Ivf-baby

Som regel får man vel en dato fra klinikken, men mulig man ikke får den før man skal inn til TUL.
Ellers ville jeg regnet fra egguttak, at man er 2+0 da. Ved fryseforsøk må man evt legge til avhengig av hvor gamle eggene var da de ble frosset og når de ble tint ift innsett.

Vi hadde fryseforsøk, med oppsett av blasto 15.juni - fikk beskjed om å regne fra første dag av siste mens...

Vi hadde fryseforsøk, med oppsett av blasto 15.juni - fikk beskjed om å regne fra første dag av siste mens...
Så den ble frosset på dag 5 og satt inn samme dag som den ble tint?
Har ikke hørt at man skal bruke siste mens når det er IVF før.

Nei, det var nedfryst litt pga annen behandling i mellomtiden og satt opp i normal syklus.
Men prøvde å se på skjemaet nå. Merker at jeg bare blir forvirra.

Men om ikke annet så står det i sjemaet at vi er 12 uker 20.august - og da stemmer det at vi er 7uker nå med slik beregning.

Nei, det var nedfryst litt pga annen behandling i mellomtiden og satt opp i normal syklus.
Men prøvde å se på skjemaet nå. Merker at jeg bare blir forvirra.

Men om ikke annet så står det i sjemaet at vi er 12 uker 20.august - og da stemmer det at vi er 7uker nå med slik beregning.
Det har du helt rett i.
Regner med at det var innsetting en-to dager etter EL siden du satte inne i naturlig syklus. Bare tenker at strengt tatt er du isåfall et par dager lenger ettersom det var en blasto, men på den annen side sies det at fryseegg kan være litt sene i starten.
Det er egentlig bare i to situasjoner termindato har noe å si og det er ift prematur fødsel og ift overtid.

Første dag i siste mens var 19 juni, satte inn blastocyst 3 juli. Skal jeg da regne første dag mens som 5 dager tidligere pga av blastocysten?

Blir så forrvirret av meg selv =)

Første dag i siste mens var 19 juni, satte inn blastocyst 3 juli. Skal jeg da regne første dag mens som 5 dager tidligere pga av blastocysten?

Blir så forrvirret av meg selv =)
Ville tatt fire dager før innsett som EL/2+0. Blasto er jo fem dager så da vil det tilsi befruktning/EL 28/6. Så regne første dag siste mens som 14/6.

Ja, tenker jeg også. Ungen kommer jo når den er klar - ekstremt sjelden jeg har hørt noen føde på termin.
Ikke så mange prosent som føder akkurat på datoen nei

Jeg har ikke snakket med klinikken siden de har ferie. Men fikk satt inn 3-dagers eskimo, og regner da befruktningsdag som 3 dager før innsett. Så har jeg bare plottet inn befruktningsdag i en terminkalkulator, og forholder meg til den. Vet ikke om det er riktig?

Beklager for TMI men er det flere her som går på lutinus og har litt rosa rester på staven enkelte dager? Hjerte stopper opp hver gang man er på toalettet

Beklager for TMI men er det flere her som går på lutinus og har litt rosa rester på staven enkelte dager? Hjerte stopper opp hver gang man er på toalettet
Har hørt det er helt normalt. Slimhinnene er skjøre og brister lett og de er rimelig blodfylte i et svangerskap. Og lutinus kan irritere litt.
Det er veldig stressende med tegn til blod når man er gravid, men så lite bør ikke ha noe å si. Kommer det mer eller du fortsetter å være engstelig ift d ville jeg snakket med legen.

Mener du applikatoren? I så fall er det mer skånsomt å bruke en finger til å sette tabletten på plass:)

Har hørt det er helt normalt. Slimhinnene er skjøre og brister lett og de er rimelig blodfylte i et svangerskap. Og lutinus kan irritere litt.
Det er veldig stressende med tegn til blod når man er gravid, men så lite bør ikke ha noe å si. Kommer det mer eller du fortsetter å være engstelig ift d ville jeg snakket med legen.

Tusen takk for beroligende ord[emoji173]️

Back
Topp