IUI - noen med erfaring?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Porsgrunn bestemte dessverre for oss at de ville ha 2-3 forsøk med IUI, stimulert av letrozol + menopur, før vi går i gang med IVF. Men jeg kjenner jeg psykisk var/er veldig forberedt på prosessen rundt IVF med uttak og innsett, og ikke så mye med IUI.

Noen med erfaring som kan fortelle? Er det så enkelt som at jeg stimuleres til eggløsning, mannen leverer prøve og det sprøytes inn til livmor mens jeg sitter i vanlig gynekologstol? :rolleyes:

Porsgrunn bestemte dessverre for oss at de ville ha 2-3 forsøk med IUI, stimulert av letrozol + menopur, før vi går i gang med IVF. Men jeg kjenner jeg psykisk var/er veldig forberedt på prosessen rundt IVF med uttak og innsett, og ikke så mye med IUI.

Noen med erfaring som kan fortelle? Er det så enkelt som at jeg stimuleres til eggløsning, mannen leverer prøve og det sprøytes inn til livmor mens jeg sitter i vanlig gynekologstol? :rolleyes:

Jepp, det er kortfattet slik som du sier her.
De optimaliserer prøven hans på lab'en. Vet ikke akkurat hva de gjør, men de bruker ca 2 timer på det (dere må vente).

Utfordringen vi hadde da vi prøvde dette var at EL kom i helgen 3 av 4 ganger, og vi måtte ty til egenprøving.
Ble ikke gravid. Jeg gikk forøvrig kun på Letrozol.

Jepp, det er kortfattet slik som du sier her.
De optimaliserer prøven hans på lab'en. Vet ikke akkurat hva de gjør, men de bruker ca 2 timer på det (dere må vente).

Utfordringen vi hadde da vi prøvde dette var at EL kom i helgen 3 av 4 ganger, og vi måtte ty til egenprøving.
Ble ikke gravid. Jeg gikk forøvrig kun på Letrozol.

Jeg får organulatan (?) om det kræsjer med helg, men ja.. Har ikke helt troen kjenner jeg :P

Vi hadde et forsøk med inseminasjon i Danmark mens vi ventet på forsamtale i Porsgrunn. Vi lyktes ikke. Men det er jo mange som lykkes også, er vel avhengig av hvor problemet ligger.

Lykke til :)

Han er en forkjemper for Letrozol, så tenkte meg at han ville prøve det først.

Greit nok det, men nå har vi jo strengt talt prøvd det allerede i 8 måneder....

Inseminasjon tenker du på?

Back
Topp