isofix?

mamaia

Andre møte med forumet
Me har kjøpt oss nytt stol me isofix siden det skulle vere best, men no har me ikkje isofix installert i bilen. Eg spurte når me var inne om me kunne bruke det uten, og det gjekk fint.Så ringte ho me kjøpte da av og sa at da ikkje va like trygt og bruke det uten isofix. ho sa det kunne koste fra noen hundrelapper til 30000! og vist det koster som mye so droppe me å få da i bil, nåken som har fått det installert som veit ka det koster ca? me har mercedes..

Hva slags bilstol er det?

Jeg har forstått det sånn at det er like trygt,men at man da må huske på å feste bilstolen når barnet ikke sitter i det..

me kjøpte besafe izi combi x3, tenkte jo me skulle få isofix installert i bil, men ikkje vist da va for dyrt liksom. så e da greit og ha vist me skal ut å kjøre med andre biler osv som har nyere bil som har det installert. men me kunne få bytte sa ho  då.. 

Man kan ikke feste izi combi med isofix bakovervendt med seler, det er kun forovervendt.

Når vi kjøpte ny bil for noen år siden fikk vi installert isofix på begge sider i baksetet.
Det kostet ca 900 kr per side så vidt jeg husker.
Ville sjekket med et par verksteder... 
Jeg vet forresten at de fleste isofix-baser kan festes med bilbelte. Vi har Maxi Cosi base med babystol. Basen kan festes med Isofix OG/ELLER belte... 

Husker ikke prisen på festet men selve jobben tar ikke lange tiden så kan ikke tenke meg de tar mer en 1000 som er en vanlig pris på 1 time på verksted..sjekk gjerne på flere verksted  du slipper nok unna med 2-3 tusen maks! 30 tusen er jo helt sinnsykt om det var riktig skrevet 

den kan du ikke feste bakovervendt uten isofix i følge det som står på besafe sine nettsider..

Du må nesten ringe et mercedesverksted om pris for å montere isofix i akkurat din bilmodell. Noen biler uten isofix er klargjort for det, og du kan skru i et sett til et par hundre selv. Andre biler er det visst kjempemye arbeid å montere isofix i, og dermed veldig dyrt. Er visst ikke alle det går i heller. 

Du må ringe verksted å høre.
Vi skal sette det inn i vår passat. Der er det gjort delvis klart fra fabrikk, så det skal være en enkel jobb. Kommer på 1500.

Vi har allerede i bmw'n, men sjekka for morro skyld hvor mye det ville kostet på den. 25000 kr takk.
Og det selv om den er 4 år nyere enn passaten.
Så det varierer voldsomt fra bil til bil.
De forskjellige merkene har forskjellige år der de gjør alt klart til isofix.

Krysser fingrene for deg på at det ikke kommer på så veldig mye.

Back
Topp