også totalfrys. Jeg syns det var greit, for følte meg ikke i form og fikk mye vondere etter uttak. Om de hadde ville sette inn embryo hadde jeg faktisk sagt nei grunnet formen.

Fikk satt inn på syklus 2 etter frys, naturlig syklus. Kroppen hadde hentet seg inn og jeg følte meg pigg. Endte i vellykket graviditet :)

Hadde totalfrys her og pga mange egg og overstimulering. Ble pausesyklus og gravid på neste med innsett i naturlig syklus. Veldig glad vi ikke satt inn, for her var også smertene så store at jeg var sengeliggende og på flere sykehussjekker da vi fryktet vridd eggstokk.

Viktig at du ringer klinikken og sier hvordan kroppen reagerer, for det kan være farlig hvis det går skikkelig ille.

Hadde totalfrys her og pga mange egg og overstimulering. Ble pausesyklus og gravid på neste med innsett i naturlig syklus. Veldig glad vi ikke satt inn, for her var også smertene så store at jeg var sengeliggende og på flere sykehussjekker da vi fryktet vridd eggstokk.

Viktig at du ringer klinikken og sier hvordan kroppen reagerer, for det kan være farlig hvis det går skikkelig ille.
Var det vridd eggstokk? Og hvordan kjentes det ut?
Huffameg!! Ble du sengeliggende etter uttak?

Det kan desverre skje. Be om å få konkret info. Viktig å få i deg væske(elektrolytter) og være i ro(!!!) Vær obs på smetter i magen.
Væsken som renner ut er nok det vi anser som "eggløsningsslim" og er egentlig bare kroppens måte å fortelle at østrogen er høyt, ikke noe å tenke på i det hele tatt.
Jeg måtte vente to mnd etter totalfrys. Hadde uttak i august og fikk innsett i okt.

Fikk også mens ca en uke etter uttak.
Ble du gravid?:)
Tok ut i dag, 16 egg, så deilig å være ferdig! Endel for små og noen tomme.

Jeg hadde også totalfrys. Jeg syns det var greit, for følte meg ikke i form og fikk mye vondere etter uttak. Om de hadde ville sette inn embryo hadde jeg faktisk sagt nei grunnet formen.

Fikk satt inn på syklus 2 etter frys, naturlig syklus. Kroppen hadde hentet seg inn og jeg følte meg pigg. Endte i vellykket graviditet :)
Så bra Du fikk mye vondere etter uttak? I eggstokkene? Var du fortsatt lille oppblåst?
Hvorfor satte de ikke inn på første syklus? Hvor mange fikk du ut, befruktet, blast osv?

Ble totalfrys på oss i fjor vår, og innsett i neste syklus, det var vellykket og har nå ei på snart 5 mnd :Heartred

Ble du gravid?:)
Tok ut i dag, 16 egg, så deilig å være ferdig! Endel for små og noen tomme.
Vært gravid på alle innsettene fra det uttaket. Hadde 22 egg ut, 18 befruktet og 6 ble blasto og fryst. Satt inn 4 til nå, 1 av dem ble barn foreløpig.

Var det vridd eggstokk? Og hvordan kjentes det ut?
Huffameg!! Ble du sengeliggende etter uttak?
Heldigvis ikke! Men eggstokken var målt 4 x så større enn normalt, så de tok ingen sjanser Var sykemeldt en ukes tid før det roet seg. Var intense smerter, men er visst helt drøyt hvis eggstokken virkelig blir vridd.

Så bra Du fikk mye vondere etter uttak? I eggstokkene? Var du fortsatt lille oppblåst?
Hvorfor satte de ikke inn på første syklus? Hvor mange fikk du ut, befruktet, blast osv?

Ja, fikk mye vondere etter uttak. Måtte gå skikkelig krokbøyd første uken, følte meg ganske normal etter 2 uker :)

Tror de ønsker at kroppen skal hente seg skikkelig inn. Jeg følte selv det var riktig. Første syklus etter uttak føltes ikke normal for min del.

17 ut, 7 befruktet, 4 blasto på frys.

Fikk også totalfrys. November 2020. Måtte ha en pausemnd. Men fikk lov å sette inn jan21.

Ja, fikk mye vondere etter uttak. Måtte gå skikkelig krokbøyd første uken, følte meg ganske normal etter 2 uker :)

Tror de ønsker at kroppen skal hente seg skikkelig inn. Jeg følte selv det var riktig. Første syklus etter uttak føltes ikke normal for min del.

Wow, virker som flere får mange ut! Trodde mellom 5-15 var vanlig. Jeg hadde type 50 egg, men ikke alle var modne, måtte ta de litt tidlig da noen var veldig store..:/ Men 16 er vel bra så lenge flere overlever

Huffameg, det er beintøft altså! Ble kjempedårlig når jeg gikk fra klinikken, kaldsvetta, kvalme og svimmel. Men roet seg litt nå heldigvis! Endel smerter, men går greit med smertestillende, selv om jeg ikke får lukket buksa og går bøyd Håper det blir noen befruktet og blasto her også❤️❤️ Var litt synd at ikke alle rakk å bli modne, bare 16 egg av 40-50 follikler

Det er ubehagelig å være overstimulert! Har vært kraftig overstimulert tre ganger med 24, 32 og 30 egg. Første førte til 5 embryo og ett barn, andre til 4 embryo, siste til 2 embryo. Har ett igjen med innsett på mandag.

Første gangen visste jeg lite om prøverør så gikk med på innsett. Heldigvis gikk det ikke for det kunne ha vært livsfarlig om jeg ble gravid. De andre gangene ble det totalfrys. Har alltid brukt en måned eller to på å føle meg ok igjen. Sist gang tok det tre-fire mnd før kroppen var helt normal men gikk gjennom en del før overstimuleringen så kanskje det påvirket formen.

Så bra at 12 ble befruktet! Krysser fingrene :Heartred

Det er ubehagelig å være overstimulert! Har vært kraftig overstimulert tre ganger med 24, 32 og 30 egg. Første førte til 5 embryo og ett barn, andre til 4 embryo, siste til 2 embryo. Har ett igjen med innsett på mandag.

Første gangen visste jeg lite om prøverør så gikk med på innsett. Heldigvis gikk det ikke for det kunne ha vært livsfarlig om jeg ble gravid. De andre gangene ble det totalfrys. Har alltid brukt en måned eller to på å føle meg ok igjen. Sist gang tok det tre-fire mnd før kroppen var helt normal men gikk gjennom en del før overstimuleringen så kanskje det påvirket formen.

Så bra at 12 ble befruktet! Krysser fingrene :Heartred
Ja, huff, var du noe sykemeldt?? Har du satt inn 10 embryoer og ingen tok? Vet de hvorfor?
Ja, farlig med overstimulering altså!!
Hadde du enda flere follikler også? Jeg hadde 50, men var endel små..
Håper virkelig det går for deg denne gangen❤️

Back
Topp