isofix

satine

Forumet er livet
er det noe som alle biler kan bruke? er isofix det samme som en base som andre bilstoler har? [8|][:D] har null peiling på dette...[;)] hadde kun bilstol til Noah... vi tenkte å kjøpe britax sin bilstol og da er det isofix som man får til den stolen..

Isofix er en base der man ikke bruker bilbelte for å feste basen slik som på vanlige baser. Det er 2 fester som man stikker inn i isofixpunkter i skøyten mellom ryggen og setet i bilen. Di fleste nyere biler har isofix, men du ser/kjenner festene i baksetet.

ORIGINAL: nussputt

Isofix er en base der man ikke bruker bilbelte for å feste basen slik som på vanlige baser. Det er 2 fester som man stikker inn i isofixpunkter i skøyten mellom ryggen og setet i bilen. Di fleste nyere biler har isofix, men du ser/kjenner festene i baksetet.

hmm...får sjekke i bilen da... [8|] men vi selge denne bilen og kjøpe en "ny" en.. så blir vel kanskje unødvendig å sjekke denne bilen da...men da vet jeg at den ikke passer i alle biler da.  takk for svar [:)]

selvom du har isofix så burde du feste basen/setet med sele også! er bare en ekstra sikring.

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix og har base med isofix - hvis du går inn på siden til maxicosi så kan du finne ut der om bilen din har denne stangen som skal festes til isofix'en![:)]

ORIGINAL: satine

ORIGINAL: nussputt

hmm...får sjekke i bilen da... [8|] men vi selge denne bilen og kjøpe en "ny" en.. så blir vel kanskje unødvendig å sjekke denne bilen da...men da vet jeg at den ikke passer i alle biler da.  takk for svar [:)]

Alle nyere biler har system for isofix fikk jeg beskjed om. Med ny bil regnes fra 2006 (eller var det 2005?)
Men endel eldre biler har også dette systemet. Vår bil er en 2005-modell og har denne stangen[:)]

Alle biler med isofix har et merke i setet hvor det står isofix [;)] Det er 2 stenger mellom seteryggen og setet hvor man fester barnestol i stedet for med belter, evt. en base.

ja da har ikke den bilen vi har det... [8|] 

Takk for svar! [:)]

Back
Topp