Iskaffe

Bkno1035082

Andre møte med forumet
Ikke noe jeg egentlig bruker å bryte ut med det her, men nå er jeg lei, og jeg er bare i uke 15 snart. Vet mange sliter med det samme.
Før jeg ble gravid drakk jeg en til to store rebell om dagen, jeg var avhengig. For det første hjalp det meg å komme på do, da dette stort sett har vært et problem siden jeg var 19, er nå 24. Etter jeg fant ut at jeg var gravid stoppa jeg med alt av energidrikker. Hørte sette kunne være farlig. Jeg har nå et fryktelig anspent forhold til toalettet. Altså, jeg er livredd for å bæsje. Kan sitte å holde det inne i tre kvarter også kommer det, og viser seg og egentlig ikke være noe problem. Men da har jeg fått i meg iskaffe, og det hjelper mye, altså det blir løsere å få ut. Er det farlig og drikke en slik iskaffe om dagen? Har dere andre tips angående løsere mage? Jeg spiser masse, så det blir ille fullt i magen når det går en uke mellom hver gang. Jeg spiser også en del epler, stort sett 2-3 om dagen, men hjelper ikke på fordøyelsen.

Du kan fint drikke en iskaffe om dagen. Maksgrensen for koffein er 200 mg/dag. Så du må ta høyde for alt som inneholder koffein. Du kan evt. prøve laktulose som du får kjøpt på apoteket. :)

Retningslinjene er vel 1-2 kopper kaffe om dagen så det er ikke noe problem :) og det er ikke krise om du drikker 3 kopper en dag, det er ikke krise :)

Vet hvordan det er med treg mage, og hjelper litt koffein på det er det verdt det i mine øyne, og ikke skadelig :)

Ikke skadelig med en iskaffe nei :) jeg synes personlig at svart kaffe fungerer bedre for å få igang magen!
Her drakk jeg minst 8 kopper kaffe ol dagen før jeg ble gravid, noe som i stor grad bidro til at magen fungerte. Allerede før positiv test klarte jeg ikke lenger smaken av kaffe - så du kan tro magen stoppet opp da jeg gikk fra 8 til 0 kopper pr dag :P heldigvis gikk det seg til etterhvert :)

Ikke noe problem. Kos deg med Iskaffe du! ☆

Prøv laktulose/duphalac fra apoteket hvis du er hard i magen :) reseptfritt og ikke farlig å bruke.

Har dere andre tips angående løsere mage? Jeg spiser masse, så det blir ille fullt i magen når det går en uke mellom hver gang. Jeg spiser også en del epler, stort sett 2-3 om dagen, men hjelper ikke på fordøyelsen.

Hei du; spis svisker, det funker kjempebra! Det er veldig lurt å ha med seg i fødebagen også faktisk, for er det noe du ikke ønsker etter en fødsel så er det hard mage ;) Og da jeg skulle begynne å gi fast føde til baby var sviskemos det første han fikk, for å unngå problemer på den fronten.

Tusen takk for alle svar jeg så ingen av dem før nå da drikker jeg en iskaffe om dagen med god samvittighet

Godt med fiber, masse vann og vær i aktivitet for å forebygge. Druer kan også få fart på fordøyelsen.

Kos deg med iskaffen, du overstiger ikke anbefalt dose koffein per dag :) men prøv om det hjelper å ikke spise epler, jeg blir hvertfall fort forstoppa av det!

Back
Topp