Ivf adenomyose

Dora89

Blir kjent med forumet
Hei alle fine damer ❤

Vi har nå vært gjennom 3 forsøk i det offentlige. Jeg har endometriose, og før det siste forsøket fant de ut at jeg mest sannsynlig også har adenomyose. Vi var på en avslutningssamtale idag om hva vi bør gjøre videre, og den var vel så som så. De kan jo ikke anbefale hva vi bør gjøre, men vi fikk inntrykk av at vi burde prøve privat.

Likevel sa hun en setning jeg har hengt meg litt opp i, og som gjorde at jeg mistet motet litt. "Ditt problem er implantasjon grunnet adenomyose, og finner vi ut hvordan vi fikser det får vi Nobelsprisen i medisin". Så.. Er det noe poeng videre? Jeg har vært gravid syv ganger men mistet. Har noen av dere adenomyose og fått det til likevel? Hvilken klinikk er gode på dette?


Ble litt rotete dette. Sorry. Jeg er så sliten idag ..
 
Hei kjære deg ❤
Stor klem til deg. Har du fått behandling for endo? Har de brent det bort ?
Jeg tror kanskje legen mente generelt at de idag ikke vet hvordan de skal behandle kvinner som sliter med å få egget til å feste seg.
Ikke mist håpet. Mange med endo blir gravide. Det handler litt om flaks og uflaks også noen ganger. :)
 
Takk ❤❤❤ Sender klem tilbake Ja, jeg opererte i 2019, men har fortsatt en stor sjokoladecyste på den ene eggstokken. Det er ikke endometriosen som ødelegger for ivf slik jeg har forstått det, men adenomyosen. Legen mente helt sikkert det, men de er litt sleivete når de sier ting noen ganger :rolleyes:

Vi står mellom Medicus eller Hausken. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvor det er best for oss å dra. Har du gått privat? Kan man bestille bare en samtale hvor de går gjennom papirene dine? Eller er det fertilitetssjekk?
 
Takk ❤❤❤ Sender klem tilbake Ja, jeg opererte i 2019, men har fortsatt en stor sjokoladecyste på den ene eggstokken. Det er ikke endometriosen som ødelegger for ivf slik jeg har forstått det, men adenomyosen. Legen mente helt sikkert det, men de er litt sleivete når de sier ting noen ganger :rolleyes:

Vi står mellom Medicus eller Hausken. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvor det er best for oss å dra. Har du gått privat? Kan man bestille bare en samtale hvor de går gjennom papirene dine? Eller er det fertilitetssjekk?


Vi har bestilt oss fertilitetssjekken hos Hausken. De kommer til å gå gjennom tidligere behandling og lage plan. Er veldig spent på hva de kommer til å foreslå. Har også problemer med at embryo ikke fester seg
 
Vet ikke om det er så mye til hjelp men jeg har både endometriose og adenomyose og har et barn. Så det går an. Men som jeg har forstått kan det ha noe å si hvor mye adenomyose og hvor den ligger. Første barnet prøvde vi ikke lenge på å få, men nå har vi prøvd i over et år uten hell, vet ikke om det er adeno eller endo som har skylda… kanskje begge…
 
Takk ❤❤❤ Sender klem tilbake Ja, jeg opererte i 2019, men har fortsatt en stor sjokoladecyste på den ene eggstokken. Det er ikke endometriosen som ødelegger for ivf slik jeg har forstått det, men adenomyosen. Legen mente helt sikkert det, men de er litt sleivete når de sier ting noen ganger :rolleyes:

Vi står mellom Medicus eller Hausken. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvor det er best for oss å dra. Har du gått privat? Kan man bestille bare en samtale hvor de går gjennom papirene dine? Eller er det fertilitetssjekk?

Uten direkte erfaring fra Hausken, så tror jeg de er mer "på" i forhold til endo i alle fall. Det var i alle fall inntrykket jeg satt igjen med etter å ha snakket med dem.
 
Takk for gode svar ❤ Jeg har også hørt at Hausken er veldig på mtp endo. Får la kroppen komme seg litt etter alle medisinene og starte påan igjen ;)


Masse lykke til! Jeg heier på dere❤
 
Back
Topp