Isofix base til Emmaljunga?

ORIGINAL: milla1986

ORIGINAL: manfred

Hva er egentlig isofix? og hva er base.. trodde det var isofix base, assa trur jeg er skikkelig på bærtur her nå..........[8|]

?[8|]

hehe neida[;)] d finnes base til å feste med belte. da klikker du bara stole ut og inn av basen trenger ikke å feste med belte sånn du gjør nå! så har mab base som har isofix fester(noen baser har begge deler) da er man avhengig av at bilen også har isofix. d er veldig enkelt, klikkes på plass! men ikke alle biler som har d, vanlig på nyere biler!

Så isofix er rett og slett fester?[8|]

jepp[:)] nå vet jeg ikke åssen bil dere har. vi har på vår på vær side bak og bruker d feste til 2 åringen. men hvis du tar hånda inn mellom seteryggen og sittesete og kjenner bortover så merker du to små hemper på en måte stenger kanskje. er kun to små klikk og der sitter basen /stolen fast!

Hva er egentlig isofix? og hva er base.. trodde det var isofix base, assa trur jeg er skikkelig på bærtur her nå..........[8|]

?[8|]

hehe neida[;)] d finnes base til å feste med belte. da klikker du bara stole ut og inn av basen trenger ikke å feste med belte sånn du gjør nå! så har mab base som har isofix fester(noen baser har begge deler) da er man avhengig av at bilen også har isofix. d er veldig enkelt, klikkes på plass! men ikke alle biler som har d, vanlig på nyere biler!

jepp[:)] nå vet jeg ikke åssen bil dere har. vi har på vår på vær side bak og bruker d feste til 2 åringen. men hvis du tar hånda inn mellom seteryggen og sittesete og kjenner bortover så merker du to små hemper på en måte stenger kanskje. er kun to små klikk og der sitter basen /stolen fast!

Vi har volvo v50 2007 mod, så den er jo relativt ny da.. får gå å sjekke om vi har det jeg da[:)] For da bytter jeg ut barnesete også til noe annet sånn at jeg slipper å feste med belte hele tiden![:)]

ORIGINAL: Frk.Maja

ORIGINAL: Siljemor88

ORIGINAL: Siljemor88

ORIGINAL: Frk.Maja

Dere må jo alltid feste med beltet selvom dere har base!![8|]
vi har både base og isofix, men må alikavel feste med beltet!

(isofix er forresten ikke basen, men det systemet som er montert i nye biler sånn at man kan feste basen fast i bilen også![:)])

WHAT???[:-][&:]
Må jeg feste setet med bilbeltet? Selv om jeg har base??
Men det går jo ikke.. For basen har jeg jo festet med bilbeltet (har ikke isofix i bilen)! Da har jeg jo ikke noe belte å feste setet med?[&:]

nei,nei du må ikke d! vi har d vi også, og som du sier så er belt alt brukt opp på basen [;)]

Leste nettopp instruksjonsgreia og ser der at om man ikke har isofix, fester man basen med bilbeltet og klikker setet oppi der[:)] Puh.. da har jeg gjort rett da.
For ja, beltet er jo brukt opp til å feste basen når man ikke har isofix til å feste basen med.

beklager jenter[:-] hehe

Veldig fort gjort[;)] og i grunn bare bra, så får man tenkt litt ekstra over sånne viktige ting[:)]

?[8|]

Vi har volvo v50 2007 mod, så den er jo relativt ny da.. får gå å sjekke om vi har det jeg da[:)] For da bytter jeg ut barnesete også til noe annet sånn at jeg slipper å feste med belte hele tiden![:)]

er rimelig sikker på at d er isofix på deres bil da ja [:)] vi har denne http://www.tryggtrafikk.no/Bilbarnestolen+vokser+med+barnet.b7C_wtLKWk.ips til victor. veldig fornøyd. der har du e stol som kan brokes helt fra nyfødt til ca 4 år. og d mest geniale med den er at babydelen som tas ut og som alle andre må bære med seg har et håndtak ba som dras opp og med to små hjul under forann kan du dra den etter deg som en trillekoffert. veldig greit med hensyn til rygg[;)] Vi kjøpte d til Victor når han var 6 mnd og han sitter veldig fint i d enda, han var 2 år 1 nov og har fortsatt en del igjen å gå på der[:)]

Info om hva isofix er[:)] http://www.naf.no/forbrukertester/Barnesikring/Tester-barnesikring/Isofix/ [:)]
Har du en bil med isofix system, og en base med isofix system kan isofixsystemet benyttes[;)]

?[8|]

ORIGINAL: baby_

Info om hva isofix er[:)] http://www.naf.no/forbrukertester/Barnesikring/Tester-barnesikring/Isofix/ [:)]
Har du en bil med isofix system, og en base med isofix system kan isofixsystemet benyttes[;)]

?[8|]

Takk!![:D]

Back
Topp