IVF behandling i Hellas/Kypros/Spania

Sommerfugl_82

Første møte med forumet
Hei,
Er det noen her inne som er over 40 år som har prøvd IVF behandling med egne egg i enten Hellas, Kypros eller Spania?

Hvis det er noen som har prøvd seg i disse landene, hva er forskjellen på IVF behandling her i Norden vs Hellas/Kypros/Spania?
Og hva var resultatet av behandlingen?
Evt kjenner dere noen som har erfaring fra disse landene med egne egg.

Vi har selv vært til IVF behandling både her i Norge, og nå i Danmark.

Forstår de også gjennomfører mer tester/prøver for å finne årsaken ved mislykkede forsøk i disse landene, som de ikke gjør her i Norden.

Hei!
Jeg har ikke vært i noen av landene du nevner, men etter 5 uttak her i Norge har jeg nå hatt 2 uttak i Estland. Jeg valgte Estland på grunn av reisevei, og fordi jeg ville PGT-A teste. De gjør det i alle de landene du nevner, men for meg er det lettere å dra til Estland.

Jeg har ikke blitt gravid etter de uttakene jeg har hatt, men jeg er veldig glad for at jeg har valgt å PGT-A teste. Det er lettere for meg å akseptere at dette ikke er så lett å få til når jeg ser at det er så mye feil på embryoene som ikke er forenlige med liv. Statistikken viser at 2 av 10 blastocyster i vår alder er euploide, så det skal endel egg til før man får gull-egget. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke setter inn disse embryoene som uansett ikke har en sjanse til å overleve.

Jeg kan også si at her i Norge fikk jeg ut mellom 5-14 egg, men alltid kun 1 blastocyst. I Estland har jeg fått ut 8-9 egg, mye jevnere utvikling på folliklene og jeg har fått 3-4 blastocyster. Så selvom de ikke har vært euploide så har det vært bedre resultater tross alt.

Back
Topp