IVF etter fjerning av eggledere

orkide93

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei!

Jeg ble diagnostisert med endometriose for snart et år siden, og har en 10 cm stor endo-cyste på min venstre eggleder som endelig skal opereres ut på mandag. I forbindelse med at jeg var på sykehuset denne uken på samtaler og undersøkelser så nevnte legen at de muligens ville fjerne en eller begge egglederne hvis disse var dårlige/tette/fulle av endometriose. I følgen legen kunne dette forbedre sjansene for implantasjon av embryoet ved IVF, da en dårlig eggleder ellers kunne påvirke dette negativt. Føler jeg sitter igjen med en del spørsmål, men finner veldig lite svar. Planen er at vi skal starte opp med IVF tre måneder etter operasjonen.

Er det noen som har vært igjennom det samme, der begge egglederne har blitt fjernet, og så gjennomført IVF? Har dette påvirket IVF-prosessen på noen måte? Er det noen som har opplevd at det har det påvirket eggreserven?
 
Å være uten eggledere påvirker ikke eggene på noen måte. Noen ganger kan det vel være en fordel å ta dem vekk også hvis det er noe galt med dem. Har lest om tilfeller her der det har lekket veske fra egglederne og inn i livmor og som da har ødelagt for graviditet. Så stol på legene. ❤️
 
Gravid i 6 mnd med IVF uten eggledere. Det påvirker ingen ting med IVF :happy:

Fikk ut 13 egg, 10 modne, 8 befrukta og 5 overlevde til 5 dagers blacmosyst.

Satte inn ferakforsøk, som endte i SA. Syklusen min var litt ute av kontroll etter all hormonspøryter og SA så neste el vart i det seneste laget og klinikken anbefalte å vente til neste syklus. Utolmodig som eg er, så sa eg nei, og ville ha innsett tross sen el. Satte inn 5 dager fryst 5 dagers blacmosyst etter positiv el, og det ble ein baby ut av det :D

2 naturlige svangerskap med eggleder og uten IVF og no dette svangerskapet uten eggleder og IVF. Masse lykke til <3
 
Gravid i 6 mnd med IVF uten eggledere. Det påvirker ingen ting med IVF :happy:

Fikk ut 13 egg, 10 modne, 8 befrukta og 5 overlevde til 5 dagers blacmosyst.

Satte inn ferakforsøk, som endte i SA. Syklusen min var litt ute av kontroll etter all hormonspøryter og SA så neste el vart i det seneste laget og klinikken anbefalte å vente til neste syklus. Utolmodig som eg er, så sa eg nei, og ville ha innsett tross sen el. Satte inn 5 dager fryst 5 dagers blacmosyst etter positiv el, og det ble ein baby ut av det :D

2 naturlige svangerskap med eggleder og uten IVF og no dette svangerskapet uten eggleder og IVF. Masse lykke til <3
Takk for svar og solskinnshistorie :Heartred vet jo at dette med stor sannsynlighet kommer til å gå veldig fint, men blir jo nervøs, så det er godt å få høre andres historier :love7
 
Back
Topp