IVF dagbok

Da blir det lap om ca 3 uker. Og mens en uke etter det. Da kan jeg ringe inn mens og forhåpentligvis er vi snart i gang. Eller kanskje det er lurt å vente en ekstra mnd siden de skal fylle hele underlivet med farge.

Mandag er det inn på Ullevål en tur for lap. Jeg gruer meg . Har vært igjennom dette før men da var det jo for å fjerne exu i egglederen. Nå er det for å sjekke endometriose og om den eneste egglederen er tett. Jeg håper på en måte at de finner endometriose for det gir meg en bekreftelse på alle plagene jeg har daglig. Samtidig så vil jeg jo ikke ha det. Ingen vil vel ha endometriose. Uansett så blir det godt å få dette unnagjort. Ventet siden desember på denne timen.
Lest at det er mange som har blitt gravide på egenhånd etter lap og det hadde jo vært fint om det samme gjaldt oss for helt ærlig så har jeg lite lyst til å gå igjennom ivf.
Grøsser ved tanken. Er det virkelig verdt det. Gå igjennom så mye hormoner og styr for et barn til. Burde vi ikke bare være fornøyd med det barnet vi har? Vil jeg egentlig ha et barn til,eller er jeg blitt besatt av tanken på nr 2?
Mye tanker som kverner om dagen. I morgen har jeg en annen mening. Uansett det blir lap på mandag og det blir prøverør en eller annen gang i løpet av 2016.

Lykke til med lap :)

Det er veldig verdt det med IVF altså. Hilsen meg med endometriose, som nå er gravid for andre gange ved hjelp av IVF :)

Masse lykke til med lap :)

En ting skal sies er at det er sååååå verdt det å gå gjennom hormoner, medsiner og alt annet som følger med IVF. Jeg vet at jeg ikke angrer en dag på det! Takket være IVF så blir jeg tre barnsmor, noe som ikke hadde vært mulig uten det. Min første ble laget naturlig, men vet jeg det ikke hadde blitt flere uten det privilegiumet at vi fikk prøverør ❤️

Vet deg kan føles tungt veien frem til IVF også, men vet du ikke kommer til å angre ❤️

Masse lykke til på mandag!:)
Jeg har mye av de samme tankene selv, vi har en 5 åring fra før. Jeg tror faktisk jeg har blitt litt besatt av tanken på barn nr 2! Tenker også at jeg kanskje bare burde være fornøyd med han vi har. Men vil gjerne gi han gleden av å ha søsken også.
Jeg har vært igjennom to runder med ivf nå med negativt resultat, men jeg håper alt dette blir verdt det en dag❤️ selvfølgelig er det litt tøft når alle bivirkningene kommer, men jeg tenker det er bare for en bitteliten periode av livet, et barn er så mye mer enn det:)

Ble ringt av Ullevål på fredag. De ville ha meg til å komme 1 time tidligere. De sa jeg var nr 2 i køen. Men så har jeg jo blitt forkjøla våknet i går med vondt hals og tett nese. I dag er nesa fortsatt tett og fremdeles rar i halsen. Og i morgen er vel ikke formen noe bedre antar jeg. Så nå håper jeg ikke de sender meg hjem igjen pga forkjølelsen. Ventet nesten 4 mnd på denne timen.
Men er jo typisk at noe sånt skal skje da. Har jo ikke akkurat flaks med meg om dagen. Får dette innpå masse ca vitamin i dag og håper det forsvinner til i morgen.

Ble ringt av Ullevål på fredag. De ville ha meg til å komme 1 time tidligere. De sa jeg var nr 2 i køen. Men så har jeg jo blitt forkjøla våknet i går med vondt hals og tett nese. I dag er nesa fortsatt tett og fremdeles rar i halsen. Og i morgen er vel ikke formen noe bedre antar jeg. Så nå håper jeg ikke de sender meg hjem igjen pga forkjølelsen. Ventet nesten 4 mnd på denne timen.
Men er jo typisk at noe sånt skal skje da. Har jo ikke akkurat flaks med meg om dagen. Får dette innpå masse ca vitamin i dag og håper det forsvinner til i morgen.
Kjør på med nesespray i morgen! Tror nok det skal gå greit så lenge du ikke har feber:) Lykke til! :D

Da ligger jeg her. Vært her snart en time. Fått seng og smertestillende og det er det. Ingen anestesilege som har vært å stukket meg heller. Lurer på hvor lenge jeg må vente før det er min tur. Wæææ.
Jeg vil egentlig bli fort ferdig med dette så jeg kan dra hjem å sove.

Da ligger jeg her. Vært her snart en time. Fått seng og smertestillende og det er det. Ingen anestesilege som har vært å stukket meg heller. Lurer på hvor lenge jeg må vente før det er min tur. Wæææ.
Jeg vil egentlig bli fort ferdig med dette så jeg kan dra hjem å sove.
Masse lykke til! Tok sin tid når jeg tok lap også. Det var noen andre på dagkirurg som hastet mer enn meg. Håpe du slipper å vente for lenge.

Masse lykke til! Tok sin tid når jeg tok lap også. Det var noen andre på dagkirurg som hastet mer enn meg. Håpe du slipper å vente for lenge.
Ja dette tar sin tid ja. Anestesilegen kommer snart så da er jeg vel i gang snart.
Er så sulten og begynner å få vondt i hodet selv om jeg har fått 1 ibux og 2 paracetamol.

Ja dette tar sin tid ja. Anestesilegen kommer snart så da er jeg vel i gang snart.
Er så sulten og begynner å få vondt i hodet selv om jeg har fått 1 ibux og 2 paracetamol.
Ja husker sulten var det verste med all ventingen. Jeg hadde time 09:00 og kom ikke inn før over 12:00!!

En liten oppdatering etter lap.
Han fant ingen sikker endo. Men han fant hvis jeg husker riktig noe i buken noe med forstørret blodårer eller noe sånt. Og noen blemmer. Dette fjernet han. Og egglederen som er igjen er potte tett. Hadde brukt 180 ml væske men det kom aldri igjennom egglederen. Det var i grunn det jeg mistenkte at egglederen er tett. Så da er det ingen tvil om at vi må ha hjelp til å få flere barn. Så nå håper jeg mensen kommer til vanlig tid på søndag så jeg kan ringe inn mens på mandag.

Godt du sannsynligvis ikke ha endo. Det er jo gode nyheter.

Jeg fikk jo selv beskjed om tette eggledere på lap. De fikk skylt mine åpne, men de måtte bruke mye kraft, så da er de nesten som ubrukelige å regne sa prøverørslegen... Det var en nedtur for meg, selv om jeg var forberedt. Nå vet man jo at alle eventuelle barn må lages ved hjelp av IVF, og at man aldri trenger å håpe noen positiv test utenom det. Nå som jeg er gravid har jeg akseptert det.

Jeg fikk jo selv beskjed om tette eggledere på lap. De fikk skylt mine åpne, men de måtte bruke mye kraft, så da er de nesten som ubrukelige å regne sa prøverørslegen... Det var en nedtur for meg, selv om jeg var forberedt. Nå vet man jo at alle eventuelle barn må lages ved hjelp av IVF, og at man aldri trenger å håpe noen positiv test utenom det. Nå som jeg er gravid har jeg akseptert det.
Det de fant var typiske tegn for endometriose. Men kunne ikke si sikkert at det var det. Men da lurer jeg på hvorfor jeg har smerter fra mens til mens. Men men håper det de gjorde har hjulpet på smerter da

Lot de egglederen din sitte igjen? Siden den er helt tett og ubrukelig så kunne de like godt fjernet den også synes jeg.

Syns det er rart at det ikke kan bekreftes/ avkreftes. Skal de gjøre videre undersøkelser?

Ja, de lot dem sitte igjen. Skjønner ikke poenget med det selv.

Back
Topp