Ivf med lav amh

Spørs hva du tenker er lavt, men jeg var 40 i fjor med amh på 7. Fikk ut 13 egg, nesten alle ble befrukta og fikk 5 blasto på frys. Ble gravid på første innsett av fryst blasto. Føder de nærmeste ukene. Forstått det slik ay amh ikke nødvendigvis ikke sier så mye om eggkvalitet, men om reservene/hvor god tid man har..

Jeg hadde amh på 5. Fikk ut 5 egg, 4 modne, 2 ble befruktet og bare ett utviklet seg til innsett på dag 2. Fikk en frisk baby på første ivf innsett. Men føler vi var heldig, er jo bare 30% sannsylighet for at det går på første forsøk. Jeg gikk offentlig. Men er jo mye som skal gå bra, riktig dose med medisiner slik at det utvikler seg nok egg, eggene skal befruktes og utvikle seg og så skal de feste seg. Og så har jo sædkvaliteten litt å si også.

Amh på 5 her. Alt annet ser bra ut, også mannlig faktor, så er kun tiden her mtp at det ønskes flere. Derfor ble vi anbefalt ivf, så skal starte privat asap da vi må prøve et år før offentlig. Takk for svar, det gir håp og gratulerer graviditet og baby

Jeg hadde amh på 5. Fikk ut 5 egg, 4 modne, 2 ble befruktet og bare ett utviklet seg til innsett på dag 2. Fikk en frisk baby på første ivf innsett. Men føler vi var heldig, er jo bare 30% sannsylighet for at det går på første forsøk. Jeg gikk offentlig. Men er jo mye som skal gå bra, riktig dose med medisiner slik at det utvikler seg nok egg, eggene skal befruktes og utvikle seg og så skal de feste seg. Og så har jo sædkvaliteten litt å si også.
Kan jeg forresten spørre. Fikk dere henvist til offentlig pga amh?

Kan jeg forresten spørre. Fikk dere henvist til offentlig pga amh?
Fikk henvisning pga vi hadde prøvd i over 1 år uten å bli gravide og spørsmål om mannlig faktor pga redusert kvalitet på sædprøver. Så ikke direkte amh som gjorde at vi ble henvist. Men når vi startet opp med ivf noen månder etterpå var mannen sine sædprøver blitt normale. Da mente de at kanskje at jeg ikke hadde eggløsning hver månde/dårlige egg(?) og at mannen sin sædkvalitet ikke alltid var bra som gjorde at vi ikke hadde blitt gravide. Da de mente det ikke var umulig for oss å bli gravide selv, men det klaffet aldri for oss. Når vi ble gravide med ivf hadde vi prøvd i nesten 2 år. Vet ikke hvor lenge dere har prøvd. Men hvis dere har prøvd i 1 år får dere henvisning hvis dere går til gynekolog :)

Jeg har amh på 5. Fikk 5 egg og 1 blasto av det dårligste uttaket, og 7 egg og 5 blasto av det beste uttaket. Gravid på fjerde innsett. Ble henvist til ivf før vi visste at amh hadde falt, pga "uforklarlig kvinnelig infertilitet", uten at jeg skjønner hvor de fikk kvinnelig fra. Ikke noe påvist galt med noen av oss.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp