IVF i Danmark

MHP1990

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Hvordan fungerer dette? Alt fra man tar kontakt med dem - til man er ferdig? Må man reise frem og tilbake eller blir man boende i Danmark en stund eller kan man få resept på hormonbehandlingen sendt til Norge for å så reise dit å være der noen dager når egg skal tas ut og plasseres inn. Det eneste problemet vi har er manglene eggløsning, og er ikke noe mer å prøve enn ivf. :( er ingen andre problemer hos meg ell Gubben. Så hva er deres erfaringer? ;)

Eg har hatt eit fersk og to frys hos Maigaard i Århus Dk. Gjekk til gynekolog for kontrollar heime i Norge, så det var berre ned for uttak og innsett. Budde der nede frå uttak til innsett. Og når frys så var det berre ned ein dag og heim att neste. Huskar ikkje ventetida for å komme til der nede fyrste gongen eg var der, men den var ikkje lang. Har du hatt forsøk i Norge? Trur kanskje eg ville ha gått for forsøk i det offentlige i Norge fyrst om fremst om du skal tenke økonomisk. Eg gjekk rett til privatklinikk i Norge. Starta hos Hausken i 2009. Har brukt fleire 100000 på forsøk sidan den gong, men så har eg vore veldig uheldig og har måtta gått gjennom mange forsøk fortsatt uten å lykkast då. Går rundt med mine to siste fryseegg i magen no som eg krysser fingrane for. Masse lykke til til deg uansett kva du går for!

Den ene klinikken, i København skulle ha 36.500 dkk for 3 IVF forsøk. Så da lurte jeg på om jeg får resepter tilsendt til Norge eller om jeg må til danmark for å hente hormonbehandlingen.? Krysser fingrene for at det går greit for deg denne gangen :)

De sender en dansk resept i posten så du kan gå på et norsk apotek å hente medisinene. Undersøkelsene er hos en gynekolog i Norge. Du trenger bare å være i Danmark fra uttak til innsett.

Hvordan fungerer dette? Alt fra man tar kontakt med dem - til man er ferdig? Må man reise frem og tilbake eller blir man boende i Danmark en stund eller kan man få resept på hormonbehandlingen sendt til Norge for å så reise dit å være der noen dager når egg skal tas ut og plasseres inn. Det eneste problemet vi har er manglene eggløsning, og er ikke noe mer å prøve enn ivf. :( er ingen andre problemer hos meg ell Gubben. Så hva er deres erfaringer? ;)

har ikke noe erfaring...kan jeg spørre om du har hatt forsøkene som er "gratis" i norge? eller vil du til danmark..
siden du har manglende el har du gått på pergo kur? (det skal hjelpe å få el)
eller ønsker jeg deg masse lykke til :)

Den ene klinikken, i København skulle ha 36.500 dkk for 3 IVF forsøk. Så da lurte jeg på om jeg får resepter tilsendt til Norge eller om jeg må til danmark for å hente hormonbehandlingen.? Krysser fingrene for at det går greit for deg denne gangen :)

Hei. Vi har hatt 2 forsøk i DK, på en klinikk i København. Da jeg kontakten dem, fikk jeg beskjed om å finne en gynekolog her hjemme som ville samarbeide med dem der nede. Hun jeg fant, ville at alt skulle gå igjennom meg. Og det har fungert veldig bra. :-)
Man ringer ned til klinikken når man vil starte opp og får da all info av dem. Hva slags medisiner og evt doseringer. Jeg har da sagt dette videre til min gynekolog og fått resepten av henne. Når jeg har vært til scanning hos henne har jeg kontaktet klinikken etterpå og fått videre greie på hva hjem så skal videre.
Synes alt har fungert veldig bra og er kjempe fornøyd med klinikken :-)
Ønsker deg masse lykke til!!!

Jeg må gå ned 19 kg før det er noen vits i å bli henvist til IVF her i Norge. Vet ikke hva bmi grensa er i Danmark? Noen som vet.? Jeg har gått på dobbel og 3-dobbel pergo uten eggløsning :( har blitt henvist til hsg røntgen, for å sjekke om eggstokkene er tette.

Da skal jeg ta kontakt med de i Danmark. tusen tusen takk for flotte svar ;)

Back
Topp