Ivf med lav amh

Spørs hva du tenker er lavt, men jeg var 40 i fjor med amh på 7. Fikk ut 13 egg, nesten alle ble befrukta og fikk 5 blasto på frys. Ble gravid på første innsett av fryst blasto. Føder de nærmeste ukene. Forstått det slik ay amh ikke nødvendigvis ikke sier så mye om eggkvalitet, men om reservene/hvor god tid man har..

Jeg hadde amh på 5. Fikk ut 5 egg, 4 modne, 2 ble befruktet og bare ett utviklet seg til innsett på dag 2. Fikk en frisk baby på første ivf innsett. Men føler vi var heldig, er jo bare 30% sannsylighet for at det går på første forsøk. Jeg gikk offentlig. Men er jo mye som skal gå bra, riktig dose med medisiner slik at det utvikler seg nok egg, eggene skal befruktes og utvikle seg og så skal de feste seg. Og så har jo sædkvaliteten litt å si også.

Amh på 5 her. Alt annet ser bra ut, også mannlig faktor, så er kun tiden her mtp at det ønskes flere. Derfor ble vi anbefalt ivf, så skal starte privat asap da vi må prøve et år før offentlig. Takk for svar, det gir håp og gratulerer graviditet og baby

Jeg hadde amh på 5. Fikk ut 5 egg, 4 modne, 2 ble befruktet og bare ett utviklet seg til innsett på dag 2. Fikk en frisk baby på første ivf innsett. Men føler vi var heldig, er jo bare 30% sannsylighet for at det går på første forsøk. Jeg gikk offentlig. Men er jo mye som skal gå bra, riktig dose med medisiner slik at det utvikler seg nok egg, eggene skal befruktes og utvikle seg og så skal de feste seg. Og så har jo sædkvaliteten litt å si også.
Kan jeg forresten spørre. Fikk dere henvist til offentlig pga amh?

Kan jeg forresten spørre. Fikk dere henvist til offentlig pga amh?
Fikk henvisning pga vi hadde prøvd i over 1 år uten å bli gravide og spørsmål om mannlig faktor pga redusert kvalitet på sædprøver. Så ikke direkte amh som gjorde at vi ble henvist. Men når vi startet opp med ivf noen månder etterpå var mannen sine sædprøver blitt normale. Da mente de at kanskje at jeg ikke hadde eggløsning hver månde/dårlige egg(?) og at mannen sin sædkvalitet ikke alltid var bra som gjorde at vi ikke hadde blitt gravide. Da de mente det ikke var umulig for oss å bli gravide selv, men det klaffet aldri for oss. Når vi ble gravide med ivf hadde vi prøvd i nesten 2 år. Vet ikke hvor lenge dere har prøvd. Men hvis dere har prøvd i 1 år får dere henvisning hvis dere går til gynekolog :)

Jeg har amh på 5. Fikk 5 egg og 1 blasto av det dårligste uttaket, og 7 egg og 5 blasto av det beste uttaket. Gravid på fjerde innsett. Ble henvist til ivf før vi visste at amh hadde falt, pga "uforklarlig kvinnelig infertilitet", uten at jeg skjønner hvor de fikk kvinnelig fra. Ikke noe påvist galt med noen av oss.

Hadde AMH på 0,7 da jeg gikk til privatklinikk for IVF pga min alder (ingen tid å miste osv) og lang tids uforklarlig infertilitet - og mannlig faktor i tillegg, skulle det senere vise seg.

Pga. lav AMH var det forventet svært få egg. Jeg hadde dog 7 follikler hvorav 6 modne på ultralyd, noe som positivt overrasket dem. Var dog kun ett egg som til slutt hadde utviklet seg bra etter befruktning og ble satt inn på dag 3, og er nå min sønn på snart 6 måneder. Ingen av de andre eggene klarte seg til frys. Så i mitt tilfelle sa ikke AMH så veldig mye annet enn at jeg var ganske gjennomsnittlig for min alder og ville ha like store problemer med å bli gravid som alle andre 41-åringer. Vanskelig å si om det var riktig, eller om det var en stor porsjon flaks.

Jeg er motsatt. Har bra amh for alderen min, er 34 år og amh på 28. Hadde mange follikler, men fikk ut helt middels med egg. Første uttaket hadde vi 8 egg ut, 7 modne og 6 befruktet. Ble en blasto. Andre uttaket hadde vi 5 egg ut, 4 befruktet og 2 blasto. Er gravid nå i uke 14 med den ene av blastoene. Jeg ble faktisk "anbefalt" 1 pakning, siden vi bare ønsket et barn til (sekundær infertilitet), men har allerede måtte kjøpe to. Så vi endte med å kjøpe en tre pakk på det andre forsøket :hilarious: så det ble jo litt bortkastet penger for oss, men det kunne jo ingen vite :wacky:

IVF med lav AMH er fryktelig dyrt. Ja, hvert fall for oss single før lovendringen i 2020. Jeg har prøvd på søsken uten hell over lang tid. Jeg kan ikke kjøpe pakke pga alder, men ville nok kjøpt en 3 pack om jeg kunne ved oppstart. Fordelen ved å ikke gjøre det, er å bytte klinikk om du ikke er fornøyd. Det viktigste er uansett å vite hvor mange follikler du har på UL. AMH er ikke alene avgjørende faktor for hvor mange egg man får ut og kvaliteten sier den ikke noe om. Et av mine uttak fikk jeg ut 2 egg og begge ble til blastocyst av god kvalitet.

Jeg har amh på ca 5 og er 29 år gammel. Vi gjorde en høstesyklus i februar hvor vi fikk ut 8 egg. 4 ble befruktet og 2 overlevde til dag 5 og ble fryst. Vi tok en vanlig runde med icsi i mai, fikk ut 7 egg, 5 ble befruktet, 1 ble satt tilbake i livmor på dag 5 og ett ble fryst på dag 6. Ferskforsøket gikk ikke, så fikk fryseforsøk nå i juni. Er gravid nå og venter på blodprøve nr 2 for å bekrefte riktig stigning

Jeg har AMH på 1. hatt tre forsøk og fått ut 3,1 og 4 egg. Ett egg ble satt inn på hver av de første forsøkene, ingen ble fryst. Siste forsøk ble totalfrys. 3 av 4 ble befruktet. Et falt fra mellom. Dag 4 og 5, og fikk 2 høyt graderte blastocyster på frys. Første ble satt inn i juni, og foreløpig er jeg gravid. Hadde kjøpt 3 pk om jeg kunne, men var ikke «kvalifisert» pga. lav AMH.

Last edited:
Jeg har amh på 5. Fikk 5 egg og 1 blasto av det dårligste uttaket, og 7 egg og 5 blasto av det beste uttaket. Gravid på fjerde innsett. Ble henvist til ivf før vi visste at amh hadde falt, pga "uforklarlig kvinnelig infertilitet", uten at jeg skjønner hvor de fikk kvinnelig fra. Ikke noe påvist galt med noen av oss.
Ja den der fikk jeg også, uforklarlig kvinnelig infertilitet selv uten funn :bored: Nå har min mann to fra før men det er riktignok 20 + år siden :hilarious:

Ja den der fikk jeg også, uforklarlig kvinnelig infertilitet selv uten funn :bored: Nå har min mann to fra før men det er riktignok 20 + år siden :hilarious:
Akkurat samme på meg. Ingen funn der heller (bortsett fra alder når vi først satte igang med IVF), og viste seg senere at vi "også" hadde mannlig faktor. Han har også barn fra før av, men er over 20 år siden, og de testet ham aldri da de utredet meg. Ble først oppdaget da han skulle gi fra seg sæd på klinikken.

Akkurat samme på meg. Ingen funn der heller (bortsett fra alder når vi først satte igang med IVF), og viste seg senere at vi "også" hadde mannlig faktor. Han har også barn fra før av, men er over 20 år siden, og de testet ham aldri da de utredet meg. Ble først oppdaget da han skulle gi fra seg sæd på klinikken.
Æsj, det er så irriterende at det er standaren, å anta at det er kvinnen. Det er vel 50/50, som jeg har forstått det, om det er kvinnen eller mannen som har nedsatt fertilitet. Sædkvaliteten synker jo også med årene! :shifty: Finner litt kvinnekamp i alle deler av samfunnet enda gitt.

blodprøven min viste en AMH på 1.2 Klinikken anbefalte å gå rett på IVF og jeg får ikke kjøpe 3-pakken pga den lave AMH-en.
Jeg er singel, så vurderer å kjøpe en runde ivf privat mens jeg venter på kø i det offentlige.
Er det noen som har tatt en runde privat mens de står i kø i det offentlige?

Jeg har lav Amh og er 37 år gammel. To ivf forsøk fra offentlige, uten hell. Er det noe jeg går glip av? Er relativ sprek, spiser relativ sun, tar anbefalte vitaminer. Trener, mediterer, gjør yoga. Prøver å redusere stress så mye lar seg gjøre. Er det noe jeg må gjøre mer? Er åpent for tips.

Back
Topp