Er det noen som har lest boken og implementert noen av kosttilskuddene og faktisk hatt en effekt av de?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er faktisk bevist at det er ren humbug og ingenting annet enn alder har noe å si for eggkvalitet. Ikke kast bort penger!
Det er faktisk bevist at det er ren humbug og ingenting annet enn alder har noe å si for eggkvalitet. Ikke kast bort penger!
Vekt spiller en rolle om egget fester seg, ikke selve vekten. Samme gjelder nok for kosthold ellers.Det er mer enn alder som spiller inn på eggkvalitet, blant annet vekt og kosthold osv spiller inn også
Vekt spiller en rolle om egget fester seg, ikke selve vekten. Samme gjelder nok for kosthold ellers.
Er det noen som har lest boken og implementert noen av kosttilskuddene og faktisk hatt en effekt av de?
Æh, ja? Blir selv 40 snart, så det gjelder meg også. Jo eldre kvinnen er, desto mindre sjans er det for graviditet. Er vel sånn 10% når man nærmer seg 40, 5% over 40. Det har med dna å gjøre i cellene, som blir ødelagt med tiden som går.mener du at når man begynner nærme seg 40 så er sjansene små liksom?
mener du at når man begynner nærme seg 40 så er sjansene små liksom?
Æh, ja? Blir selv 40 snart, så det gjelder meg også. Jo eldre kvinnen er, desto mindre sjans er det for graviditet. Er vel sånn 10% når man nærmer seg 40, 5% over 40. Det har med dna å gjøre i cellene, som blir ødelagt med tiden som går.
Kvaliteten på eggene blir dårligere med årene. Det stuper faktisk ned når man kommer opp i 40-årene.
Vis vedlegget 372229
Det som er interessant er at man fortsatt har gode sjanser for å bli gravid i 40 årene, hvis man setter inn fryste embryo av god kvalitet.
Nei, det er ikke det jeg skrev. Jeg sier at eggkvalitet blir dårligere med årene, dvs dna av eggene blir dårligere, og mange av dem deler seg ikke riktig, dermed kommer aldri til å bli blasto. Når du gjør ivf, er disse dårlige eggene allerede silt ut. Så du har bedre sjans med ivf enn ved vanlig opplegg. Om akkurat denne blasto fester seg, er det vel ingen som kan svare på, heller ikke klinikken. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at den holder mål!Jeg er 38 og har innsett av blasto i januar , så da mener du at det vil ikke feste seg da?
Nei, det er ikke det jeg skrev. Jeg sier at eggkvalitet blir dårligere med årene, dvs dna av eggene blir dårligere, og mange av dem deler seg ikke riktig, dermed kommer aldri til å bli blasto. Når du gjør ivf, er disse dårlige eggene allerede silt ut. Så du har bedre sjans med ivf enn ved vanlig opplegg. Om akkurat denne blasto fester seg, er det vel ingen som kan svare på, heller ikke klinikken. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at den holder mål!
Uten at jeg har lest den boken tror jeg ikke man skal avskrive alt av kosttilskudd for å forbedre eggkvalitet helt
DHEA er et kosttilskudd som kan forbedre eggkvalitet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4534532/
CoQ10 kan forbedre responsen på stimulering hos kvinner med lavere eggreserver:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5870379/
CoQ10 er sunt å ta uansett, men DHEA ville jeg personlig ikke tatt uten å snakke med lege først, eller i det minste undersøkt godt i forkant.
Fremfor å kjøpt en bok ville jeg fulgt oppskriften folk her inne har brukt med hell:
https://forum.babyverden.no/threads...åvirker-lave-reserver-høy-alder-pcos.2013611/
Kort svar, er på farten.Jeg har bestilt Q10, har lyst å prøve det! Men hjelper det kun for produksjon av flere egg eller også for å få det til å feste se/utvikle seg til graviditet?
Vi hadde egguttak i november fikk 6 egg, alle 6 befruktet seg og satt inn et 3 dagers som ble mislykket/ikke festet seg ordenlitg (kjemisk) Fikk 3 fine blasto på frys. Er 30 år og fikk beskjed om at dog jeg har lite egg er kvaliteten veldig bra og mannen har god sædkvalitet. Har BMi på 35 (177 høy) så er overvektig. Har prøvd å gå ned i vekt men det er vanskelig/går treigt.
i januar skal vi sette inn fryst blasto og er det hensiktsmessig jeg begynner med Q10 nå? Eller er det mest hensiktsmessig ved nytt egguttak? Tar ellers vanlige graviditetshormoner fra apoteket.
Er så redd vekten min er det som ødelegger og ingen går desverre ned 20 kg over natten så hvis Q10 kan hjelpe på så vil vi jo prøve det man kan!